Zyski z food trucka
Marka Hej Pizza rozwija sieć food trucków z ofertą zgodną z nazwą – czyli pizzą.
– Food trucki mają różną ofertę gastronomiczną, ale pizza nie jest popularna w tym formacie – mówi Krzysztof Borowiec, franczyzodawca Hej Pizza. – Dostrzegliśmy tę niszę na rynku. Dodatkowo pandemia spowodowała, że food trucki stały się jeszcze bardziej atrakcyjnym formatem gastronomicznym.
Jak twierdzi franczyzodawca, małą popularność sprzedawania pizzy w food truckach powodowała po prostu trudność jej przygotowania w warunkach przyczepy gastronomicznej.
– My rozwiązaliśmy ten problem, stosując nowoczesną technologię produkcji, sprowadzoną prosto z Włoch – zapewnia Krzysztof Borowiec.
Ciasto z centrali
Ciasto na pizzę sprzedawaną w food truckach Hej Pizza jest przygotowywane centralnie, a nastepnie specjalistycznie pakowane (ale nie mrożone) i dostarczane do punktów franczyzowych.
– Przy czym chcę podkreślić, że jest to ciasto najlepszej jakości, przygotowywane z włoskich składników, a nad całym procesem czuwa nasz specjalista Włoch, który od 40 lat zajmuje się pizzą – dodaje Krzysztof Borowiec. – Zapakowane fachowo spody mają nawet półtoramiesięczny okres przydatności do spożycia, bez stosowania żadnych ulepszaczy. Coraz więcej pizzeriii we Włoszech korzysta z tej technologii produkcji.
W food truckach znajdują się kompaktowe piece do pizzy, w których wypieka się gotowy już produkt.
– Cały proces, od momentu złożenia zamówienia przez klienta, trwa 5-6 minut – zapewnia franczyzodawca.
Przyczepy sprzedają pizzę na wynos i w dowozie. Mają też niewielkie ogródki, na kilka stolików. Obecnie licencjodawca przygotowuje przeszklone pawilony, które będzie można montować przy przyczepach zimą. Z założenia bowiem food trucki mają działać przez cały rok.
Przyczepa na miejsce
Franczyzodawca zapewnia, że koncept sprawdzi się zarówno w małych miasteczkach, jak i w metropoliach.
– Pizza jest popularna wszędzie i jest najczęściej zamawianym daniem w dostawie – przypomina Krzysztof Borowiec. – Dobrą lokalizacją dla food trucka będą np. duże osiedla mieszkaniowe, ze względu na bliskość klientów. Ale w każdym mieście trzeba podejść indywidualnie do wyboru lokalizacji, analizując rynek.
Centrala dostarcza przyczepy we wskazane miejsce. Podłącza do prądu i przygotowuje do działania. Są wyposażone m.in. we wspomniany piec do pizzy, lodówki, zamknięty obieg wody, monitoring. Mają też odbiór sanepidu. Cena gotowej do pracy przyczepy to 79 tys. zł netto. Można jednak skorzystać z leasingu – wówczas na start wystarczy 10-procentowy wkład własny.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Dopiero dd trzeciego miesiąca współpracy pobierana jest opłata franczyzowa, w wysokości 500 zł netto.
– Chcemy, aby nowy franczyzobiorca miał czas na zdobycie klientów i rozkręcenie biznesu. Zakładamy, że trzy miesiące wystarczą na osiągnięcie rentowności – wyjaśnia Krzysztof Borowiec.
Prosty biznes
Prowadzenie food trucka Hej Pizza może być dla franczyzobiorcy głównym lub dodatkowym zajęciem.
– To naprawdę prosty biznes, nie wymaga też zatrudniania wykwalifikowanego personelu, co jest ogromnym atutem w czasach, gdy trudno o dobrego pracownika. Jesteśmy w stanie w krótkim czasie przeszkolić każdego z przygotowywania naszych produktów – zapewnia Krzysztof Borowiec.
Dostawy półproduktów do punktów odbywają się raz w tygodniu, albo częściej – jeśli jest takie zapotrzebowanie. Oprócz spodów do pizzy franczyzodawca zaopatruje też licencjobiorców w sprowadzane z Włoch oryginalne wedliny, sos, ser mozzarella.
WIZYTÓWKA HEJ PIZZA
Food trucki z pizzą.
- koszt food trucka 79 tys. zł netto, z możliwością leasingu
- opłata franczyzowa 500 zł netto
- oczekiwanie na rentowność 3 miesiące

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
Sieć Stopiątka liczy już 80 pizzerii, a franczyzodawca zapowiada otwarcia kolejnych. Zaznacza przy tym, że rozwój sieci jest możliwy m.in. dzięki właściwemu doborowi kluczowych kooperantów. Kogo ma na myśli?
Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
Hej Pizza właśnie otworzyła kolejny punkt franczyzowy. Licencjobiorcom proponuje całoroczne food trucki.
Happy Dog, Hej Pizza oraz Cofix startują z franczyzą, KOKU Sushi stawia na multifranczyzę a Chilli Mili rozszerza menu. Przegląd tygodnia 13-19 września.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Punkty Wymiany Walut Wirtualnych – co to za biznes i jak na nim zarabiać?
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...