Franczyzobiorcy zauważyli popyt
Placówki Mail Boxes Etc. (MBE) to nowoczesne mini centra logistyczno-wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz administracji i obsługi pocztowej. Firma dostarcza rozwiązania dużej korporacji do lokalnego małego i średniego klienta biznesowego. Pandemia zaskoczyła ją… pozytywnie.
– Jako franczyza w branży logistycznej współpracująca z e-commerce i świadcząca usługi dla tego sektora, który wystrzelił w okresie pandemii do poziomu, jakiego się nikt nie spodziewał, nie możemy narzekać. Zainteresowanie naszym modelem biznesowym wzrosło ponad dwukrotnie, dzięki czemu zanotowaliśmy ponad 40 proc. przyrost sieci tylko w 2020 roku – mówi Sylwia Wiski, menedżer ds. rozwoju sieci w MBE Poland.
Rosło też zainteresowanie usługami firmy, dzięki czemu przychody sieci wzrosły o 16,7 proc. w ciągu roku.
– W grudniu zanotowaliśmy wzrost przychodów aż o 57,3 proc. – mówi Sylwia Wiski.
Tylko w miesiącach pełnego lockdownu firma notowała spadki. Ale już od lipca 2020 roku jej przychody stale rosną.
Obecnie sieć liczy 44 franczyzobiorców, wliczając w to działające już oddziały oraz takie, które ruszą lada chwila. W tym i ubiegłym roku do sieci dołączyło 21 nowych franczyzobiorców. To aż o 87 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.
Południe na celowniku
MBE szuka franczyzobiorców w całej Polce, ale szczególnie na południu, gdzie obecnie widzi spory potencjał biznesowy, a zagęszczenie jej placówek nie jest duże.
– Tak naprawdę każde miasto od 50 tys. mieszkańców jest dobre pod kątem potencjału lokalnego małego i średniego biznesu – mówi Sylwia Wiski.
Do sieci może dołączyć każdy, kto jest gotowy wziąć odpowiedzialność za prowadzenie swojego biznesu i oczekuje od franczyzodawcy otwartości, swobody i możliwości rozwoju.
– Zgłaszają się do nas zarówno osoby, które po raz pierwszy otwierają swój biznes, jak i tacy, którzy mają już duże doświadczenie w prowadzeniu działalności i szukają stabilnego biznesu, który zapewni im pewne źródła przychodu – mówi Sylwia Wiski.
Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcom wszystkie instrukcje, czyli szkolenia, wskazówki otwarcia, narzędzia, technologie, kontrakty z dostawcami, marketing oraz wsparcie opiekuna. Po stronie franczyzobiorcy z kolei jest wzięcie tych narzędzi i instrukcji i zbudowanie swojego biznesu
począwszy od przygotowania placówki po zarządzanie nią, obsługę i pozyskiwanie partnerów biznesowych.
Inwestycja początkowa w dużej mierze zależy od budżetu franczyzobiorcy i opcji finansowania, na które się zdecyduje.
– Z każdym kandydatem przeprowadzamy indywidualnie symulację finansową i szukamy najlepszych
możliwych rozwiązań – mówi Sylwia Wiski.
Koszty uruchomienia to 20-33 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są procentowo od przychodu.
WIZYTÓWKA SIECI MBE
Sieć minicentrów logistyczno-wysyłkowych.
- liczba placówek franczyzowych – 44
- koszty uruchomienia biznesu – 20-33 tys. zł
- lokalizacja – miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Wojciech Szadziul przez kilkanaście lat pracował na etacie, aż w końcu uznał, że najwyższy czas przejść na swoje. Na jaki biznes postawił?
Franczyzodawca MBE szuka franczyzobiorców w całej Polsce, ale w tym roku w szczególności chciałby zaistnieć ze swoją marką na Śląsku. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

20. edycja targów Franczyza w Pałacu Kultury przyciąga najciekawsze osobowości i najlepsze firmy z rynku licencji.
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
POPULARNE NA FORUM
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.
Szkolenia sprzedażowe
Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?
Agencja marketingowa - czy warto?
Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...