Zarabiamy na szyciu garniturów na miarę
Bułgarska marka Brutale specjalizuje się w szyciu garniturów i koszul na miarę.
– Nasze produkty są wytwarzane przez profesjonalnych krawców z Unii Europejskiej, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w branży. Mężczyzna, który dba o swój wygląd zdaje sobie sprawę z tego, że nic nie może się równać z dobrze skrojonym garniturem – zapewnia Nikolay Kostadinov, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Brutale. – Olbrzymią wagę przywiązujemy do jakości, która narzuca również dość wysoką cenę. Używamy wyłącznie włoskich materiałów, dlatego cena garniturów Brutale wynosi od 5 do 7 tys. zł – dodaje Nikolay Kostadinov.
Smykałka do mody
Marka Brutale poza Bułgarią ma ambicje rozwoju sieci również w innych krajach Europy. Obecnie działa również w Londynie oraz Mediolanie. Niedawno postanowiła rozwinąć sieć franczyzową na polskim rynku.
– Jeśli mamy szczegółowo scharakteryzować klientów marki Brutale, to są to mężczyźni, którzy noszą garnitur na co dzień: biznesmeni, architekci, prawnicy, urzędnicy, politycy, bankierzy, pracownicy korporacji itp. A w Polsce te grupy zawodowe są bardzo liczne – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
A jakie konkretne wymagania stawia franczyzodawca przyszłym partnerom? Jak podkreśla Nikolay Kostadinov, odpowiednimi kandydatami do współpracy z marką są osoby zainteresowane modą.
– Doświadczenie w krawiectwie nie jest konieczne. Dużą uwagę przywiązujemy natomiast do umiejętności sprzedażowych – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
Zadaniem franczyzobiorcy jest bowiem zachęcenie klienta do kupna koszuli czy garnituru i pobranie miary. Wykonaniem zlecenia zajmuje się już centrala firmy w Bułgarii. Po mniej więcej czterech tygodniach gotowy garnitur lub koszula trafiają do klienta w Polsce.
Obsługi klientów i przyjmowania zleceń franczyzobiorcy będą mogli nauczyć się w trakcie szkolenia. –Zdajemy sobie sprawę, że działamy na konkurencyjnym rynku, ale nie obawiamy się tego, ponieważ mamy duże doświadczenie w marketingu. Partnerzy zostaną przeszkoleni w zakresie sprzedaży i promocji. Na każdym etapie będziemy im doradzać, jak być bardziej widocznym na lokalnym rynku – mówi Kostadinov.
Pieniądze na biznes
Brutale nie wymaga od swoich franczyzobiorców otwarcia sklepu lub atelier. Franczyzobiorcy mogą umawiać się na indywidualne spotkania w domu klienta lub innym dogodnym dla niego miejscu. Partnerzy marki Brutale mogą świadczyć usługi z zakresu tylko szycia garniturów lub dodatkowo koszul na miarę. Koszt inwestycji zaczyna się od 20 tys. euro (86 tys. zł), jeśli franczyzobiorca zdecyduje się sprzedawać tylko garnitury. Nieco więcej – 25 tys. euro (107,5 tys zł) – trzeba przeznaczyć na inwestycję, gdy w ofercie znajdą się dodatkowo niestandardowe koszule.
– Kwoty te pokrywają wszystkie koszty opłat franczyzowych, próbek materiałów na garnitury i szkoleń. Z naszej strony nie ma żadnych innych ukrytych kosztów, a franczyzobiorcy nie będą musieli płacić stałych opłat miesięcznych, ani opłat marketingowych – wyjaśnia Kostadinov.
Jak zapewnia franczyzodawca, model biznesowy Brutale jest dochodowy, ale franczyzobiorca musi pracować zgodnie z wytycznymi marki.
– Okres zwrotu z inwestycji zależy od kilku czynników: inwestycji początkowej, kosztów eksploatacji i obrotów. Nasz model biznesowy jest opłacalny, ale franczyzobiorcy powinni starać się przestrzegać zalecanych przez nas wytycznych – zauważa Kostadinov.
Brutale chce się rozwijać przede wszystkim w dużych miastach, w których na tego typu usługi jest zapotrzebowanie.
Nikolay Kostadinov, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Brutale / "Olbrzymią wagę przywiązujemy do jakości, która narzuca również dość wysoką cenę. Ponieważ używamy wyłącznie włoskich materiałów, cena garniturów Brutale wynosi od 5 do 7 tys. złotych". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak powstają bombki w polskiej fabryce
/24.12.2025
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola technologii, liczy się jakość obsługi i zaplecze operacyjne. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...