Sobota
11.01.2020
Słodycze, które nie tuczą i są zdrowe to specjalność konceptu Fit Cake. Firma zamierza rozwijać sieć franczyzową zarówno w Polsce, jak i za granicą.
 

Marka Fit Cake powstała w 2016 roku. Dziś pod tym szyldem działa 13 placówek. Twórca konceptu, Rafał Kościuk, określa swój biznes jako "nie-cukiernia", gdyż do produkcji słodyczy nie używa się cukru ani glutenu. Lokal jest połączony z miejscem produkcji, gdzie wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników.

 Naszych klientów można podzielić na kilka grup  mówi Rafał Kościuk, właściciel i twórca marki Fit Cake. Pierwsza to osoby z alergiami, chorobami i nietolerancjami pokarmowymi, które tylko u nas bezpiecznie mogą zjeść np. rurkę z kremem. Do drugiej należą ludzie aktywni, dbający o sylwetkę, makroskład posiłków. Trzecia grupa to świadomi rodzice, którzy nasz produkt kupują dla dzieci.

Zarabiają na różne sposoby

Franczyzobiorcy FIt Cake mogą też dystrybuować swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną "nie-cukiernię" z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej dodaje Rafał Kościuk.

"Nie-cukiernie" Fit Cake działają z powodzeniem zarówno w mniejszych miastach, jak np. Skierniewice, a także dużych typu Warszawa. Do uruchomienia Fit Cake przyszły franczyzobiorca będzie potrzebował lokalu o wielkości ok. 70 m2, najlepiej w centrum miasta, z dostępem do parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2 lokalu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 30 tys. zł.

Biznes dla każdego

Licencjodawca zapewnia pomoc w projektowaniu lokalu, w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i odbiorze, zapewnia plan akcji marketingowej przed otwarciem oraz kampanie promocyjne przez cały czas trwania współpracy. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z menu, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje, jak dekorować ciasta i torty  itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Franczyzobiorca nie ma obowiązku kupować produktów od centrali, korzysta jedynie ze wsparcia przy wyborze półproduktów nabywanych lokalnie lub centralnie

 Nie trzeba być wykwalifikowanym cukiernikiem, aby otworzyć naszą cukiernię – podkreśla Rafał Kościuk. Ciasta robi się według prostych receptur. To naprawdę biznes dla każdego, można go np. poprowadzić rodzinnie.

Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. dostęp do stale dodawanych nowych przepisów i produktów. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca działalności.

Fit Cake chce się rozwijać w Polsce i za granicą. Marka szuka masterfranczyzobiorców m.in. w Irlandii, Szwajcarii, we Włoszech oraz w Turcji.


Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake / "Nie trzeba być wykwalifikowanym cukiernikiem, aby poprowadzić naszą cukiernię. Ciasta robi się według prostych receptur. To naprawdę biznes dla każdego".
Łukasz Michalak