Franczyzodawca zmienia kierunek rozwoju
Xeromatic, agencja reklamowa i drukarnia online, ze swoją ofertą franczyzową wystartowała rok temu. Dzisiaj ma już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju.
– Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z nim związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługu o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością – opowiada Piotr Stefański, marketing dyrektor w Xeromatic. Dodaje, że w związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych frnaczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu. Lada chwila ruszy kilka placówek obrandowanych logiem Xeromatic, ale oficjalna oferta współpracy pojawi się do końca roku.
– Na pewno będzie nieco drożej, ponieważ koszty związane ze współpracą w lokalu są wyższe. Placówkę trzeba obrandować, a także kupić odpowiednie maszyny. Podniesiemy nieco koszt licencji wejściowej, natomiast opłaty stałe pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczas – zapewnia Piotr Stefański.
Obecnie inwestycja w Xeromatic wynosi mniej więcej 10 tys. zł netto plus program graficzny Corel Drwa za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.
Na zwrot z inwestycji można liczyć w ciągu trzech miesięcy, zależnie od poświęconego czasu i zaangażowania partnera. Partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie firma dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Głównym założeniem biznesowym jest zamawianie produktu przez partnerów bezpośrednio przez system xeromatic.pl.
– Dzięki temu niwelujemy pojęcie pośrednika a partner ma wyprodukowany produkt w cenie producenta. My jako operator marki nie pobieramy prowizji a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Z kolei partner ma 100 proc. prowizji dla siebie – tłumaczy Piotr Stefański.
Biznes można uruchomić w każdej miejscowości powiatowej.
– Koncept sprawdzi się w każdej większej miejscowości gdzie są firmy, czyli nasi klienci, a jak wiemy w każdej miejscowości w Polsce firmy funkcjonują, więc rynek zbytu jest zapewniony – mówi Piotr Stefański. Dodaje, że firma ma obecnie dobre perspektywy rozwoju m.in. dlatego, że sytuacja gospodarcza w naszym kraju jest coraz lepsza. Na rynku działa coraz więcej przedsiębiorców, a jak przybywa konkurencji, to przedsiębiorcy tym bardziej nie żałują pieniędzy na marketing i walkę o klienta.
Partner Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają jednak także możliwość objęcia kilku powiatów pod swoją licencją.
W ciągu roku Xeromatic chce co najmniej podwoić swoją sieć partnerską
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...