Otwieramy restaurację gruzińską

Gruzińska uczta / Chinkalnia to restauracyjny koncept pochodzący z Ukrainy, ale serwujący właśnie kuchnię gruzińską.
Poniedziałek
20.01.2020
Chinkalnia chce mieć w Polsce kilkadziesiąt lokali. Ile pieniędzy potrzeba na inwestycję?
 

Restauracje z kuchnią gruzińską na dobre zadomowiły się w Polsce. I mają tutaj wielu zwolenników.
 Polacy coraz więcej podróżują, poznają nowe smaki, a po powrocie do kraju chcą ponownie skosztować narodowych specjałów poznanych na wyjeździe – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju marki Chinkalnia. – A Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków.
Chinkalnia to restauracyjny koncept pochodzący z Ukrainy, ale serwujący właśnie kuchnię gruzińską. Na koniec 2019 roku pod tym szyldem działało ponad 60 restauracji w pięciu krajach, z czego 12 w Polsce. Tylko w 2019 roku udało się otworzyć nad Wisłą sześć lokali.
– W 2020 roku planujemy w Polsce kolejne siedem otwarć. Docelowo chcemy mieć tutaj kilkadziesiąt restauracji – zapowiada Piotr Greczanowski.

Pieniądze na biznes

Koncept szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym natężeniu ruchu.
– Na razie wszystkie polskie restauracje działają w lokalizacjach przyulicznych, ale na Ukrainie, Litwie i Łotwie nasz koncept bardzo dobrze prosperuje w galeriach handlowych – dodaje Piotr Greczanowski. – W Polsce także poszukujemy franczyzobiorców, którzy będą zainteresowani prowadzeniem Chinkalni w centrach handlowych. Należy jednak pamiętać, że nasza restauracja nie sprawdzi się w food courcie, musi mieć wydzieloną własną przestrzeń, z pełną obsługą kelnerską.
Optymalny metraż to 100-150 m2. Jeżeli znajdziemy pomieszczenie po gastronomii, obniży to wydatki na inwestycję. W takim przypadku minimalna kwota inwestycji to 240 tys. zł (razem z początkowym zatowarowaniem i opłatą licencyjną, która w zależności od miasta wynosi od 50 do 75 tys. zł).
– Pomagamy franczyzobiorcy wybrać lokalizację, szacujemy jej model inwestycyjny. Lokal aranżujemy przy współpracy z architektem, z zachowaniem standardów sieci. Dedykujemy z ramienia centrali osobistego menedżera, który przeprowadza licencjobiorcę przez cały proces przygotowania lokalu, wspólnie z nim otwiera restaurację oraz zapewnia wsparcie operacyjne przez cały czas jej działalności – wylicza Piotr Greczanowski. – Przekazujemy pełen pakiet standardów, zapewniamy wsparcie marketingowe, dedykujemy sprawdzonych dostawców oraz zapewniamy szkolenie personelu.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od utargu brutto. Według zapewnień licencjodawcy, lokal staje się rentowny już w pierwszym miesiącu działalności. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji to 12-18 miesięcy.

 

WIZYTÓWKA MARKI CHINKALNIA

Międzynarodowa sieć restauracji gruzińskich

CHINKALNIA W 2019 ROKU:

  • 61 restauracji w 5 krajach
  • 12 restauracji w Polsce
  • minimalna kwota inwestycji 240 tys. zł

Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozowju Chinkalni / "W 2020 roku planujemy w Polsce kolejne siedem otwarć. Docelowo chcemy mieć tutaj kilkadziesiąt restauracji".