Biznes z konopii
Produkty konopne rozgościły się już na polskim rynku na dobre.
– Branża się rozwija, a klientów przybywa – mówi Brayan Żuwalski, franczyzodawca marki Dr Konopny. – I to nie tylko spośród osób młodych, ale także starszych.
Dr Konopny sprzedaje m.in. artykuły spożywcze i kosmetyczne na bazie konopi, olejki, susze, akcesoria do palenia, fajki wodne, tytonie, a także, od niedawna e-papierosy i cały asortyment z nimi związany.
– Ludzie np. przekonują się, że skład naszych kosmetyków jest dużo czystszy niż tych drogeryjnych – opowiada Brayan Żuwalski. – Starsi klienci doceniają przekonują się, że takie produkty jak maści, olejki są skuteczne, a nie mają skutków ubocznych. Mamy maści np. na egzemę, na zapalenie stawów, olejki na regenerację, na lepszy sen. Olejki mają działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe, klienci stosują je także w przypadku nowotworów, razem konwencjonalnymi lekami. Podpowiadamy też klientom, jak najskuteczniej prowadzić terapię.
Dobrze już na starcie
Dr Konopny działa na rynku od pięciu lat i ma 10 sklepów – jeden własny, reszta działa we franczyzie. Większość franczyzobiorców to osoby powyżej 40 roku życia, choć są też znacznie młodsi. Jak Daniel Piotrowski, który w czerwcu otworzył wyspę pod szyldem Dr Konopny w Starachowicach.
– To mój pierwszy biznes – opowiada Daniel Piotrowski. – Jestem młodą osobą, wiele słyszałem o rynku CBD i zainteresowało mnie to. Zacząłem czytać, zgłębiać temat. Doszedłem do wniosku, że to coś dla mnie.
Na portalu franchising.pl znalazł ofertę franczyzy dr Konopny, zadzwonił, a później spotkał się z franczyzodawcą. Przez trzy tygodnie analizował to, co usłyszał podczas rozmowy i w końcu podjął decyzję o podpisaniu umowy. Swoją wyspę pod szyldem Dr Konopny prowadzi w galerii handlowej, chociaż – jak przyznaje – nie był na początku entuzjastą takiej lokalizacji.
– Ale franczyzodawca mnie przekonał, za co dziś jestem mu wdzięczny – uśmiecha się Daniel Piotrowski. – Ludzie zauważają mój punkt, przystają, są zainteresowani, chcą porozmawiać, pytają czy to dozwolone. Mocno postawiłem na edukację w tym temacie, więc rozmawiam z nimi, wyjaśniam. I pomimo że jestem na rynku krótko, to mam już nawet pewną bazę stałych klientów. Biznes od początku jest rentowny. Sam się nie spodziewałem takiego zainteresowania.
Konopiom dobrze w galeriach
Dr Konopny buduje swoją sieć sprzedaży w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców.
– Polecamy wszystkim lokalizacje w galeriach handlowych. Tam z natury jest wielu klientów, którzy nawet przez przypadek czy z ciekawości coś kupią, kiedy zobaczą ekspozycję – uważa Brayan Żuwalski. – Wyspy handlowe mają duży potencjał.
Przed otwarciem nowego punktu przeprowadzana jest analiza lokalnego rynku i opracowywana strategia działania. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach umowy najmu i przygotowuje stoisko. Wyspy mają powierzchnię od 8 do 10 mkw. - Przywozimy stoisko na miejsce, rozstawiamy, brandujemy. Nasze wyspy mają dużo szklanych gablot, dbamy aby miały jak najlepszą ekspozycję. Pomagamy poukładać towar, nawet ometkować – wylicza właściciel sieci.
Cena stoiska zaczyna się od 15 tys. zł. Na zatowarowanie trzeba przeznaczyć ok. 80 tys. zł.
– Mamy sprawdzonych producentów i atrakcyjne ceny, wynegocjowane dla sieci – podkreśla Brayan Żuwalski. – Nie narzucamy minimum logistycznego, jeśli chodzi o towarowanie. Paczki z naszego magazynu wysyłamy do franczyzobiorców codziennie, w miarę ich potrzeb i to my płacimy za przesyłkę.
Punkty franczyzowe mogą też liczyć na spersonalizowany marketing, ulotki, plakaty, karty stałego klienta, programy lojalnościowe, dedykowany fanpage w social mediach, obecność na stronie internetowej marki. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia produktowe, z technik sprzedaży i obsługi systemów sprzedażowych. Nie ma opłat franczyzowych. Jak informuje franczyzodawca, średnie przychodu punktów to od 35 do 60 tys. zł, a średni narzut na produktach – na czym zarabiają franczyzobiorcy – to 80 proc.
WIZYTÓWKA DR KONOPNY
Sieć punktów sprzedających produkty z konopne. Rozwija się w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców, najchętniej otwierając punkty w galeriach handlowych.
- 10 lokalizacji
- cena stoiska od 15 tys. zł
- wydatki na zatowarowanie ok. 80 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Jakub Andruszkiewicz prowadzi trzy punkty pod szyldem Dr Konopny. Jak idzie mu biznes?
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Na rynku usług pralniczych działają międzynarodowe sieci, małe rodzinne pralnie i samoobsługowe. Inwestycja w każdym przypadku zaczyna się od 200 tys. zł.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów