Biznes na topie
Placówki Mail Boxes Etc. (MBE) to minicentra logistyczno-wysyłkowe. Świadczą one usługi dla małego i średniego biznesu z obszaru logistyki, przesyłek, poligrafii, marketingu, a także administracji i obsługi pocztowej.
– Nie jesteśmy firmą kurierską, nie skupiamy się wyłącznie na realizacji transportu przesyłki z punktu A do B. Możemy być dla klienta działem logistyki, administracji, marketingu, magazynem, sekretariatem. Zorganizujemy przesyłkę kopertową krajową, niestandardową przesyłkę paletową do Afryki lub wysyłkę cennych kolekcjonerskich win do Wietnamu. U nas klient zamówi pieczątkę, wizytówki, foldery. Obsłużymy również jego korespondencję realizując usługę wirtualnego biura – tłumaczy Sylwia Wiski, menedżer do spraw rozwoju sieci detalicznej w MBE.
Pieniądze na start
Osoby, które chciałyby działać pod marką MBE, przede wszystkim muszą mieć trochę gotówki na start.
– Inwestycja jest stosunkowo niska, bo uruchomienie placówki to około 30 tys. zł. Ale przyszły franczyzobiorca musi się również liczyć z kosztami prowadzenia biznesu i zabezpieczyć pieniądze na kilka pierwszych miesięcy jego funkcjonowania – tłumaczy Sylwia Wiski.
Dokładną kwotę kapitału franczyzodawca szacuje indywidualnie dla każdego kandydata i lokalizacji placówki, podczas rekrutacji. Opłaty franczyzowe naliczane są miesięcznie i zależą od przychodu franczyzobiorcy. Przez pierwsze sześć miesięcy jest to 8 proc., a następnie 10 proc.
– Średnio franczyzobiorca zaczyna zarabiać po około sześciu miesiącach, ale nie jest to regułą. Mamy też rekordzistkę, która zaczęła zarabiać już w drugim miesiącu prowadzenia firmy i to w czasie pandemii, kiedy większość branż notowała straty – mówi Sylwia Wiski.
Dodaje, że generalnie ostatnie miesiące to bardzo dobry czas dla MBE.
– W efekcie pandemii sprzedaż tradycyjna w jednej chwili stanęła, klienci i sprzedawcy przenieśli się do
sieci a handel internetowy wystrzelił. Dla nas to bardzo dobra wiadomość, bo wzrost e-commerce oznacza wzrost zapotrzebowania na nasze usługi. Specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych, a zlecając nam swoją logistykę i marketing mogą one spokojnie zająć się zwiększaniem sprzedaży – mówi Sylwia Wiski.
W ostatnich miesiącach żaden z oddziałów MBE nie zamknął się, a ponad 90 proc. z nich funkcjonowało normalnie w czasie lockdownu.
– Te oddziały, które miały większy udział klienta indywidualnego, zanotowały niewielkie spadki w czasie, kiedy nie mogliśmy wychodzić z domów, ale jak tylko restrykcje się zmniejszyły, wszystko wróciło do normy – przekonuje Sylwia Wiski.
Najlepsze lokalizacje
Firma ma obecnie 39 oddziałów, do końca roku będzie ich niemal 50. Pandemia pozytywnie wpłynęła też na zainteresowanie franczyzą pod marką MBE.
– Zainteresowanie naszym modelem biznesowym wzrosło ponad dwukrotnie podczas pandemii, otwieraliśmy nowe placówki, padały rekordy czasu osiągnięcia rentowności – mówi Sylwia Wiski.
Obecnie funkcjonujące punkty MBE zlokalizowane są głównie w większych miastach, dlatego, że potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są tam najlepsze. Ale firma nie koncentruje się wyłącznie na aglomeracjach.
– Wbrew pozorom mniejsze miasta, z liczbą mieszkańców rzędu 40-60 tysięcy, też mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze, koszty prowadzenia biznesu są tam dużo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie, jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług – tłumaczy Sylwia Wiski.
Szereg szkoleń
Franczyzobiorcy dostają od MBE indywidualny projekt aranżacji lokalu i umeblowania oraz obrandowania placówki. Oprócz tego mogą liczyć na kilkutygodniowe, kompleksowe szkolenia, które mają przygotować nowego przedsiębiorcę do samodzielnego prowadzenia biznesu w każdym aspekcie: produktowym, biznesowym, sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym. Szkolenia obejmują zarządzanie ludźmi i firmą, a także sprzedaż, obsługę klienta, marketing oraz wiedzę na temat produktów i usług. Franczyzobiorca po opanowaniu części teoretycznej, przez kolejne trzy tygodnie szkoli się praktycznie w centrach MBE, poznając m.in. zakres usług, a także ucząc się poligrafii, ubezpieczeń, sprzedaży oraz zarządzania czasem.
– Kolejny etap to trzymiesięczny proces coachingowy podczas którego nowy franczyzobiorca bardzo blisko współpracuje ze swoim opiekunem w zakresie pozyskiwania klientów i sprzedaży po to, aby na tym etapie swobodnie korzystać ze zdobytej wiedzy i rozwijać biznes mając stałe wsparcie swojego opiekuna i innych franczyzobiorców – mówi Sylwia Wiski.
Franczyzobiorcy otrzymują też dostęp do platformy technologicznej, dającej możliwość współpracy z klientem i dostawcami na każdej płaszczyźnie, wsparcie komercyjne oraz materiały marketingowe, akcje telemarketingowe i dostęp do bazy klientów. Licencja MBE jest udzielana na siedem lat.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.
Sieć minicentrów logistyczno-wysyłkowych.
- liczba punktów franczyzowych: 39
- opłata franczyzowa: od 8 do 10 proc. miesięcznie od obrotu
- inwestycja wstępna: 30 tys. zł na uruchomienie placówki, plus gotówka na przetrwanie kilku pierwszych miesięcy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...