W różnych miejscach / Sklepy Stokrotka działają zarówno w dużych miastach, jak i w małych gminnych miasteczkach.
Piątek
31.01.2020
Około stu nowych sklepów, własnych i franczyzowych pojawiło się w ubiegłym roku w sieci Stokrotka. W 2020 spożywcza marka chce utrzymać podobne tempo otwarć.
 

Pod marką Stokrotka działa obecnie ponad 640 sklepów, z czego prawie 80 prowadzą franczyzobiorcy. 
– Miniony rok był dla nas bardzo intensywny. Położyliśmy duży nacisk na rozwój naszej sieci logistycznej, rozbudowę centrów dystrybucji oraz remodeling istniejących i otwarcia nowych sklepów – mówi Krzysztof Książek, dyrektor zarządzający formatem market i franczyza, członek zarządu sieci Stokrotka. – Łącznie powstało około 20 nowych lokalizacji franczyzowych oraz ponad 80 sklepów własnych. Bieżący rok najpewniej będzie porównywalny do ubiegłego.
Sklepy Stokrotka działają zarówno w dużych miastach, jak i w małych gminnych miasteczkach. Od lokalizacji zależy wielkość placówki – format (market lub supermarket) jest dobierany do potrzeb i możliwości danego rynku. 
– Interesuje nas zarówno współpraca z przedsiębiorcami, którzy chcą dopiero otworzyć sklep, jak i z takimi, którzy chcą zmienić szyld istniejącego już sklepu spożywczego – wyjaśnia Krzysztof Książek. – Minimalna powierzchnia hali sprzedaży powinna wynosić 150 m2. A dzięki dogłębnej analizie lokalizacji jesteśmy w stanie określić, czy w danym miejscu z większym zainteresowaniem spotka się format market czy supermarket. Indywidualnie szacujemy też koszty inwestycji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 2 tys. zł. Franczyzobiorcy (a także kadra zarządzająca sklepu) przechodzą szkolenia m. in. z zakresu IT, standardów obsługi klienta. Pracownicy z ramienia centrali firmy projektują układ sali sprzedaży, rozłożenie asortymentu w każdej lokalizacji. Zajmują się również wizualizacją wewnętrzną i zewnętrzną sklepu.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. 
– To od franczyzobiorcy zależy ustalenie marż, na których zarabia czy dobór asortymentu dostępnego w jego sklepie – podkreśla Krzysztof Książek. – My w każdej chwili służymy radą i doświadczeniem, przygotowujemy zestawienia i analizy, które mogą być pomocne w decyzjach.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 0,5 proc. od obrotu. 
– Z naszych doświadczeń wynika, że w przypadku sklepu już wcześniej działającego, który dołączył do naszej sieci, rentowność powinna pojawić się od pierwszego dnia, a okres zwrotu z inwestycji nie powinien być dłuższy niż 6 miesięcy – dodaje Krzysztof Książek. – Oczywiście dla sklepów nowo otwartych oba okresy są odpowiednio dłuższe. W nowych lokalizacjach wraz z franczyzobiorcą wykorzystujemy odpowiednie narzędzia (promocje otwarciowe i polityka cenowa), które pomagają zdobywać klientów.

WIZYTÓWKA MARKI STOKROTKA

Sieć marketów i supermarketów spożywczych

STOKROTKA W 2019 ROKU

  • 640 wszystkich sklepów
  • 80 sklepów franczyzowych
  • opłata za przystąpienie do sieci 2 tys.

Pakiet szkoleń / Franczyzobiorcy Stokrotki (a także kadra zarządzająca sklepu) przechodzą szkolenia m. in. z zakresu IT, standardów obsługi klienta.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022