Gruzińskie smaki / Chinkalnia to sieć restauracji z kuchnią gruzińską.
Sobota
16.01.2021
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski z Chinkalnii.
 

Czy pandemia miała duży wpływ na wasze plany rozwojowe?

Musieliśmy odłożyć część planowanych otwarć na „lepsze czasy”. Jednak zainteresowanie naszą ofertą franczyzy jest nadal wysokie. Po pierwszym lock downie rozdzwoniły się telefony z zapytaniami, jednakże potencjalni franczyzobiorcy wciąż czekają na ustabilizowanie się sytuacji przed podjęciem inwestycji.

Gdzie najlepiej otworzyć restaurację Chinkalnia?

Poszukujemy franczyzobiorców na terenie całego kraju, w większych miastach, chociaż rozpatrujemy też mniejsze miejscowości, szczególnie gdy mówimy tu o miastach typowo turystycznych. Generalnie nasze restauracje najlepiej sprawdzają w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Powinno to być miejsce o dużym natężeniu ruchu, w centrum, na starówce, blisko obiektów kultury. W Polsce lokale funkcjonują wyłącznie jako samodzielne restauracje. Mamy też jednak opracowany format dostosowany do galerii handlowych, z zachowaniem własnej strefy stolikowej, który działa już za granicą. W Polsce jak dotąd nikt się jeszcze na to nie zdecydował.

Potrzebne jest doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu?

Nie wymagamy tego od kandydatów na franczyzobiorców. W większości nie mają oni doświadczenia w gastronomii. Szkolimy wszystkich nowych licencjobiorców i przygotowujemy ich do prowadzenia działalności. Oprócz pakietu szkoleń zapewniamy stałe wsparcie, przeprowadzając franczyzobiorcę przez proces otwarcia restauracji oraz pomoc w działalności operacyjnej.

Ile trzeba wydać na inwestycję?

Całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 250 tys zł i składa się na nią remont i adaptacja lokalu, wyposażenie, meble, sprzęt, pierwsze zatowarowanie oraz opłata licencyjna. Ta ostatnia zależy od wielkości miasta i wynosi od 48 tys. zł do 70 tys. zł.

Franczyzobiorcy samodzielnie poszukują lokalu, który centrala musi zatwierdzić. Optymalna powierzchnia to 120-180 m2, z możliwością urządzenia ogródka letniego. Atutem są zawsze duże okna fasadowe, które zachęcają przechodniów do wejścia.

Bieżąca miesięczna opłata franczyzowa to 2 proc. od obrotu brutto. Ale w tym trudnym dla gastronomii okresie obniżyliśmy opłaty franczyzowe, zapewniamy też licencjobiorcom wsparcie marketingowe oraz operacyjne.

 

WIZYTÓWKA MARKI CHINKALNIA

Wywodząca się z Ukrainy sieć restauracji z kuchnią gruzińską.

  • 13 lokali w Polsce (na Ukrainie 42, na Białorusi 10, na Litwie i Łotwie po jednym)
  • kwota inwestycji od 250 tys.

Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju restauracji Chinkalnia: / "Poszukujemy franczyzobiorców na terenie całego kraju."