Franczyzobiorcy zauważyli popyt
Placówki Mail Boxes Etc. (MBE) to nowoczesne mini centra logistyczno-wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz administracji i obsługi pocztowej. Firma dostarcza rozwiązania dużej korporacji do lokalnego małego i średniego klienta biznesowego. Pandemia zaskoczyła ją… pozytywnie.
– Jako franczyza w branży logistycznej współpracująca z e-commerce i świadcząca usługi dla tego sektora, który wystrzelił w okresie pandemii do poziomu, jakiego się nikt nie spodziewał, nie możemy narzekać. Zainteresowanie naszym modelem biznesowym wzrosło ponad dwukrotnie, dzięki czemu zanotowaliśmy ponad 40 proc. przyrost sieci tylko w 2020 roku – mówi Sylwia Wiski, menedżer ds. rozwoju sieci w MBE Poland.
Rosło też zainteresowanie usługami firmy, dzięki czemu przychody sieci wzrosły o 16,7 proc. w ciągu roku.
– W grudniu zanotowaliśmy wzrost przychodów aż o 57,3 proc. – mówi Sylwia Wiski.
Tylko w miesiącach pełnego lockdownu firma notowała spadki. Ale już od lipca 2020 roku jej przychody stale rosną.
Obecnie sieć liczy 44 franczyzobiorców, wliczając w to działające już oddziały oraz takie, które ruszą lada chwila. W tym i ubiegłym roku do sieci dołączyło 21 nowych franczyzobiorców. To aż o 87 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.
Południe na celowniku
MBE szuka franczyzobiorców w całej Polce, ale szczególnie na południu, gdzie obecnie widzi spory potencjał biznesowy, a zagęszczenie jej placówek nie jest duże.
– Tak naprawdę każde miasto od 50 tys. mieszkańców jest dobre pod kątem potencjału lokalnego małego i średniego biznesu – mówi Sylwia Wiski.
Do sieci może dołączyć każdy, kto jest gotowy wziąć odpowiedzialność za prowadzenie swojego biznesu i oczekuje od franczyzodawcy otwartości, swobody i możliwości rozwoju.
– Zgłaszają się do nas zarówno osoby, które po raz pierwszy otwierają swój biznes, jak i tacy, którzy mają już duże doświadczenie w prowadzeniu działalności i szukają stabilnego biznesu, który zapewni im pewne źródła przychodu – mówi Sylwia Wiski.
Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcom wszystkie instrukcje, czyli szkolenia, wskazówki otwarcia, narzędzia, technologie, kontrakty z dostawcami, marketing oraz wsparcie opiekuna. Po stronie franczyzobiorcy z kolei jest wzięcie tych narzędzi i instrukcji i zbudowanie swojego biznesu
począwszy od przygotowania placówki po zarządzanie nią, obsługę i pozyskiwanie partnerów biznesowych.
Inwestycja początkowa w dużej mierze zależy od budżetu franczyzobiorcy i opcji finansowania, na które się zdecyduje.
– Z każdym kandydatem przeprowadzamy indywidualnie symulację finansową i szukamy najlepszych
możliwych rozwiązań – mówi Sylwia Wiski.
Koszty uruchomienia to 20-33 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są procentowo od przychodu.
WIZYTÓWKA SIECI MBE
Sieć minicentrów logistyczno-wysyłkowych.
- liczba placówek franczyzowych – 44
- koszty uruchomienia biznesu – 20-33 tys. zł
- lokalizacja – miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...