Z finansów do nieruchomości
Beata Karaś-Piekarska, franczyzobiorczyni marki Aspect Nieruchomości z Zabrza, przez kilkanaście lat zajmowała się sprzedażą produktów finansowych zanim postanowiła poszerzyć swoje kompetencje o branżę nieruchomości. Ten rynek zawsze był dla niej interesujący, ale przez długi czas wejście na niego było obwarowane wieloma warunkami. Aby sprzedawać nieruchomości, trzeba było mieć licencje pośrednika i większy budżet, który umożliwiał przejście szkolenia.
– Kiedy restrykcje się zmniejszyły, postanowiłam wejść na ten rynek – opowiada Beata Karaś-Piekarska
Nie miała doświadczenia w branży, więc chciała nawiązać współpracę we franczyzie.
– Potrzebowałam wsparcia i merytorycznej pomocy na początkowym etapie i później. Widziałam dużą wartość we wdrożeniu na rynek nieruchomości przez doświadczone osoby z wieloletnim doświadczeniem. Zależało mi też, żeby przynależeć do rozwijającej się sieci, którą mogłabym współtworzyć – opowiada Beata Karaś-Piekarska.
Cenny okazał się także dostęp do dokumentów niezbędnych przy prowadzeniu biura, które są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do orzecznictwa sądowego oraz obowiązującego prawa.
Wybór padł na Aspect Nieruchomości, między innymi dlatego, że kandydatka na franczyzobiorczynię od razu rozmawiała bezpośrednio z szefem tej firmy.
–Jest on kilkunastoletnim praktykiem na rynku nieruchomości i ma ogromną wiedzę – mówi Beata Karaś-Piekarska.
Doceniła również indywidualne podejście do każdego partnera oraz partnerskie relacje.
– Do tego mam dużą niezależność i swobodę działania, a trudne tematy są rozwiązywane wspólnie – mówi Beata Karaś-Piekarska.
Nie ma nudy
Na początku sprzedaż nieruchomości miała być dodatkiem do głównej działalności w zakresie finansów.
– Stało się jednak na odwrót i dzisiaj w 90 proc. mój biznes to sprzedaż nieruchomości a pozostałe 10 proc. – produktów finansowych – mówi Beata Karaś Piekarka.
Jej zdaniem pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to wymagająca, ale bardzo ciekawa praca.
– Stale coś się zmienia i nie ma tu czasu na nudę, czy wypalenie zawodowe – mówi Beata Karaś-Piekarka.
Jej firma rozwija się prężnie. Pierwszy pracowników zatrudniła w grudniu 2020 roku, w lutym następnych a teraz kolejnych. Pod skrzydłami Aspect Nieruchomości działa od czterech lat i ma sześcioosobowy zespół pracujący na terenie Katowic, Zabrza i Tarnowskich Gór. W przyszłości planuje otwarcie kolejnego oddziału.
Ile na biuro nieruchomości?
Inwestycja we współpracę z Aspect Nieruchomości to wydatek od 15 do 25 tys. zł. Opłaty ustalane są indywidualnie w zależności od wielkości miasta, liczby osób w oddziale oraz pakietów marketingowych. Minimalne koszty dla początkującego biura to 800-1 tys. zł netto miesięcznie. Aktualnie sieć ma dwie placówki własne i 17 oddziałów franczyzowych. Pracuje w niej 60 osób, a w tym roku do sieci dołączyło kolejnych 17.
WIZYTÓWKA ASPECT NIERUCHOMOŚCI
Sieć biur nieruchomości.
- Kwota inwestycji: 15-25 tys. zł
- Liczba biur własnych: 2
- Liczba biur franczyzowych: 17
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– W naszej branży wysokość miesięcznych dochodów jest trudna do przewidzenia. Dzięki nowym usługom chcemy zapewnić partnerom stabilny przychód – mówi Tomasz Barski z Aspect Nieruchomości.
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Aspect Nieruchomości nawiązuje współpracę z partnerami, którzy chcą się zaangażować w prowadzenie biura nieruchomości na 100 proc. Z czego to wynika?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof