Doświadczony franczyzobiorca
Rafał Wiśniewski jest franczyzobiorcą marki Recman od dwóch lat. Salony, którymi zarządza są zlokalizowane w Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz Galerii Sfera w Bielsku- Białej. Zanim zdecydował się na zawarcie umowy franczyzowej z siecią, przez 16 lat był związany z branżą odzieżową. – Karierę zawodową zaczynałem od sprzedaży w salonie Levis'a. Pracowałem także dla firmy Artman, która zarządzała marką House. W 2008 roku budowałem od podstaw struktury operacyjne sportowej marki 4F, następnie pracowałem dla marki z sektora odzieży dla dzieci – 5.10.15. Decyzję o otwarciu salonu franczyzowego podjąłem dopiero w trakcie współpracy z jedną z marek odzieżowych dla mężczyzn – mówi Rafał Wiśniewski.
Franczyzobiorca zanim trafił na ofertę marki Recman, przyjrzał się innym firmom, które również rozwijają swoje sieci franczyzowe. Do współpracy z Recmanem przekonała go wysoka jakość sprzedawanych produktów. – Jest to jedna z najstarszych firm z branży odzieży męskiej na polskim rynku i jedna z niewielu obecnych w galeriach handlowych, która posiada swój park maszynowy i szwalnie. Produkty są bardzo wysokiej jakości. Doceniam również fakt, że marka nie wprowadza swoich klientów w błąd. Nie zawyża cen, aby następnie sztucznie je obniżyć – zapewnia Wiśniewski.
Wojciech Tulwin, dyrektor marketingu marki Recman zaznacza, że o otwarciu sklepu w konkretnej lokalizacji decyduje głównie koszt wynajęcia lokalu. – Wspieramy naszych partnerów w negocjacjach, co pozwala uzyskać atrakcyjne warunki wynajmu. Optymalna powierzchnia na salon Recman wynosi między 80 a 100 m2. Indywidualnie dla każdego sklepu przygotowujemy projekt wystroju wnętrza. W kwestii wyposażenia partnerzy mogą korzystać z firm, które polecamy, jednak nie jest to konieczne – mówi Tulwin.
Kwota inwestycji jest zależna od miasta i stanu lokalu, w którym powstanie sklep oraz jego lokalizacji (galeria handlowa czy lokal przy ulicy). Wynosi średnio od 80 tys. zł do 150 tys. zł, a w przypadku lokali w stanie deweloperskim w galeriach handlowych nawet 200-250 tys. zł. – Franczyzobiorca nie musi zamawiać ani kupować towaru lub płacić kaucji za towar. Recman jako franczyzodawca jest właścicielem towaru i dba o asortyment w każdym salonie – zapewnia Wiśniewski.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...