Jakość przede wszystkim / Dr Konopny zarabia nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient wraca.
Poniedziałek
06.02.2023
Jakub Andruszkiewicz prowadzi trzy punkty pod szyldem Dr Konopny. Jak idzie mu biznes?
 

Jeszcze niedawno na polskim rynku firmy oferujące produkty bazujące na CBD wyrastały na polskim rynku jak grzyby po deszczy. Jednak w ostatnim czasie wiele z nich się zamknęło.

– Powodem jest kryzys gospodarczy i wysoka inflacja. Poza tym były to podmioty, które stawiały sprzedaż nad jakość – uważa Jakub Andruszkiewicz, franczyzobiorca marki Dr Konopny. Zapewnia, że Dr Konopny działa inaczej niż wiele firm z branży. – Zarabiamy nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient do nas wraca – mówi Jakub Andruszkiewicz.

Jego zdaniem dobra jakość artykułów oraz podejście do klienta powodują, że Dr Konopny nawet w trudnym gospodarczo czasie się rozwija.

– Sam prowadzę trzy punkty – w Kołobrzegu, Pile i Poznaniu, a w tym roku mam  w planach otwieranie kolejnych – mówi Jakub Andruszkiewicz.

Dodaje, że sam na co dzień pracuje w swoich sklepach, przez siedem dni w tygodniu i myśli nad nowymi rozwiązaniami. Uważa, że biznes konopny jest przyszłościowy, ponieważ produkty zawierające CBD mają wiele zastosowań. Dr Konopny dodatkowo na samym początku poświęcił mnóstwo czasu na to, żeby przebadać rynek i wybrać najlepszych dostawców.

– Dlatego nasze produkty wyróżniają się dobrą jakością. Mamy solidne fundamenty a to jest bardzo ważne z biznesie. Prowadzimy go z pasją i przedkładamy jakość nad sprzedaż – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.

Z twórcą i właścicielem marki Brayanem Żuwalskim, przyjaźni się od wielu lat.

– Kiedy kilka lat temu pracowałem na budowie i miałem wypadek, zacząłem wykorzystywać produkty konopne w leczeniu stanów zapalnych. Bóle przeszły mi w ciągu 1,5 tygodnia i już wiedziałem, że coś jest na rzeczy – opowiada Jakub Andruszkiewicz.

Dzisiaj dobrze wie, że konopie, zawierające kannabinoid (CBD), czyli związek, który nie ma działania psychoaktywnego, tak jak THC, ale ma za to wiele właściwości prozdrowotnych, mogą być wykorzystywane na wielu polach, w przypadku wielu różnych dolegliwości, ale także między innymi dla zapewnienia relaksu czy likwidacji uczucia ciężkości.

– To bardzo zdrowy sposób na leczenie. Zamiast faszerować się lekami, można wykorzystać właśnie konopie, których stosowanie nie niesie ze sobą żadnych szkód dla organizmu, a daje dobre efekty nie tylko w leczeniu stanów zapalnych, ale także m.in. w przypadku padaczki, stwardnienia rozsianego czy reumatoidalnego zapalenia stawów. Stosowanie produktów zawierających CBD pomaga także w rozwoju motoryki – mówi Jakub Andruszkiewicz.

Rozwój z głową

Zarówno on, jak i Brayan Żuwalski, są pasjonatami CBD i stosują oferowane przez siebie produkty na co dzień.

– Dzięki temu znamy nasze produkty od podszewki, wiemy, jakie mają zastosowanie i możemy je z  czystym sumieniem polecać – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.

W całej sieci działa w sumie pięć punktów, a kolejne cztery mają ruszyć w tym roku.

– Chcemy stworzyć sieć w całej Polsce, ale robimy to z głową. Zależy nam, żeby każdy punkt dobrze prosperował – mówi Jakub Andruszkiewicz.

Franczyzodawca zapewnia pełne wsparcie, w tym również w zakresie marketingu. Nikogo nie zostawia też na lodzie.

– Nawet jeśli partner rozmyśli się i będzie chciał zerwać współpracę, robimy wszystko, żeby się z nim rozstać w przyjaźni. Firma odkupuje produkty po cenie bazowej i zostawia mu czystą kartę – mówi Jakub Andruszkiewicz.

W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.

Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy partner wybierze format wyspy czy sklepu stacjonarnego, oraz od wielkości lokalu. Używaną wyspę handlowa można kupić za ok. 15 tys. zł. Do tego należy doliczyć mniej więcej 50 tys. zł na zatowarowanie. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki. Franczyzodawca zapewnia pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego. Gwarantuje też wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.

 

WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY

Sieć sklepów z produktami CBD.

  • 5 sklepów
  • koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys. zł
  • brak opłaty wstępnej

Jakub Andruszkiewicz, franczyzobiorca Dr Konopny / "Zarabiamy nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient do nas wraca".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022