W szybkim tempie
W ofercie gabinetów Perfect Look Clinic są zabiegi kosmetologiczne twarzy i ciała, modelowanie sylwetki, ujędrnianie ciała, depilacja, medycyna estetyczna, a także te mniej powszechne, jak leczenie łuszczycy czy zabiegi trychologiczne. W sieci działają aktualnie 54 salony, w tym 10 własnych. W tym roku marka mocno postawiła na rozwój i uruchomiła 35 placówek.
– Do wiosny bieżącego roku pandemia nam nie doskwierała. Ludziom brakowało atrakcji, a nasze salony pozostawały przez większą część pandemii otwarte – mówi Damian Ozga, współwłaściciel marki Perfect Look Clinic. – Zamknięcie salonów na prawie miesiąc wiosną bieżącego roku, a później coraz śmielsze odmrażanie gospodarki, a tym samym innych atrakcji, np. wyjazdów zagranicznych, negatywnie odbiło się na frekwencji w salonach w okresie maj-wrzesień. Aktualnie sytuacja wraca do normy i z dnia na dzień w salonach klientów przybywa. Jak widać po dynamicznym rozwoju sieci, franczyzobiorcy wierzą w nasz model i w rozwój branży.
Najlepiej na osiedlu
Perfect Look Clinic celuje w miasta liczące ponad 20 tys. mieszkańców, choć zdarzają się też otwarcia w mniejszych miejscowościach.
– U kandydatów na franczyzobiorców mile widziane jest doświadczenie w branży, jednak i bez niego z naszą pomocą franczyzobiorcy są w stanie w krótkim czasie osiągnąć wysoki poziom wiedzy – zapewnia Damian Ozga. – Kluczowe jest zaangażowanie w biznes i pełna gotowość do współpracy z naszą centralą.
Salony są z reguły lokowane na osiedlach, w „sypialniach” miast, aby klientki miały do nich blisko. Zalecana powierzchni to między 70 a 100 m2. W zależności od wielkości i stanu lokalu franczyzobiorca powinien dysponować kwotą ok. 100 tys. zł na inwestycję. W tym zawiera się opłata wstępna (która wynosi 29 tys. zł), wyposażenie lokalu, adaptacja, branding oraz pierwsza wpłata na leasing sprzętu, niezbędnego do wykonywania zabiegów.
Wsparcie z centrali
Miesięczna opłata franczyzowa w sieci Perfect Look Clinic to 2 tys. zł netto, plus 300 zł netto przeznaczone na działania marketingowe.
– Na etapie przygotowań tworzymy projekt salonu, dostarczamy meble, branding, pomagamy w doborze sprzętu oraz uzyskaniu finansowania, przygotowujemy kampanię otwarciową, szkolimy personel – wylicza Damian Ozga. – W trakcie bieżącej współpracy dbamy o wiedzę kosmetyczek, pomagamy w pozyskaniu klienta poprzez odpowiedni dobór narzędzi marketingowych, tworzymy spójne kampanie marketingowe oraz dostarczamy grafiki, służmy również pomocą jako help desk. Dodatkowo franczyzobiorca uzyskuje dostęp do autorskiego narzędzia CRM.
Jeśli chodzi o obowiązki franczyzobiorcy, osobista praca w gabinecie jest bardzo mile widziana, ale nie niezbędna.
– Na pewno powinien wypełniać umowę franczyzową, czyli przede wszystkim dbać o wizerunek marki – podkreśla Damian Ozga.
Klienci dopisują
Franczyzodawca zapewnia, że dzięki prowadzonej wcześniej kampanii marketingowej, zazwyczaj już na otwarciu salon może liczyć na satysfakcjonująca liczbę klientów. W pierwszym miesiącu jest ich średnio ok. 200.
– Tym samym nie zdarza nam się, aby pierwszy miesiąc nie był rentowny. Wyjątkiem mogą być otwarcia w okresie pozasezonowym, czyli wakacyjnym, ale i to nie jest regułą. Mieliśmy kilka mocnych otwarć również w trakcie wakacji – zapewnia Damian Ozga. – Później wiele jest w rękach franczyzobiorców, których obowiązkiem jest dbanie o odpowiednią jakość usług.
Perfect Look Clinic ma już multifranczyzobiorców. Rekordzista prowadzi cztery salony.
WIZYTÓWKA PERFECT LOOK CLINIC
Sieć gabinetów kosmetycznych.
- 53 placówki
- inwestycja ok. 100 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 2 tys. zł netto, marketingowa 300 zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Oto nasze podpowiedzi.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.