Punkty kurierskie odporne na wirusa
Koronakryzys pogrążył wiele biznesów. Jednym z wyjątków są kurierzy, którzy w ostatnim czasie mają pełne ręce pracy.
– Branża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie od wielu lat, a w momencie kiedy polskie społeczeństwo było pozbawione dostępu do sklepów stacjonarnych, z wyjątkiem tych oferujących produkty pierwszej potrzeby, przeniosło się z zakupami do internetu – przyznaje Joanna Kuśmierczyk, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami epaka.pl.
Co więcej, kurierzy notują nie tylko większa zainteresowanie swoimi usługami, ale również współpracą franczyzową.
– Zainteresowanie franczyzą w przypadku naszej firmy już przed pandemią było bardzo duże. Stale zauważamy jego wzrost. Pandemia pokazała, że nasza branża poradzi sobie w każdych warunkach oraz, że usługi kurierskie są i zawsze będą potrzebne. Średnio otwieramy od czterech do sześciu oddziałów franczyzowych miesięcznie – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Dojrzała franczyza
Aktualnie sieć epaka.pl ma dwa punkty własne oraz ponad 230 oddziałów franczyzowych w całej Polsce. Firma działa na rynku od 2010 roku. Oferuje nadawanie dowolnych przesyłek kurierskich krajowych albo zagranicznych. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Współpracuje z 14 firmami kurierskimi.
– To co nas wyróżnia to fakt, że staramy się, żeby jakość obsługi i indywidualne podejście do klienta zawsze było na pierwszym miejscu. Z kolei z perspektywy przedsiębiorcy mamy dobrze rozbudowaną komunikację wewnętrzną nie tylko na poziomie centrala-partner, ale również partner-partner – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Potencjalny franczyzobiorca, który chce przyłączyć się do sieci epaka.pl musi mieć chęci do pracy oraz wykazać zaangażowanie. Potrzebny jest także lokal o wielkości między 20 a 50 m2, z witryną, na parterze oraz z możliwością łatwego dojazdu i parkingiem. Musi on zostać zaadaptowany zgodnie z zaleceniami epaki.pl.
Pieniądze na inwestycję
Na start wystarczy maksymalnie 20 tys. zł. W zamian franczyzobiorcy dostaną wagę, oprogramowanie i pakiet szkoleń, know-how a także reklamę i wyposażenie biura.
– Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje, a część zainwestowanych pieniędzy przeznaczamy na marketing lokalny według potrzeb – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Miesięczna opłata w ramach współpracy przez pierwsze pół roku wynosi 0 zł. Potem, w przypadku miejscowości z liczbą mieszkańców do 15 tys. to koszt 49 zł brutto do 12 miesiąca prowadzenia firmy oraz 99 zł brutto po roku. Z kolei w przypadku miast z liczbą mieszkańców powyżej 15 tys., po 6 miesiącu opłata wynosi 99 zł brutto, a po roku 199 zł brutto.
Firma do konkretnych lokalizacji nowych punktów podchodzi indywidualnie.
– Obserwujemy, że oddziały w miejscowościach już nawet od 7 tys. mieszkańców, przy zaangażowaniu i aktywnym wykorzystaniu naszych narzędzi do pozyskania klienta, osiągają zadowalający ich wynik finansowy – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Franczyzodawca epaka.pl twierdzi, że miesięczne koszty prowadzenia punktu kurierskiego marki sięgają ok. 8 tys. zł, a przychód ze sprzedaży – prawie 17 tys. zł.
WIZYTÓWKA EPAKA.PL
Sieć punktów kurierskich.
- dwa oddziały własne
- 230 oddziałów franczyzowych
- Epaka.pl współpracuje z 14 firmami kurierskimi


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kurierzy w czasach pandemii mają pełne ręce roboty. Nie spada także liczba zapytań o współpracę z franczyzodawcami.
Sylwia Firek pięć lat temu zdecydowała się na franczyzę Epaka.pl. Biznes rozkręciła nadspodziewanie dobrze.
Są marki, które jak magnes działają na franczyzobiorców. Sprawdzamy od kogo i dlaczego warto kupić licencję na biznes.
– Maksymalna kwota inwestycji w punkt franczyzowy Epaka wynosi 16 tys. zł netto – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.
– Branża kurierska rozwija się w szybkim tempie i nie zmieni się to w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski? Oto nasze podpowiedzi.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
POPULARNE NA FORUM
Broker Kurierski
witam, prowadzi Pan taki punkt? z kim nawiązał Pan współpracę? Pozdrawiam
Co sądzicie o myjni bezdotykowej??
Hej, a zagłębialiście się w temat zastosowania myjni parowej? Jeśli nie to wejdźcie na...
Broker Kurierski
Witam, Zastanawiam się nad otwarcie punktu brokera kurierskiego. W moim mieście jest firma, która ma na to monopol i nie jest, żadną sieciówką (miasto 150tyś.)...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Pewnie, że to dobry biznes. Wiadomo, że trzeba konsekwencji no i na początku sporo zaangażowania. Sprzęt nie jest tani (jeżeli mówimy o takim dobry) ale zawsze możesz...
Punkt przesyłek kurierskich
ja poznałem histroie moich dwóch ostatnich paczek wysyłałem radio i mikroskop zapakowane w pudełka zmierzyłem wymiary wpisałem wyliczyło mi za jedna paczke 25zl za...
Co sądzicie o myjni bezdotykowej??
No właśnie podobnie jaki Nikola polecam dodatkowe sprzęty, takie jak odkurzacze, np. udoskonalenie w postaci możliwości płatności kartą.... takie niewielu z nas ma przy...
Biznes na spółkę z franczyzodawcą
też przyklaskuję pomysłowi z wynajmem w selfstorage, dobrze pomyślane :)
Biznes na spółkę z franczyzodawcą
też korzystam z kryspinowskiego magazynu less mess, tzn korzystałem kilka miesięcy temu, bardzo dobra jakośc usługi, jak zajdzie potrzeba to mam sprawdzony magazyn, żeby...