Otwieramy restaurację gruzińską
Restauracje z kuchnią gruzińską na dobre zadomowiły się w Polsce. I mają tutaj wielu zwolenników.
– Polacy coraz więcej podróżują, poznają nowe smaki, a po powrocie do kraju chcą ponownie skosztować narodowych specjałów poznanych na wyjeździe – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju marki Chinkalnia. – A Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków.
Chinkalnia to restauracyjny koncept pochodzący z Ukrainy, ale serwujący właśnie kuchnię gruzińską. Na koniec 2019 roku pod tym szyldem działało ponad 60 restauracji w pięciu krajach, z czego 12 w Polsce. Tylko w 2019 roku udało się otworzyć nad Wisłą sześć lokali.
– W 2020 roku planujemy w Polsce kolejne siedem otwarć. Docelowo chcemy mieć tutaj kilkadziesiąt restauracji – zapowiada Piotr Greczanowski.
Pieniądze na biznes
Koncept szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym natężeniu ruchu.
– Na razie wszystkie polskie restauracje działają w lokalizacjach przyulicznych, ale na Ukrainie, Litwie i Łotwie nasz koncept bardzo dobrze prosperuje w galeriach handlowych – dodaje Piotr Greczanowski. – W Polsce także poszukujemy franczyzobiorców, którzy będą zainteresowani prowadzeniem Chinkalni w centrach handlowych. Należy jednak pamiętać, że nasza restauracja nie sprawdzi się w food courcie, musi mieć wydzieloną własną przestrzeń, z pełną obsługą kelnerską.
Optymalny metraż to 100-150 m2. Jeżeli znajdziemy pomieszczenie po gastronomii, obniży to wydatki na inwestycję. W takim przypadku minimalna kwota inwestycji to 240 tys. zł (razem z początkowym zatowarowaniem i opłatą licencyjną, która w zależności od miasta wynosi od 50 do 75 tys. zł).
– Pomagamy franczyzobiorcy wybrać lokalizację, szacujemy jej model inwestycyjny. Lokal aranżujemy przy współpracy z architektem, z zachowaniem standardów sieci. Dedykujemy z ramienia centrali osobistego menedżera, który przeprowadza licencjobiorcę przez cały proces przygotowania lokalu, wspólnie z nim otwiera restaurację oraz zapewnia wsparcie operacyjne przez cały czas jej działalności – wylicza Piotr Greczanowski. – Przekazujemy pełen pakiet standardów, zapewniamy wsparcie marketingowe, dedykujemy sprawdzonych dostawców oraz zapewniamy szkolenie personelu.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od utargu brutto. Według zapewnień licencjodawcy, lokal staje się rentowny już w pierwszym miesiącu działalności. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji to 12-18 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI CHINKALNIA
Międzynarodowa sieć restauracji gruzińskich
CHINKALNIA W 2019 ROKU:
- 61 restauracji w 5 krajach
- 12 restauracji w Polsce
- minimalna kwota inwestycji 240 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Chinkalnia dopina umowy najmu na kolejne własne restauracje, ale nie rezygnuje też z rozwoju we franczyzie. Franczyzowy lokal marka otworzyła nawet na Cyprze.
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali