Inwestycja w sushi
Aktualnie pod szyldem KOKU Sushi działają 33 lokale, w tym trzy własne i 30 franczyzowych. Kolejnych dziewięć lokali jest w trakcie przygotowań do otwarcia.
Wszystkie restauracje prowadzą sprzedaż na wynos i z dowozem.
– Ale w naszym przypadku opcja delivery jeszcze przed pandemią była bardzo rozwojowym trendem – podkreśla Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi. – W styczniu i lutym 2020 roku stosunek pomiędzy sprzedażą w restauracji a dowozami wynosił 60:40. Po pierwszym lockdownie, czyli w okresie od połowy maja do połowy października, te proporcje uległy odwróceniu. W trakcie zamrożenia gastronomii dobrym kierunkiem okazały się też wdrożone przez nas rozwiązania IT. Mowa tu przede wszystkim o aplikacji do zamówień online oraz intensywnych działaniach marketingowych w internecie. Tylko do końca 2020 roku aplikacja KOKU Sushi została pobrana na 10 tys. urządzeń. Dodatkowo ruszyliśmy z zupełnie nowym formatem franczyzowym, przeznaczonym wyłącznie na rynek delivery. To Koku Sushi Point, specjalizujący się w obsłudze zamówień na wynos lub z dowozem.
W efekcie tych wszystkich działań obroty Koku Sushi w skali całej sieci w 2020 roku wzrosły o 37 proc. Żaden z lokali franczyzowych nie zanotował spadków.
Format do wyboru
Koku Sushi można otworzyć w trzech formatach. Podstawową opcją jest restauracja z salą konsumpcyjną, która realizuje także zamówienia na wynos i z dostawą. Nieco bardziej rozbudowaną wersją jest Koku Sushi Premium, czyli restauracja o podwyższym standardzie wystroju wnętrza oraz z rozbudowaną ofertą japońskich alkoholi wysokoprocentowych, w której mogą odbywać się spotkania biznesowe oraz mniejsze imprezy okolicznościowe. Podobnie jak poprzedni format, także i ten realizuje zamówienia na wynos i z dostawą. Trzecia opcja to wprowadzony w ubiegłym roku Koku Sushi Point – lokal o małym metrażu, bez sali konsumpcyjnej, nastawiony wyłącznie na kanał delivery.
– Najbardziej uniwersalnymi rozwiązaniami są restauracje Koku Sushi oraz Koku Sushi Point. Sprawdzą się one zarówno w mniejszych, jak i dużych miastach – wyjaśnia Urszula Olechno. – Co ważne, Koku Sushi Point, stworzony wyłącznie z myślą o dowozach, może być samodzielnym lokalem lub uzupełnieniem oferty już istniejących restauracji, które notują duże zainteresowanie daniami na wynos. Jeśli chodzi o Koku Sushi Premium, jest to format przeznaczony dla dużych miast, powyżej 150 tys. mieszkańców.
Wydatki na starcie
Najtańszą w inwestycji opcją jest Koku Sushi Point – odchodzą koszty sali sali konsumpcyjnej, obsługi kelnerskiej, a i lokalizacja może być w skromniejszym i tańszym miejscu. Franczyzodawca szacuje, że kapitał wyjściowy to min. 40 tys. zł, plus koszty adaptacji lokalu. Jednorazowa opłata wynosi 25 tys. zł, stała opłata miesięczna 2 tys. zł.
Otwierając restaurację Koku Sushi musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 120 tys zł, plus koszty remontu. Opłata licencyjna to 25 tys zł., zaś stała miesięczna opłata 2,5 tys. zł.
Największej inwestycji wymaga opcja Koku Sushi Premium. Na start należy mieć ok. 300 tys. zł, do tego trzeba doliczyć wydatki na adaptację lokalu. Licencja kosztuje 25 tys. zł, a opłata miesięczna to 3 tys. zł.
– Nasi franczyzobiorcy uzyskują od sieci wsparcie na każdym etapie inwestycji – zapewnia Urszula Olechno. – Jednym z pierwszych jest np. pomoc w przygotowaniu projektu wnętrza: części budowlanej, stolarskiej oraz technologicznej. Właściciele wraz ze swoim zespołem pracowników biorą ponadto udział w czterotygodniowym szkoleniu. Posiadamy ponadto wspólny system sprzedaży oraz aplikację do zamówień online, do tego dochodzą centralne działania marketingowe. Prowadzimy także wewnętrzne spotkania, szkolenia oraz konkursy kulinarne. Uważnie obserwujemy zmieniające się trendy i stale doskonalimy kartę menu, proponując klientom nowe dania. Franczyzobiorcy dostają gotowy, sprawdzony format, pełną wiedzę, szczegółowy podręcznik operacyjny oraz możliwość rozwoju w ramach rozpoznawalnej sieci.
WIZYTÓWKA KOKU SUSHI
Sieć restauracji z sushi.
- 33 lokale
- kwota inwestycji od 40 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali