Z każdym rokiem coraz więcej / Sieć Greenpoint obecnie liczy ok. 90 sklepów własnych i ponad 50 franczyzowych.
Czwartek
27.06.2019
Franczyzodawca Greenpoint zwiększył zakres pomocy dla nowych franczyzobiorców. Na jakie wsparcie mogą liczyć?
 

Marka Greenpoint w 2019 roku skoncentrowała się na rozwoju tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży. – Budowanie pozytywnych relacji z klientem i stałe umacnianie pozycji na rynku bez wielokanałowego podejścia do sprzedaży jest teraz niemożliwe. Tak jak inne marki, my również zauważyliśmy coraz większy wpływ ze sprzedaży internetowej. Aby sprostać silnej konkurencji i potrzebom coraz bardziej świadomym konsumentom, staramy się zachować równowagę między kanałem online i offline  mówi Tomasz Nowicki, specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej Greenpoint. Franczyzodawca zwraca uwagę, że choć branża odzieżowa jest wymagającym segmentem rynku, nie ma powodów do obaw. – Staramy się różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży – mówi Tomasz Nowicki. 

Sieć w minionym roku znacznie zwiększyła zakres pomocy nowym franczyzobiorcom. – Stosujemy szereg udogodnień, do każdego franczyzobiorcy podchodzimy indywidualnie. Udzielamy finansowego wsparcia przy zakupie wyposażeniu sklepu, udzielamy konkretnego wsparcia podczas procesu wyposażenia salonu oraz pomagamy w doborze odpowiednio wykwalifikowanych wykonawców – komentuje Nowicki. Franczyzodawca nie pobiera płaty wstępnej. Koszty inwestycji są naliczane indywidualnie. Wszystko zależy od wielkości lokalu i jego lokalizacji.

Franczyzodawca szuka partnerów w mniejszych miastach, ale nie wyklucza otwarcia nowych sklepów w aglomeracjach. – Przede wszystkim istotna jest dla nas lokalizacja. Inwestycja w biznes jest uzależniona właśnie od niej. Sklepy Greenpoint w większości znajdują się w miejscach o dużym przepływie klientów. Są to głównie galerie i ulice handlowe w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2, układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny. Bardzo ważne jest również zatrudnienie odpowiedniego personelu – podkreśla Nowicki. 


Tomasz Nowicki, specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej Greenpoint / "Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży".

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak zarobić pierwszy milion? /01.10.2019

W wydaniu październikowym FRANCHISING zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.

W jaki biznes warto zainwestować? /12.09.2019

Już w październiku Targi Franczyza. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli wybierać spośród 200 konceptów franczyzowych. Sprawdź, jakie marki spotkasz w Pałacu Kultury i Nauki.

10 biznesów na każdą kieszeń /31.08.2019

Czy da się założyć firmę za nieduże pieniądze? Oczywiście! We wrześniowym numerze FRANCHISING przedstawiamy sprawdzone pomysły na biznes we franczyzie za rozsądną kwotę.

Na kłopoty e-sklepy /06.01.2019

– Planujemy zmniejszyć wpływy z tradycyjnych kanałów sprzedaży na rzecz e-sklepu – mówi Tomasz Nowicki, specjalista ds. rozwoju sieci Greenpoint.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.