Sieć Da Grasso pokazuje, że tak! Kluczem jest model biznesowy oparty przede wszystkim na kanale delivery. Okazuje się, że to rozwiązanie można uznać za doskonałą receptę na kryzys.
Czy w czasie pandemii koronawirusa, gdy prawie 50% polskich przedsiębiorstw z branży gastronomicznej przyznało, że skutki pandemii są „poważne”, a kolejne 27% stwierdziło, że „zagrażają stabilności firmy” można prowadzić pizzerię przynoszącą zyski?
Przykład Da Grasso pokazuje, że nawet w czasie pandemii pizzeria może dobrze prosperować. Jak to możliwe? Odpowiedzią są dostawy. Da Grasso od dłuższego czasu główny nacisk kładzie właśnie na ten kanał sprzedaży. Dostawy stanowią nawet 80% wszystkich zamówień realizowanych przez poszczególne lokale!
Widać też wyraźnie, że zainteresowanie prowadzeniem własnej pizzerii Da Grasso znacznie wzrosło w ostatnim czasie. W okresie maj-październik 2020 Da Grasso odnotowało 150% wzrostu zapytań o prowadzenie pizzerii w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku!
Sprzedaż poprzez stronę DaGrasso.pl
Ponieważ pandemia, przynajmniej na razie, nigdzie się nie wybiera, na popularności zyskują rozwiązania online. Obecnie najchętniej wykorzystywanym sposobem składania zamówień w pizzeriach Da Grasso jest strona internetowa www.dagrasso.pl. Poprzez tę stronę można łatwo znaleźć najbliższy lokal i złożyć zamówienie. Firma zadbała, aby widoczna była informacja, który lokal obsługuje zamówienie i jaki jest przewidywany czas dostawy. Od marca do końca października 2020 Da Grasso odnotowało 20% wzrostu liczby zamówień składanych online. Naturalnie zamówienie nadal można złożyć po prostu dzwoniąc do wybranej pizzerii.
„Dowóz ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala łatwo skalować sprzedaż. O ile w lokalu można przyjąć kilkanaście-kilkadziesiąt osób jednocześnie, o tyle w kanale delivery jedynym ograniczeniem są możliwości przerobowe kuchni i sprawność Pizza Ridera, który w naszym modelu jest jednym z najważniejszych pracowników pizzerii” – dodaje Magdalena Parfianowicz, koordynator działu placówek franczyzowych Da Grasso.
Wieloletnie doświadczenie firmy pozwoliło wypracować powtarzalny, wysoki standard realizacji dostaw, który odpowiada na potrzeby współczesnych klientów. W efekcie, każdego roku Da Grasso realizuje ponad 4,5 miliona zamówień w kanale delivery.
Cel: przetrwać pandemię!
Da Grasso wspiera franczyzobiorców udzielając pomocy w realizacji dodatkowych działań marketingowych. Ponadto aktualna oferta jest każdorazowo dostosowywana do potrzeb konsumentów, aby lokale franczyzowe mogły przetrwać najtrudniejszy okres związany z ograniczeniem działalności lokali gastronomicznych (w momencie publikacji tego tekstu restauracje mogą prowadzić sprzedaż jedynie poprzez dostawy i na wynos) bez większych trudności. Jest to możliwe między innymi dzięki temu, że marka Da Grasso jest rozpoznawalna i ceniona w całej Polsce.
Nasza sieć liczy ponad 185 lokali i działa nieprzerwanie od 1996 roku. Siła marki oraz odpowiednio zaplanowana strategia rozwoju to recepta na sukces i silną pozycję w branży, która w okresie pandemii zaowocowała sporym sukcesem ekonomicznym naszych restauracji. Nasza strategia rozwoju, poza koncentracją na kanale delivery, uwzględnia też regularnie prowadzone kampanie marketingowe, które kierują klientów na naszą stronę internetową, a poprzez nią – do poszczególnych lokali. Dzięki temu wszyscy franczyzobiorcy mogą czuć się bezpiecznie – zamówień na pewno nie zabraknie!
Troska o franczyzobiorców
Chociaż wprowadzenie możliwości składania zamówień online poprzez stronę internetową jest dostępne już od kilku lat, to dopiero pandemia koronawirusa pokazała, że był to strzał w dziesiątkę. Dzięki temu rozwiązaniu firma nie musi w żaden sposób wstrzymywać działalności, a franczyzobiorcy mogą nieprzerwanie realizować nowe zamówienia.
„Zdajemy sobie jednak sprawę, że franczyzobiorcy mogą odczuwać pewien spadek dochodów. W tej trudnej sytuacji naszym priorytetem jest aktywne wspieranie naszych partnerów. Dodatkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy w życie specjalnie działania promocyjne i marketingowe dla poszczególnych placówek” – dodaje Magdalena Parfianowicz.
Na jakie jeszcze wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy?
- Zaktualizowany system HACCP i wytyczne dotyczące prowadzenia placówki, dostosowane do obecnej sytuacji.
- Opiekę dedykowanego opiekuna, do którego można się zwracać ze wszystkimi wątpliwościami i pytaniami związanymi z prowadzeniem lokalu.
- Pomoc w lokalnych działaniach marketingowych (doradztwo, przygotowanie materiałów promocyjnych).
Te wszystkie działania, w połączeniu ze sprawdzoną od lat strategią odporną na wirusa COVID-19, są gwarancją powodzenia biznesu, nawet w tak trudnych warunkach społeczno-gospodarczych.
Obecnie cały czas zapraszamy do współpracy nowych franczyzobiorców, w ostatnim czasie otworzyliśmy kilka nowych lokali, a kolejne są w drodze. Na stronie www.dagrasso.pl/franczyza można znaleźć dodatkowe szczegóły, a także informacje odnośnie wielkości inwestycji, lokalizacji i wsparcia ze strony Sieci. Obecnie Da Grasso poszukuje osób chętnych otworzyć własną pizzerię w 30 różnych lokalizacjach w całej Polsce.
- Rekomendowana powierzchnia lokalu: 100-150 m2
- Koszt inwestycji: od 150 000 zł ( uzależniony od wielkości i stanu technicznego lokalu)