Jak zarabiać na pączkach
W ofercie Dobrej Pączkarni (dawniej Stara Pączkarnia) jest ok. 80 rodzajów pączków. Można je obecnie kupić w około 50 punktach w całej Polsce.
– Tegoroczne lato okazało się dla nas bardzo dobre – mówi Jacek Kloc, franczyzodawca Dobrej Pączkarni. – Nasz punkty notowały rekordowe wyniki sprzedaży. Wiele osób spędziło urlopy w Polsce, co miało wpływ na obroty punktów w miejscowościach turystycznych. Ale także placówki w innych lokalizacjach miały najlepsze wyniki w historii.
Gdzie sprzedawać pączki?
Około 20 proc. punktów Dobrej Pączkarni działa sezonowo, głównie w nadmorskich kurortach. Reszta pracuje przez cały rok. Generalnie marka chce otwierać pączkarnie w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.
– Przede wszystkim zależy nam na województwach, w których jeszcze nie ma naszych placówek, czyli lubuskim, podlaskim, opolskim, świętokrzyskim. Chcemy też zagęścić sieć w pasie górskim, bo na razie jesteśmy tam obecni tylko w Zakopanem – informuje Jacek Kloc.
Najlepsze lokalizacje dla pączkarni to ścisłe centra miast, okolice urzędów, skwery, deptaki – miejsca gdzie jest duży ruch pieszych. Lokal może być wolnostojący lub znajdować się w ciągu handlowym. Ważne, aby miał dużą witrynę, ponieważ cała produkcja pączków – od wyrabiania ciasta, przez formowanie po smażenie odbywa się w obecności klientów. Minimalna powierzchnia to 40 m2, a optymalna 60 m2. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny, zawierający całą linię produkcyjną.
Wydatki na inwestycję
Inwestycja w pączkarnię wynosi ok. 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 18 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać doświadczonych cukierników.
– Zapewniamy szkolenia zarówno dla licencjobiorcy, jak i dla jego personelu – podkreśla Jacek Kloc. – Przeznaczamy na nie 150 godzin.
W zależności od wielkości sprzedaży, na jednej zmianie powinno pracować od trzech do sześciu pracowników.
Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, plus 2 proc. na marketing. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu roku.
– Choć bywa, że dzieje się to o wiele szybciej – dodaje Jacek Kloc. – Obecnie myślimy o wyjściu na rynki zagraniczne. Szukamy kandydatów, którzy zdecydowaliby się na uruchomienie pączkarni na licencji poza Polską.
WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI
Sieć punktów produkujących i sprzedających pączki.
- ok. 50 placówek
- kwota inwestycji ok.150 tys. zł
- opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu, marketingowa 2 proc.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
Już w październiku Targi Franczyza. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli wybierać spośród 200 konceptów franczyzowych. Sprawdź, jakie marki spotkasz w Pałacu Kultury i Nauki.
Stara Pączkarnia właśnie przygotowuje otwarcia siedmiu nowych placówek. Gdzie najlepiej sprzedawać pączki?
W styczniowym numerze miesięcznika "FRANCHISING" prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na zyskowną knajpę, kawiarnię, pizzerię i lodziarnię we franczyzie.
Przez trzy dni targów, na dwóch piętrach Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, kilka tysięcy gości wybierało pomysły na własny biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...