Inwestycja na miarę możliwości / Współpracę z dealerami może również nawiązać franczyzobiorca. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach.
Poniedziałek
31.12.2018
Ziebart w ciągu pięciu lat zamierza mieć placówkę w każdym mieście wojewódzkim Polski. O rozwoju amerykańskiej firmy w naszym kraju opowiada Mateusz Drab, dyrektor Ziebart Polska.
 

Kończy się 2018 rok. Jak pan go podsumuje?
Niedawno podpisaliśmy umowę z dealerem samochodowym Demo Motors, który posiada salony Forda, Volvo i Mazdy w Łodzi, Warszawie, Szczecinie, Koszalinie i Poznaniu. W tym roku ruszyliśmy z salonem w Bydgoszczy i Krakowie. Teraz rozmawiamy z potencjalnym franczyzobiorcą z Gdańska, a w lutym otwieramy salon w Warszawie. W tym roku wdrożyliśmy również nowy model współpracy, ułatwiający rozwój. Teraz wejście w struktury Ziebarta jest prostsze i tańsze. Wystarczy 10 tys. zł by otworzyć jednostanowiskowy salon. Co prawda trzeba jeszcze zainwestować 60 tys. zł w chemię i narzędzia niezbędne do realizacji usług, ale to wydatek raz na rok. Placówka z jednym stanowiskiem spokojnie obsłuży obszar o wielkości 100 tys. mieszkańców. Jeśli ktoś chciałby większy teren, wówczas musi zwiększyć rozmiar salonu. Zaznaczę jeszcze, że franczyzobiorca ma wyłączność na dany obszar w zależności od wielkości placówki. Oznacza to, że w dużych miastach otwieramy duże salony lub odpowiednią liczbę mniejszych.

Czy nastawiacie się na współpracę z dealerami samochodowymi, czy raczej przedsiębiorcami, niezwiązanymi ze sprzedażą samochodów?
Dla dealera, inwestycja w koncept Ziebarta jest bardzo prosta. Dysponują lokalem, mają pracowników, których wystarczy nauczyć usług Ziebarta oraz zaplecze w postaci myjni, co jest istotne w naszym wypadku. Wszystko to obniża koszty inwestycji do 40 tys. zł. Podobnie jest w przypadku serwisów samochodowych. Natomiast jesteśmy otwarci również na przedsiębiorców, którzy przygodę z usługami motoryzacyjnymi dopiero zaczynają. Oferujemy kompleksowy pakiet wspierający partnera na starcie biznesu i w trakcie prowadzenia działalności. Podstawą są solidnie wyszkoleni technicy, którzy szlifują warsztat w naszych własnych placówkach w Poznaniu lub w Bydgoszczy. Dopiero później zaczynają pracę u siebie. Oczywiście w przypadku salonu jednostanowiskowego franczyzobiorca może jednocześnie być sprzedawcą usług i je realizować. Natomiast wraz z rosnącą liczbą klientów będzie musiał powiększyć salon i zatrudnić kogoś do pomocy.

Współpracę z dealerami może również nawiązać franczyzobiorca. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach. Może też postąpić odwrotnie, jak zrobił franczyzobiorca z Warszawy. Zanim otworzył dużą placówkę, nawiązał współpracę z dealerami i z nimi zaczął realizować usługi. To podstawowa strategia rozwoju Ziebarta. Firma stwarza możliwość inwestycji w duży salon, zachęcając jednocześnie do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Taki sposób działania szybciej przynosi profity i skraca okres zwrotu inwestycji.

Jakie korzyści czerpie dealer ze współpracy z Ziebartem?
Współpraca z dealerem niesie zalety dla obu stron. Dealer zyskuje stałych klientów, którzy przychodzą do salonu nie tylko by kupić samochód, lecz także o niego zadbać. Z Ziebartem dealerzy mają dodatkowe i stałe źródło dochodów. Auto detailing pomaga im na dłużej wiązać klientów. Dla nas dealerzy to z kolei szansa na popularyzację usług i  marki.

Jakie plany na przyszłość?
Chcemy, aby za pieć lat w każdym mieście wojewódzkim w Polsce dostępne były usługi Ziebart. Zależy nam też na mniejszych miastach, które mają co najmniej 100 tys. mieszkańców. Tam będą powstawać mniejsze salony z jednym lub dwoma stanowiskami.

W Polsce auto detailing i ogólnie pielęgnacja samochodów zyskuje na popularności. Widać to zresztą po przychodach firmy, które skutecznie rosną od 2013 roku, odkąd istnieje w naszym kraju. Zaczynaliśmy od 230 tys. zł netto, a teraz mamy prawie 1 milion zł. Oceniam, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Mateusz Drab, dyrektor Ziebart Polska / "W Polsce auto detailing i ogólnie pielęgnacja samochodów zyskuje na popularności. Widać to zresztą po przychodach firmy, które skutecznie rosną od 2013 roku, odkąd istnieje w naszym kraju".
Dane kandydata
Dane kandydata
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
If you see this, leave this form field blank

POPULARNE NA FORUM

Gdzie ta myjnia wymarzona w snach?

Może warto pomyśleć o mobilnej myjni parowej a nie stacjonarnej. więcej możliwości rozwoju biznesu. Greensteam daje pełne wsparcie, pomaga uzyskać dofinansowanie. Warto...

17 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Ja korzystam od lat - od kiedy tylko zakupiłam swój pierwszy samochód - z jednego warsztatu. Naprawy są solidne a przy tym nie rujnują portfela, więc wizyta u mechanika...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Dodam jeszcze ze mam wlasny lokal i wsp.ze wszystkimi mozliwymi dostawcami i od roku ledwo co zarabiam na koszta.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Moze napisze na wlasnej osobie prowadze sklep w warszawie od roku nie mam franczyzy i mam sklep dobrze zaopatrzony i z wlasnego doswiadczenia odradzam ten biznes wielkie...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

No tak wybór większy ale trzeba uważać i być ostrożnym żeby trafić na dobrą firmę. My sporo się naszukaliśmy żeby znaleźć Ol-car z którym aktualnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

16 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018