Biznes bez cukru
Marka Fit Cake powstała w 2016 roku. Dziś pod tym szyldem działa 13 placówek. Twórca konceptu, Rafał Kościuk, określa swój biznes jako "nie-cukiernia", gdyż do produkcji słodyczy nie używa się cukru ani glutenu. Lokal jest połączony z miejscem produkcji, gdzie wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników.
– Naszych klientów można podzielić na kilka grup – mówi Rafał Kościuk, właściciel i twórca marki Fit Cake. – Pierwsza to osoby z alergiami, chorobami i nietolerancjami pokarmowymi, które tylko u nas bezpiecznie mogą zjeść np. rurkę z kremem. Do drugiej należą ludzie aktywni, dbający o sylwetkę, makroskład posiłków. Trzecia grupa to świadomi rodzice, którzy nasz produkt kupują dla dzieci.
Zarabiają na różne sposoby
Franczyzobiorcy FIt Cake mogą też dystrybuować swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. – Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną "nie-cukiernię" z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej – dodaje Rafał Kościuk.
"Nie-cukiernie" Fit Cake działają z powodzeniem zarówno w mniejszych miastach, jak np. Skierniewice, a także dużych typu Warszawa. Do uruchomienia Fit Cake przyszły franczyzobiorca będzie potrzebował lokalu o wielkości ok. 70 m2, najlepiej w centrum miasta, z dostępem do parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2 lokalu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 30 tys. zł.
Biznes dla każdego
Licencjodawca zapewnia pomoc w projektowaniu lokalu, w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i odbiorze, zapewnia plan akcji marketingowej przed otwarciem oraz kampanie promocyjne przez cały czas trwania współpracy. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z menu, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje, jak dekorować ciasta i torty itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Franczyzobiorca nie ma obowiązku kupować produktów od centrali, korzysta jedynie ze wsparcia przy wyborze półproduktów nabywanych lokalnie lub centralnie
– Nie trzeba być wykwalifikowanym cukiernikiem, aby otworzyć naszą cukiernię – podkreśla Rafał Kościuk. – Ciasta robi się według prostych receptur. To naprawdę biznes dla każdego, można go np. poprowadzić rodzinnie.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. dostęp do stale dodawanych nowych przepisów i produktów. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca działalności.
Fit Cake chce się rozwijać w Polsce i za granicą. Marka szuka masterfranczyzobiorców m.in. w Irlandii, Szwajcarii, we Włoszech oraz w Turcji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...