Własna pizzeria w czasie pandemii?

Z Da Grasso to możliwe! Kluczem jest model biznesowy oparty przede wszystkim na kanale delivery.
 

Sieć Da Grasso pokazuje, że tak! Kluczem jest model biznesowy oparty przede wszystkim na kanale delivery. Okazuje się, że to rozwiązanie można uznać za doskonałą receptę na kryzys. 

Czy w czasie pandemii koronawirusa, gdy prawie 50%  polskich przedsiębiorstw z branży gastronomicznej przyznało, że skutki pandemii są „poważne”, a kolejne 27% stwierdziło, że „zagrażają stabilności firmy” można prowadzić pizzerię przynoszącą zyski? 

Przykład Da Grasso pokazuje, że nawet w czasie pandemii pizzeria może dobrze prosperować. Jak to możliwe? Odpowiedzią są dostawy. Da Grasso od dłuższego czasu główny nacisk kładzie właśnie na ten kanał sprzedaży. Dostawy stanowią nawet 80% wszystkich zamówień realizowanych przez poszczególne lokale! 

Widać też wyraźnie, że zainteresowanie prowadzeniem własnej pizzerii Da Grasso znacznie wzrosło w ostatnim czasie. W okresie maj-październik 2020 Da Grasso odnotowało 150% wzrostu zapytań o prowadzenie pizzerii w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku!

Sprzedaż poprzez stronę DaGrasso.pl

Ponieważ pandemia, przynajmniej na razie, nigdzie się nie wybiera, na popularności zyskują rozwiązania online. Obecnie najchętniej wykorzystywanym sposobem składania zamówień w pizzeriach Da Grasso jest strona internetowa www.dagrasso.pl. Poprzez tę stronę można łatwo znaleźć najbliższy lokal i złożyć zamówienie. Firma zadbała, aby widoczna była informacja, który lokal obsługuje zamówienie i jaki jest przewidywany czas dostawy. Od marca do końca października 2020 Da Grasso odnotowało 20% wzrostu liczby zamówień składanych online. Naturalnie zamówienie nadal można złożyć po prostu dzwoniąc do wybranej pizzerii. 

„Dowóz ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala łatwo skalować sprzedaż. O ile w lokalu można przyjąć kilkanaście-kilkadziesiąt osób jednocześnie, o tyle w kanale delivery jedynym ograniczeniem są możliwości przerobowe kuchni i sprawność Pizza Ridera, który w naszym modelu jest jednym z najważniejszych pracowników pizzerii” – dodaje Magdalena Parfianowicz, koordynator działu placówek franczyzowych Da Grasso.

Wieloletnie doświadczenie firmy pozwoliło wypracować powtarzalny, wysoki standard realizacji dostaw, który odpowiada na potrzeby współczesnych klientów. W efekcie, każdego roku Da Grasso realizuje ponad 4,5 miliona zamówień w kanale delivery.

Cel: przetrwać pandemię!

Da Grasso wspiera franczyzobiorców udzielając pomocy w realizacji dodatkowych działań marketingowych. Ponadto aktualna oferta jest każdorazowo dostosowywana do potrzeb konsumentów, aby lokale franczyzowe mogły przetrwać najtrudniejszy okres związany z ograniczeniem działalności lokali gastronomicznych (w momencie publikacji tego tekstu restauracje mogą prowadzić sprzedaż jedynie poprzez dostawy i na wynos) bez większych trudności. Jest to możliwe między innymi dzięki temu, że marka Da Grasso jest rozpoznawalna i ceniona w całej Polsce. 

Nasza sieć liczy ponad 185 lokali i działa nieprzerwanie od 1996 roku. Siła marki oraz odpowiednio zaplanowana strategia rozwoju to recepta na sukces i silną pozycję w branży, która w okresie pandemii zaowocowała sporym sukcesem ekonomicznym naszych restauracji. Nasza strategia rozwoju, poza koncentracją na kanale delivery, uwzględnia też regularnie prowadzone kampanie marketingowe, które kierują klientów na naszą stronę internetową, a poprzez nią – do poszczególnych lokali. Dzięki temu wszyscy franczyzobiorcy mogą czuć się bezpiecznie – zamówień na pewno nie zabraknie!

Troska o franczyzobiorców

Chociaż wprowadzenie możliwości składania zamówień online poprzez stronę internetową jest dostępne już od kilku lat, to dopiero pandemia koronawirusa pokazała, że był to strzał w dziesiątkę. Dzięki temu rozwiązaniu firma nie musi w żaden sposób wstrzymywać działalności, a franczyzobiorcy mogą nieprzerwanie realizować nowe zamówienia.

„Zdajemy sobie jednak sprawę, że franczyzobiorcy mogą odczuwać pewien spadek dochodów. W tej trudnej sytuacji naszym priorytetem jest aktywne wspieranie naszych partnerów. Dodatkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy w życie specjalnie  działania promocyjne i marketingowe dla poszczególnych placówek” – dodaje Magdalena Parfianowicz. 

Na jakie jeszcze wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy?

  • Zaktualizowany system HACCP i wytyczne dotyczące prowadzenia placówki, dostosowane do obecnej sytuacji.
  • Opiekę dedykowanego opiekuna, do którego można się zwracać ze wszystkimi wątpliwościami i pytaniami związanymi z prowadzeniem lokalu.
  • Pomoc w lokalnych działaniach marketingowych (doradztwo, przygotowanie materiałów promocyjnych).

Te wszystkie działania, w połączeniu ze sprawdzoną od lat strategią odporną na wirusa COVID-19, są gwarancją powodzenia biznesu, nawet w tak trudnych warunkach społeczno-gospodarczych. 

Obecnie cały czas zapraszamy do współpracy nowych franczyzobiorców, w ostatnim czasie otworzyliśmy kilka nowych lokali, a kolejne są w drodze. Na stronie www.dagrasso.pl/franczyza można znaleźć dodatkowe szczegóły, a także informacje odnośnie wielkości inwestycji, lokalizacji i wsparcia ze strony Sieci. Obecnie Da Grasso poszukuje osób chętnych otworzyć własną pizzerię w 30 różnych lokalizacjach w całej Polsce. 

  • Rekomendowana powierzchnia lokalu: 100-150 m2
  • Koszt inwestycji: od 150 000 zł  ( uzależniony od wielkości i stanu technicznego lokalu)