Zarabiamy na jedzeniu na wagę

Na wagę / W Tavolo jedzenie jest sprzedawane na wagę.
Czwartek
22.07.2021
Pod szyldem Tavolo działają lokale, serwujące jedzenie na wagę. To format kojarzony przede wszystkim z galeriami handlowymi, ale może się sprawdzić też w innych lokalizacjach.
 

Koncept Tavolo należy do grupy AMB, rozwijającej też inne marki gastronomiczne, np. Pyszna Zupka czy Klooski.

– Tavolo to z języka włoskiego „stół smaków” – wyjaśnia Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem marki Tavolo. – W menu naszych lokali są dania polskie oraz kuchni europejskiej, w tym śródziemnomorskiej.

Gdzie otworzyć biznes?

W Tavolo klienci sami nakładają sobie potrawy. Jedzenie jest sprzedawane na wagę. To koncept przeznaczony przede wszystkim dla galerii handlowych, ale nie tylko.

– Sprawdzi się też np. w parkach rozrywki – uważa Anna Karbowa. – Dobrą lokalizacją mogą też być centra miast i gęsto zabudowane osiedla mieszkaniowe. Generalnie muszą to być miejsca z dużym traffikiem.

Czy centra handlowe to dziś dobre lokalizacje dla biznesu? Ostatnie lockdowny mocno dały się we znaki lokalom prowadzonym w galeriach.

– Sądzę, że nie będzie już kolejnych całkowitych zamknięć galerii handlowych – uważa Anna Karbowa. – Możliwe są oczywiście różnego rodzaju obostrzenia, ale z nimi umiemy już żyć. Rozmawiamy przede wszystkim z tymi centrami handlowymi, które dostosowały warunki współpracy oraz parametry finansowe do nowych okoliczności rynkowych.

Powierzchni lokali bywa różna. Są takie 60-70-metrowe, ale też 300-metrowe, jak w warszawskim Wola Parku. Mogą mieć strefę stolikową we wspólnym food courcie lub indywidualną. W każdym lokalu musi być kuchnia, bo posiłki przygotowywane są na miejscu.

Wydatki na inwestycję

Franczyzodawca preferuje miasta powyżej 70 tys. mieszkańców. Przewidywany koszt inwestycji w lokal to min. 5,5 tys. zł za 1 m2, plus wyposażenie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 19,9 tys. zł. Opłaty miesięczne to 666 zł przeznaczone na marketing oraz 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej.

Menu lokali w 60 proc. jest jednakowe, natomiast 40 proc. jest indywidualnie dostosowywane do preferencji konkretnego rynku.

– Mamy również pozycje dedykowane specjalnie dzieciom, np. naleśniki z dodatkami. W lokalach zadbaliśmy też o kąciki zabaw, aby były to miejsca atrakcyjne dla rodzin – dodaje Anna Karbowa. – Wkrótce planujemy uruchomienie usługi dowozu posiłków, pod brandem Tavolo Gusto. Będą to dania hermetycznie pakowane, możliwe do odgrzania w mikrofalówce lub na patelni.

 

WIZYTÓWKA MARKI TAVOLO

Sieć lokali z jedzeniem na wagę.

  • 11 lokali własnych, 3 franczyzowe
  • opłata wstępna 19,9 tys. zł
  • minimalna inwestycja 5,5 tys. zł za 1 m2

Jedzenie w galerii / Tavolo to format przeznaczony przede wszystkim do galerii handlowych.