Franczyzodawca zmienia kierunek rozwoju

Dobre perspektywy
Dobre perspektywy / Partner Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają jednak także możliwość objęcia kilku powiatów pod swoją licencją.
Piątek
16.11.2018
Firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby prowadzić działalność nie tylko w internecie.
 

Xeromatic, agencja reklamowa i drukarnia online, ze swoją ofertą franczyzową wystartowała rok temu. Dzisiaj ma już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju.

 Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z nim związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługu o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością – opowiada Piotr Stefański, marketing dyrektor w Xeromatic. Dodaje, że w związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych frnaczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu. Lada chwila ruszy kilka placówek obrandowanych logiem Xeromatic, ale oficjalna oferta współpracy pojawi się do końca roku.

 Na pewno będzie nieco drożej, ponieważ koszty związane ze współpracą w lokalu są wyższe. Placówkę trzeba obrandować, a także kupić odpowiednie maszyny. Podniesiemy nieco koszt licencji wejściowej, natomiast opłaty stałe pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczas – zapewnia Piotr Stefański.

Obecnie inwestycja w Xeromatic wynosi mniej więcej 10 tys. zł netto plus program graficzny Corel Drwa za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.

Na zwrot z inwestycji można liczyć w ciągu trzech miesięcy, zależnie od poświęconego czasu i zaangażowania partnera. Partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie firma dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.

Głównym założeniem biznesowym jest zamawianie produktu przez partnerów bezpośrednio przez system xeromatic.pl.

– Dzięki temu niwelujemy pojęcie pośrednika a partner ma wyprodukowany produkt w cenie producenta. My jako operator marki nie pobieramy prowizji a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Z kolei partner ma 100 proc. prowizji dla siebie – tłumaczy Piotr Stefański.

Biznes można uruchomić w każdej miejscowości powiatowej.

– Koncept sprawdzi się w każdej większej miejscowości gdzie są firmy, czyli nasi klienci, a jak wiemy w każdej miejscowości w Polsce firmy funkcjonują, więc rynek zbytu jest zapewniony – mówi Piotr Stefański. Dodaje, że firma ma obecnie dobre perspektywy rozwoju m.in. dlatego, że sytuacja gospodarcza w naszym kraju jest coraz lepsza. Na rynku działa coraz więcej przedsiębiorców, a jak przybywa konkurencji, to przedsiębiorcy tym bardziej nie żałują pieniędzy na marketing i walkę o klienta.

Partner Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają jednak także możliwość objęcia kilku powiatów pod swoją licencją.

W ciągu roku Xeromatic chce co najmniej podwoić swoją sieć partnerską


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Drukarnia w Warszawie

Szukam drukarni w Warszawie, która za przystępną cenę zajmie się wydrukiem baneru. Zalezy mi też na tym, aby przez cenę nie ucierpiała jakość tego wydruku. Pomocy :)

1 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018
Gdzie najtaniej zamówić banery reklamowe?

hej a może spróbuj z nimi, są bardzo elastyczni i swoje nadruki możesz dać i zaprojektować i wielkości różne i sposoby montażu :)

45 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2018
Jaka drukarnia online?

Ja od dawna drukuje w AQRAT.pl. Bardzo fajna drukarnia, nie są online ale mają świetnych opiekunów, dopilnowują wszystkiego, doradza, poprawia pliki i mam zawsze wszystko...

45 wypowiedzi
ostatnia 31.10.2018
Jaka drukarnia online?

Ja jakoś nie mam przekonania do drukarni online, nie zawsze jakość jest dobra, wolę iść do sprawdzonej drukarni na mieście. Od razu widze co i jak itd.

45 wypowiedzi
ostatnia 30.10.2018
Reklama w social media

Oprócz social media warto również wybrać pozycjonowanie. Sama reklama w SM może nie wystarczyć, chociaż nie wiem z jakiej branży jesteś.

3 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Jaka drukarnia online?

Polecam wpisać w Google Web-to-Print Wizytówki,ulotki a już niedługo zamawiam u nich kalendarze a wszystko w korzystnej(lepszej na razie nie znalazłem) i to wszystko z...

45 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Jaki internet do firmy?

Kasia31 No niestety często jest tak, że te mobilne mają limit i nawet jak nie wzrastaja opłaty to zwalnia net do minimum. Kiedyś próbowałam i nawet maila nie mogłam...

7 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

Długopisy, kubki, to już przeżytek. Teraz lepiej postawić na coś co oryginalnego. Może np. power bank z logo firmy?

91 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018