Rozwijają biznes / Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo prowadzą już dwa gabinety Naturhouse.
Czwartek
26.03.2020
Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo wspólnie zainwestowały we franczyzę Naturhouse. Czy spółka wyszła im na zdrowie?
 

Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo chodziły do tej samej licealnej klasy. Po szkole ich drogi się rozeszły: Anna została farmaceutką, Karolina skończyła technologię żywności i żywienie człowieka i po studiach trafiła do pracy w firmie Naturhouse. 
– Był rok 2007, firma wchodziła na polski rynek. Przez pół roku pracowałam jako asystentka w pierwszym krakowskim punkcie, a później jako dietetyczka – wspomina Karolina Chylińska. – Poznałam dobrze firmę, obserwowałam, jak przez te wszystkie lata się zmieniała i rozwijała, jak otwierały się nowe placówki, jak wchodziły do sprzedaży nowe suplementy i to wszystko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto poprowadzić własny punkt.

Kobiety czują branżę

Tak się złożyło, że akurat w tym samym czasie, po kilkunastu latach pracy jako farmaceutka, Anna Mazurek-Halo potrzebowała zmiany. 
– I właśnie wtedy Karolina zainteresowała mnie dietetyką i firmą Naturhouse – opowiada pani Anna. – Postanowiłyśmy razem otworzyć punkt w Wieliczce i tak to się zaczęło. W międzyczasie zrobiłam studia podyplomowe, cały czas poszerzam też wiedzę dietetyczną na różnych szkoleniach i dzisiaj już nie wyobrażam sobie, że mogłabym się zajmować czymś innym.

Z czasem wspólniczki zdecydowały o przejęciu kolejnego gabinetu, w Krakowie.

Naturhouse to międzynarodowa marka centrów dietetycznych, która od 2006 roku działa nad Wisłą. Kobiety stanowią aż 80 proc. jej franczyzobiorców. 
– Naturhouse to typowo kobieca branża. Z naszej oferty korzystają głównie panie – kto więc mógłby lepiej zarządzać placówką? – mówi Gabriela Chuberska, specjalista ds. marketingu i reklamy Naturhouse Polska. – Panie doskonale czują naszą misję i mają sporą świadomość tego, czego same oczekiwałyby będąc na miejscu naszych klientek. Która z nas choć raz w życiu nie próbowała się odchudzać? Z własnego doświadczenia wiemy jak trudno jest czasem osiągnąć i utrzymać właściwą wagę. To empatyczne podejście bardzo pomaga w prowadzeniu biznesu, jakim jest własne Centrum Dietetyczne Naturhouse.

Wsparcie w parze

Własne centrum dietetyczne to dobry pomysł na biznes dla osób, które ukończyły studia na kierunku dietetyka lub technologia żywności i żywienie człowieka, biologia, medycyna lub przeszły specjalistyczne kursy i szkolenia w tym zakresie. Ale franczyzodawca zapewnia, że nawet jeśli ktoś nie posiada kierunkowego doświadczenia, może zostać licencjobiorcą marki – wystarczy zatrudnić odpowiedni personel. Kwota inwestycji to 65-85 tys. zł netto (łącznie z kosztami adaptacji lokalu). W sieci obowiązuje roczna opłata licencyjna w wysokości 2,4 tys. zł netto. Obecnie Naturhouse ma w Polsce 65 placówek własnych oraz 237 franczyzowych.

Wspólna praca pomaga też franczyzobiorczyniom z Wieliczki godzić pracę z życiem rodzinnym. 
– Nasze córki urodziły się w tym samym czasie, dzieli je 30 dni. Jak dzieci były małe, bywało ciężko – przyznaje Karolina Chylińska. – Teraz też zdarzają się gorsze dni, zwłaszcza gdy przychodzi sezon chorobowy, ale możemy się wtedy nawzajem zastępować. Dzięki prowadzeniu firmy nauczyłyśmy się też lepszej organizacji czasu. Często biegamy między zajęciami, pracą i domem z zegarkiem w ręku, ale mamy silne charaktery, pomoc ze strony mężów, miliony przegadanych minut na telefonie i udaje nam się to wszystko jakoś pogodzić.

 

WIZYTÓWKA FIRMY NATURHOUSE

Sieć centrów dietetycznych.

NATURHOUSE W 2019 ROKU

  • 65 placówek własnych
  • 237 placówek franczyzowych
  • roczna opłata licencyjna 2,4 tys. zł netto

Karolina Chylińska, franczyzobiorczyni Naturhouse / "Poznałam dobrze firmę, obserwowałam, jak przez te wszystkie lata się zmieniała i rozwijała, jak otwierały się nowe placówki i to wszystko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto poprowadzić własny punkt".

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018