Otwieramy restaurację gruzińską
Restauracje z kuchnią gruzińską na dobre zadomowiły się w Polsce. I mają tutaj wielu zwolenników.
– Polacy coraz więcej podróżują, poznają nowe smaki, a po powrocie do kraju chcą ponownie skosztować narodowych specjałów poznanych na wyjeździe – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju marki Chinkalnia. – A Gruzja jest coraz częstszym kierunkiem turystycznych wypraw Polaków.
Chinkalnia to restauracyjny koncept pochodzący z Ukrainy, ale serwujący właśnie kuchnię gruzińską. Na koniec 2019 roku pod tym szyldem działało ponad 60 restauracji w pięciu krajach, z czego 12 w Polsce. Tylko w 2019 roku udało się otworzyć nad Wisłą sześć lokali.
– W 2020 roku planujemy w Polsce kolejne siedem otwarć. Docelowo chcemy mieć tutaj kilkadziesiąt restauracji – zapowiada Piotr Greczanowski.
Pieniądze na biznes
Koncept szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym natężeniu ruchu.
– Na razie wszystkie polskie restauracje działają w lokalizacjach przyulicznych, ale na Ukrainie, Litwie i Łotwie nasz koncept bardzo dobrze prosperuje w galeriach handlowych – dodaje Piotr Greczanowski. – W Polsce także poszukujemy franczyzobiorców, którzy będą zainteresowani prowadzeniem Chinkalni w centrach handlowych. Należy jednak pamiętać, że nasza restauracja nie sprawdzi się w food courcie, musi mieć wydzieloną własną przestrzeń, z pełną obsługą kelnerską.
Optymalny metraż to 100-150 m2. Jeżeli znajdziemy pomieszczenie po gastronomii, obniży to wydatki na inwestycję. W takim przypadku minimalna kwota inwestycji to 240 tys. zł (razem z początkowym zatowarowaniem i opłatą licencyjną, która w zależności od miasta wynosi od 50 do 75 tys. zł).
– Pomagamy franczyzobiorcy wybrać lokalizację, szacujemy jej model inwestycyjny. Lokal aranżujemy przy współpracy z architektem, z zachowaniem standardów sieci. Dedykujemy z ramienia centrali osobistego menedżera, który przeprowadza licencjobiorcę przez cały proces przygotowania lokalu, wspólnie z nim otwiera restaurację oraz zapewnia wsparcie operacyjne przez cały czas jej działalności – wylicza Piotr Greczanowski. – Przekazujemy pełen pakiet standardów, zapewniamy wsparcie marketingowe, dedykujemy sprawdzonych dostawców oraz zapewniamy szkolenie personelu.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 2 proc. od utargu brutto. Według zapewnień licencjodawcy, lokal staje się rentowny już w pierwszym miesiącu działalności. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji to 12-18 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI CHINKALNIA
Międzynarodowa sieć restauracji gruzińskich
CHINKALNIA W 2019 ROKU:
- 61 restauracji w 5 krajach
- 12 restauracji w Polsce
- minimalna kwota inwestycji 240 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...