Koku Sushi urosło, Stava współpracuje z POLOmarketem
Prezydent podpisał nowelizację tzw. ustawy covidowej, obniżającą najemcom galerii handlowych czynsze w okresach lockdownu. Pierwotna wersja ustawy dawała możliwość całkowitego niepłacenia czynszów w czasie, gdy centra handlowe pozostawały zamknięte. Najemcy musieli jednak zadeklarować, że po otwarciu galerii przedłużą umowę najmu o okres zamknięcia, plus dodatkowe pół roku. Po nowelizacji najemcy będą musieli płacić 20 proc. czynszu w okresie zamknięcia oraz 50 proc. przez trzy miesiące po otwarciu. Nie ma natomiast obowiązku przedłużania umów.
Gruby Benek z nową strategią
Sieć pizzerii Gruby Benek przez ostatnie miesiące pracowała nad nową strategią rozwoju. W czerwcu franczyzobiorcy sieci spotkali się na konferencji w Łodzi, aby omówić wprowadzane zmiany.
– Nie możemy pozwolić sobie na bierne przyjmowanie tego, co się dzieje – mówi Mateusz Szewczyk, prezes sieci Gruby Benek. – Dlatego aktywnie wychodzimy naprzeciw wyzwaniom, które stawiają nam zmiany na rynku gastronomicznym i wprowadzamy w naszej firmie rozwiązania, które już pomogły nam gładko przejść przez lockdown, a w przyszłości zwiększą dynamikę rozwoju naszej sieci i pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie naszych pizzerii.
Nowa strategia marketingowa, innowacje technologiczne mające na celu skrócenie czasu dostaw pizzy do klienta i ułatwienie mu składania zamówień, wprowadzenie nowych produktów, które wkrótce pojawią się w ofercie lokali i rozwój nowego konceptu to tylko część z planowanych i już wprowadzanych w firmie rozwiązań.
- Nowa strategia rozwoju sieci to duże i ambitne przedsięwzięcie, na które składa się wiele zmian, ale dobrze się do nich przygotowaliśmy – wyjaśnia Katarzyna Włodarczyk-Pięta odpowiedzialna za rozwój sieci Gruby Benek. – Już w trakcie lockdownu wprowadzaliśmy rozwiązania, które pomogły naszym franczyzobiorcom przejść przez kryzys w gastronomii obronną ręką. Teraz pora na kolejne działania. Właśnie po to zorganizowaliśmy ogólnosieciowe spotkanie.
W jego trakcie zaprezentowano rozwiązania, które sieć już systematycznie wprowadza w kolejnych lokalach, a także te, które pojawią się w najbliższym czasie.
– Mieliśmy możliwość porozmawiać o nowej strategii marketingowej, zmianach wizerunkowych i nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, które wdrażamy w naszych lokalach – dodaje Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – Omówiliśmy też nowe produkty, które wkrótce pojawią się w menu pizzerii, a naszym inwestorom przedstawiliśmy nowy koncept, który zaczynamy rozwijać. Zależało nam, aby wszyscy nasi franczyzobiorcy dobrze znali nasze plany, zanim zaczniemy prezentować je gościom i klientom. Chcemy żeby nasi partnerzy identyfikowali się z marką, w ramach której prowadzą swoje biznesy i mogli działać ze spokojem, znając perspektywy rozwoju firmy na najbliższe lata.
Pełnoletnie LodyBonano
Sieć LodyBonano świętuje 18. urodziny. Pierwsza lodziarnia pod tym szyldem została otwarta w 2003 roku w Białymstoku, później dołączyły do niej kolejne. Z czasem powstał model franczyzowy.
– Wyróżniliśmy się na rynku ciekawą identyfikacją wizualną oraz bogatą ofertą – żadna lodziarnia nie miała wtedy tak dużego wyboru. Ludzi ciągnęło do tego typu nowości, w sezonie wakacyjnym nasze lokale przeżywały prawdziwe oblężenie – wspomina Radosław Charubin, twórca marki LodyBonano.
Obecnie pod szyldem LodyBonano działa blisko 200 punktów w całym kraju.
– Nasze lodziarnie są świetnie przyjmowane w małych i średnich miastach, na rozbudowanych osiedlach oraz w miejscowościach turystycznych. Dla lokalnej społeczności taki punkt to nie tylko miejsce, gdzie można kupić lody, ale przede wszystkim – przestrzeń wspólnego spędzania czasu – mówi Radosław Charubin.
W tym roku marka zaprezentowała nowy koncept współpracy – lodziarnię na kołach z ogródkiem dla gości. To mobilna przyczepa, którą można ustawić praktycznie w dowolnym miejscu – do jej montażu nie potrzeba bowiem pozwolenia na budowę. Dla zainteresowanych dostępna jest od ręki, z pełnym wyposażeniem oraz rozkładaną, zadaszoną “strefą relaksu”, czyli stolikami i krzesłami dla klientów.
– Lodziarnię gotową do pracy dostarczamy już w dwa dni od momentu podpisania umowy. Jej mobilny charakter pozwala na swobodną zmianę lokalizacji i podążanie za naturalnym rozwojem miasta – tłumaczy Radosław Charubin. - Na tym jednak nie koniec. Nowa formuła pozwala zniwelować kolejną barierę biznesową, jaką była sezonowość. Za naszym biznesem na kołach idzie bowiem również nowe menu, w którym znajdziemy propozycje także na zimniejsze miesiące. Są to na przykład wytrawne, gorące kanapki czy słodkie wypieki.
Stava z nowym kontrahentem
Stava nawiązała współpracę z siecią supermarketów POLOmarket. Kurierzy Stava już teraz dostarczają zakupy klientom w 13 miastach w różnych częściach Polski. Obie firmy planują w przyszłości rozszerzyć współpracę.
– Stava stale rozwija swoją ofertę dla sieci spożywczych i handlowych. Budujemy naszą pozycję na rynku świadcząc usługę niezawodnych dowozów i dokładnie na taki sam, wysoki poziom dostaw mogą liczyć klienci POLOmarket. Jesteśmy dumni, że kolejna ogólnopolska sieć rozpoczęła współpracę z oddziałami Stava – mówi Paweł Aksamit, prezes Stava S.A.
POLOmarket to polska sieć supermarketów, założona w 1997 roku. Dziś pod tym szyldem działa ponad 280 placówek. Miesięcznie sklepy sieci odwiedza prawie 9 mln klientów w całym kraju.
Stava działa na rynku usług gastro-kurierskich oraz rozwija ofertę skierowaną do sieci handlowych oraz spożywczych. Współpracuje m.in. z takimi markami jak McDonald's czy Decathlon.
Sushi prze naprzód
W pierwszym półroczu 2021 roku Koku Sushi otworzyło sześć nowych restauracji. W sumie pod tym szyldem działa ich już 38. Nowe lokale KOKU Sushi otworzyły się w Lublińcu, Komornikach koło Poznania, Olsztynie, Lubaniu, Bydgoszczy i Łodzi Retkinia. Są to zarówno restauracje w wersji Standard, jak i Point (nastawione wyłącznie na realizację zamówień na wynos i w dostawie).
– Rekordowa liczba podpisanych umów oraz nowych otwarć cieszy tym bardziej, że znajdujemy się w wyjątkowo trudnym dla gastronomii okresie. Roczny lockdown nadwyrężył kondycję branży, jednak to nie powstrzymało naszych partnerów przed inwestycją w Koku Sushi. Obroty poszczególnych lokali, ogólny wzrost całej sieci oraz poziom zainteresowania franczyzą pokazują, że wdrożone przez nas rozwiązania są skuteczne, a sam biznes – bezpieczny. Mamy nadzieję, że utrzymamy ten trend przez długi czas – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi.
Dzisiaj jednym z większych wyzwań, z jakimi mierzy się sieć, jest znalezienie nowych pracowników. Niestabilność branży sprawiła, że wielu kucharzy odeszło do innych zawodów. Aby przekonać ich do powrotu, KOKU Sushi wystartowało ze specjalną kampanią, a jednym z jej elementów jest film przedstawiający historie kilkorga osób związanych z firmą.
– Nasz przykład pokazuje, że istnieją restauracje, które nawet w obliczu kryzysu oferują stabilne zatrudnienie. KOKU Sushi daje też szansę na rozwój zawodowy i zdobycie cennego doświadczenia. W ciągu 20 lat działalności obserwowaliśmy świetne kariery – od podstawowych stanowisk po sushi masterów, menadżerów czy właścicieli własnych lokali. Mamy nadzieję, że te historie zainspirują młodych ludzi, którzy będą chcieli związać się z nami na dłużej – podsumowuje Urszula Olechno.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Dr Materac stawia na franczyzę, KOKU Sushi na lesswaste, a duzi gracze chwalą się wzrostami. Przegląd tygodnia 16-22 kwietnia.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
– W 2022 roku zaobserwujemy spadek wartości zamówień z dowozem, ale już w 2025 roku rynek pobije pandemiczny rekord i przebije pułap 10 mld zł – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu spółki Stava.
Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
W marcowym numerze "WBF" prezentujemy koncepty franczyzowe, w które chętnie inwestują byli pracownicy korporacji. Poza tym opisujemy m.in. biznesy idealne dla przedsiębiorczych kobiet.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Początki prowadzenia własnej działalności gospodarczej choć są bardzo ekscytujące to jednak czasem bywają trudne. Rewelacyjnym sposobem na stawianie pierwszych kroków...
Nowe sądy tylko dla franczyzy?
No no, swoją drogą ciekawe, że POF nie jest zainteresowane symetrią spraw sądowych i swego rodzaju rewizją rynku, czego ulubione USA już dawno dokonało. Wielki wstyd...
Społeczność Franchising.pl
MEET AND FIT franczyza jeśli ktoś chce zacząć współprace z tą firmą to niech mocno się zastanowić ponieważ jeszcze dobry rok przed pandemią zamknęli się aż 15...
Polska Organizacja Franczyzodawców w obronie zasad
a POF ma jakieś zasady?
Punkt sprzedaży nawozów i środkow ochrony roślin
Witam.Posiadam kawałek placu i myślałem nad otwarciem punktu sprzedaży nawozów.Czy może by ktoś ma jakieś namiary na firmy które by chciały pomóc,pozdrawiam ...
Mini piekarnia Fornetti
A co sie stalo s Fornetti w Polsce? Jak oni wszyscy znikli?
Środki na działalność gospodarczą
Cześć Jestem świeżakiem na rynku wkrótce otworze swoją pierwszą działalność. Niestety nie posiadam środków na szybkie uruchomienie sklepu i cały czas poszukuje...
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku
Bardzo pomocny artykol