Otwieramy sklep z serami
The House of Cheese od 2012 roku rozwija sieć butikowych sklepów, oferujących klientom kilkaset gatunków serów z wielu krajów europejskich: Francji, Holandii, Włoch, Szwajcarii. Oprócz serów na półkach można znaleźć także m.in. oliwy, makarony, sosy, trufle, oryginalne słodycze, konfitury, octy balsamiczne.
– Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do klasy średniej. A polska klasa średnia należy do najliczniejszych w Europie – podkreśla Justyna Paliszewska, menedżer ds. rozwoju sieci The House of Cheese.
Analiza lokalizacji
Koncept ma obecnie cztery sklepy własne (w Konstancinie oraz Warszawie). Trwają też przygotowania do uruchomienia pierwszej placówki franczyzowej. Sklepy można otwierać zarówno w galeriach handlowych, jak i poza nimi (koniecznie w miejscach o dużym natężeniu ruchu). Franczyzodawca doradzi w wyborze odpowiedniej lokalizacji.
– Chcemy rozwijać naszą sieć nie tylko w dużych miastach. Pod uwagę bierzemy też np. te powiatowe. Wszystko zależy od potencjału lokalnego rynku, który będziemy skrupulatnie analizować – dodaje Justyna Paliszewska.
Optymalna wielkość lokalu to 50-70 m2. Dla każdego franczyzobiorcy centrala przygotuje indywidualny biznesplan i projekt sklepu. Będzie także koordynować jego przygotowanie, na każdym etapie.
– Licencjobiorca może ograniczyć się tylko do wynajęcia ekipy budowlanej – mówi Justyna Paliszewska. – Choć tak naprawdę i to nie jest konieczne, bo dysponujemy też własnymi ekipami. Przygotowujemy sklep kompleksowo, od podłogi, przez oświetlenie po wyposażenie.
Minimalna kwota inwestycji to 100-150 tys. zł.
Dobre przygotowanie
Od kandydatów na franczyzobiorców koncept oczekuje przedsiębiorczości i umiejętności zarządzania ludźmi i biznesem. Mogą to być np. byli pracownicy korporacji. Marka gwarantuje im szkolenia, dzięki którym poznają m.in. zasady funkcjonowania sklepów oraz sprzedawany w nich asortyment.
– Naszych licencjoborców zaprosimy m.in. na wyjazdy do różnych krajów europejskich, aby mieli okazję osobiście zobaczyć, jak powstają sery, poznać kulturę ich serwowania – informuje Justyna Paliszewska. – Gruntowne szkolenie w naszych już działających placówkach przejdzie też personel, zatrudniany przez franczyzobiorców. W naszych sklepach chcemy tworzyć szczególną atmosferę, właśnie butikową. Personel odpowie na każde pytanie: o pochodzenie serów, ich proces produkcji, smak. Niezdecydowani klienci mogą popróbować różnych gatunków i wybrać ten, który najbardziej odpowiada ich upodobaniom. Do sera dobierzemy też odpowiednie dodatki, w tym dobre wino.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł (zawiera koszty analizy lokalizacji, projekt aranżacji i szkolenia). Miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od sprzedaży netto. Franczyzodawca szacuje, że oczekiwanie na zwrot z inwestycji w sklep może potrwać 2,5-3 lata.
– Polscy klienci są coraz lepiej wykształceni, coraz więcej podróżują, mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania, oczekują dobrych produktów i fachowej obsługi. To właśnie zapewniamy w naszych sklepach – podkreśla Justyna Paliszewska.
WIZYTÓWKA MARKI THE HOUSE OF CHEESE
Sieć butikowych sklepów z serami i innymi produktami spozywczymi.
- sklepy własne 4
- pierwszy franczyzowy sklep w budowie
- minimalna inwestycja 100-150 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów