Oferta z CBD / W ofercie sklepów Dr Konopny jest m.in. duży wybór olejków CBD.
Środa
22.12.2021
Brayan Żuwalski do produktów z konopi przekonał się, kiedy pomogły bliskiej mu osobie wyjść z ciężkiej choroby. Teraz buduje sieć sklepów Dr Konopny.
 

Kiedy ciocia Brayana Żuwalskiego zachorowała na nowotwór, cała rodzina szukała sposobów, aby jej pomóc. 

– Próbowaliśmy różnych rzeczy, aż trafiliśmy na olejek CBD, który okazał się skuteczny. To właśnie zainspirowało mnie do stworzenia marki Dr Konpony – opowiada Brayan Żuwalski. – Chcę uświadamiać ludziom, jak wiele właściwości prozdrowotnych mają produkty z zawartością CBD.

Na różnych rynkach

Pierwszy sklep pod szyldem Dr Konopny powstał dwa lata temu w Koszalinie. Teraz działa ich w sumie 10, w tym jeden sezonowy i 8 franczyzowych.

– Pierwszym franczyzobiorcą został nasz klient, który przyszedł na zakupy do sezonowego punktu w Mielnie – mówi Brayan Żuwalski. – Spodobała mu się koncepcja prowadzenia tego biznesu i z naszą pomocą postanowił otworzyć własny sklep.

W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.

– Jako nieliczni mamy tak szeroki wybór olejków, m.in. dla sportowców, dla zwierząt oraz olejki smakowe – podkreśla franczyzodawca. – Certyfikowany towar sprowadzamy ze sprawdzonych hurtowni z całego świata, m.in. z Francji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych. Mamy atrakcyjne rabaty, z których korzystają także nasi franczyzobiorcy.

Marka nie stawia ograniczeń, jeśli chodzi o wielkość miast w których mogą powstawać sklepy.

– Wszystko zależy od potencjału konkretnego rynku – wyjaśnia Brayan Żuwalski. – Mniejsze miasta wbrew pozorom też mogą być atrakcyjne, ponieważ jest tam mniejsza konkurencja.

Jeśli chodzi o lokalizację, to możliwe jest otwarcie zarówno w galerii handlowej (np. jako wyspa handlowa), jak i w lokalizacji przyulicznej. W tym drugim przypadku najlepiej znaleźć lokal w centrum miasta, dobrze widoczny, w miejscu, gdzie jest duży ruch pieszy. Lokal na sklep nie musi być duży – wystarczy 20-30 m2.

Dzielić się wiedzą

Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy wybieramy format wyspy czy sklepu stacjonarnego, od wielkości lokalu.

– Używaną wyspę handlowa możemy kupić za ok.15 tys. zł. Do tego należy doliczyć ok. 50 tys. zł na zatowarowanie – dodaje Brayan Żuwalski.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki.

– Zapewniamy franczyzobiorcom pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego – mówi Brayan Żuwalski. – Gwarantujemy wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, zapewniamy projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.

Franczyzodawca Dr Konopnego zauważa, że popularność produktów na bazie CBD coraz bardziej rośnie.

– Świadomość Polaków w tym zakresie jest coraz większa. Coraz chętniej też sięgają po produktu naturalne – podkreśla Brayan Żuwalski. – W naszych sklepach staramy się również edukować klientów, dlatego naszym franczyzobiorcom i sprzedawcom zapewniamy odpowiedni poziom wiedzy.

 

WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY

Sieć sklepów z produktami CBD.

  • 10 sklepów
  • koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys.
  • brak opłaty wstępnej

Brayan Żuwalski, franczyzodawca marki Dr Konopny: / "W naszych sklepach staramy się również edukować klientów."