Fit Cake: czas na lody bez cukru

Ewelina Choińska z pracownicami Fit Cake / "Pandemia była bardzo kreatywnym czasem dla firmy. Wówczas wprowadziliśmy do sprzedaży m.in. słodycze w słoikach".
Poniedziałek
17.08.2020
Franczyzobiorcy Fit Cake mają nowe źródło przychodów – lody bez cukru, glutenu i laktozy.
 

Fit Cake to koncept oparty na sprzedaży słodyczy bez cukru i glutenu oraz bez złych kalorii. Firma powstała w 2016 roku, dziś pod tym szyldem działa 13 placówek, z czego większość na licencji.

Swoim franczyzobiorcom Fit Cake zaproponował w tym roku rozszerzenie asortymentu o lody bez cukru, glutenu, laktozy oraz o obniżonej kaloryczności. Fit Ice Cream, bo tak nazywa się koncept lodowy, nie występuje jako samodzielny biznes, ale jest uzupełnieniem oferty Fit Cake. Franczyzobiorcy, którzy przystąpią do sieci w tym roku otrzymają licencję na Fit Cake Ice Cream nieodpłatnie. Od przyszłego roku ma ona kosztować 5 tys. zł. Jedyną inwestycją franczyzobiorcy jest zakup kuweciarki (konserwatora) do lodów.

– Fit Ice Cream to odpowiedź na potrzeby naszych klientów. Wielu z nich nie może jeść cukru lub produktów z laktozą i glutenem, a inni po prostu dbają o formę i świadome odżywianie. Jest to też pomysł na uatrakcyjnienie oferty, szczególnie w sezonie letnim – mówi Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake.

Fit Cake w czasie pandemii

Zapytany o sytuację firmy w związku z epidemią koronawirusa, Rafał Kościuk mówi, że w pierwszych dniach po ogłoszeniu stanu epidemicznego w Polsce ruch w lokalach istotnie spadł, ale nie da długo i nie tak bardzo jak w zwykłych cukierniach. Dodaje, że firma natychmiast przestawiła się na sprzedaż na wynos i z dostawą. Właściciel marki wyjaśnia, że do klasycznej kawiarni ludzie przychodzą głównie, żeby posiedzieć, spotkać się z przyjaciółmi.

– U nas jest inaczej. Fit Cake to słodycze bez cukru i glutenu, a wśród naszych klientów jest wielu cukrzyków, alergików i wegan. Przychodzą przede wszystkim po produkt, który na rynku ciągle jest rzadkością, a popyt stale rośnie. Mamy swoich stałych odbiorców, którzy chcą się zaopatrywać właśnie w Fit Cake, bo mają gwarancję, że dostaną u nas produkt najwyższej jakości, w 100 proc bezglutenowy i bez cukru. Izolacja w domach nie spowodowała więc odcięcia nas od klientów – wyjaśnia Rafał Kościuk.

Ewelina Choińska, prezes zarządu firmy dodaje, że pandemia była też bardzo kreatywnym czasem dla firmy. Wówczas wprowadziła ona m.in. słodycze w słoikach. Są to ciasta i desery z oferty Fit Cake zamknięte w słoiku z dołączoną drewnianą łyżeczką. Był to sygnał do klientów, że produkty Fit Cake są całkowicie bezpieczne. Warto zaznaczyć, że słoiki są zwrotne, więc produkty spełniają warunki „zero waste”.

Jeden lokal czy dwa?

Zgodnie z założeniami franczyzy Fit Cake, „niecukiernie” to biznes zarówno dla dużych jak i mniejszych miast. Lokal łączący kawiarnię z częścią produkcyjną, powinien liczyć około 70 m2 i znajdować się w centrum miasta, w pobliżu parkingu. Możliwy jest również wariant, w którym franczyzobiorca wynajmuje dwa mniejsze lokale w różnych częściach miasta. Jeden z lokali (z dala od centrum) przystosowany jest do produkcji i posiada niewielką część do wydawania zamówień, zaś drugi (w galerii lub przy ulicy handlowej) pełni funkcję kawiarni, w której klienci mogą spędzić czas przy słodyczach Fit Cake i kawie.

– Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzobiorca, stosunkowo niewielkim kosztem, pojawia się w dwóch punktach miasta docierając do większej liczby klientów – mówi Rafał Kościuk. – Nasz koncept jest dobrze przemyślany, zarówno pod kątem oferty jak i logistycznie  i mimo trudnych czasów nadal cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.

WIZYTÓWKA FIT CAKE

Placówki sprzedające słodycze bez cukru i glutenu.

  • liczba placówek: 13
  • optymalna wielkość lokalu: 70 m2
  • wyłączność na małe miasta i dzielnice dużych miast

Bogatsza oferta / Swoim franczyzobiorcom Fit Cake zaproponował w tym roku rozszerzenie asortymentu o lody bez cukru, glutenu, laktozy oraz o obniżonej kaloryczności. Fit Ice Cream, bo tak nazywa się koncept lodowy, nie występuje jako samodzielny biznes, ale jest uzupełnieniem oferty Fit Cake.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Dolci Sapori - Mniami

Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
Dolci Sapori - Mniami

OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
McDonalds opinie o franczyzie

Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2022
MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022
Bobby Burger

Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2022