Spożywczy pod znanym szyldem
Pod marką Stokrotka działa obecnie ponad 640 sklepów, z czego prawie 80 prowadzą franczyzobiorcy.
– Miniony rok był dla nas bardzo intensywny. Położyliśmy duży nacisk na rozwój naszej sieci logistycznej, rozbudowę centrów dystrybucji oraz remodeling istniejących i otwarcia nowych sklepów – mówi Krzysztof Książek, dyrektor zarządzający formatem market i franczyza, członek zarządu sieci Stokrotka. – Łącznie powstało około 20 nowych lokalizacji franczyzowych oraz ponad 80 sklepów własnych. Bieżący rok najpewniej będzie porównywalny do ubiegłego.
Sklepy Stokrotka działają zarówno w dużych miastach, jak i w małych gminnych miasteczkach. Od lokalizacji zależy wielkość placówki – format (market lub supermarket) jest dobierany do potrzeb i możliwości danego rynku.
– Interesuje nas zarówno współpraca z przedsiębiorcami, którzy chcą dopiero otworzyć sklep, jak i z takimi, którzy chcą zmienić szyld istniejącego już sklepu spożywczego – wyjaśnia Krzysztof Książek. – Minimalna powierzchnia hali sprzedaży powinna wynosić 150 m2. A dzięki dogłębnej analizie lokalizacji jesteśmy w stanie określić, czy w danym miejscu z większym zainteresowaniem spotka się format market czy supermarket. Indywidualnie szacujemy też koszty inwestycji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 2 tys. zł. Franczyzobiorcy (a także kadra zarządzająca sklepu) przechodzą szkolenia m. in. z zakresu IT, standardów obsługi klienta. Pracownicy z ramienia centrali firmy projektują układ sali sprzedaży, rozłożenie asortymentu w każdej lokalizacji. Zajmują się również wizualizacją wewnętrzną i zewnętrzną sklepu.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– To od franczyzobiorcy zależy ustalenie marż, na których zarabia czy dobór asortymentu dostępnego w jego sklepie – podkreśla Krzysztof Książek. – My w każdej chwili służymy radą i doświadczeniem, przygotowujemy zestawienia i analizy, które mogą być pomocne w decyzjach.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 0,5 proc. od obrotu.
– Z naszych doświadczeń wynika, że w przypadku sklepu już wcześniej działającego, który dołączył do naszej sieci, rentowność powinna pojawić się od pierwszego dnia, a okres zwrotu z inwestycji nie powinien być dłuższy niż 6 miesięcy – dodaje Krzysztof Książek. – Oczywiście dla sklepów nowo otwartych oba okresy są odpowiednio dłuższe. W nowych lokalizacjach wraz z franczyzobiorcą wykorzystujemy odpowiednie narzędzia (promocje otwarciowe i polityka cenowa), które pomagają zdobywać klientów.
WIZYTÓWKA MARKI STOKROTKA
Sieć marketów i supermarketów spożywczych
STOKROTKA W 2019 ROKU
- 640 wszystkich sklepów
- 80 sklepów franczyzowych
- opłata za przystąpienie do sieci 2 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać, mając wsparcie dużego gracza. Przekonali się o tym Patryk Staniec i jego rodzina, właściciele czterech supermarketów Stokrotka.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów