Interes na każdą kieszeń
Mail Boxes Etc. to sieć centrów specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE.
– Pandemia oczywiście wpłynęła na nasz biznes. W jej wyniku zmalała liczba eventów, na które tradycyjnie przygotowywaliśmy materiały drukowane. Za to kilkukrotnie wzrosło zainteresowanie usługami kurierskimi. A te nawet przed pandemią odpowiadały za mniej więcej 70 proc. naszych przychodów – mówi Iwona Naculak, specjalista ds. rozwoju sieci Mail Boxes Etc. – Branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija. Szacuje się, że w 2023 roku wartość rynku przesyłek kurierskich wynosie ponad 12 mld zł wobec około 10 mld zł w 2020 roku. To olbrzymi wzrost, który można zawdzięczać coraz silniejszej pozycji e-sklepów na polskim rynku. Uważam, że przyszłość należy do tych firm, które rozumieją potrzebę wdrażania technologii cyfrowych służących udoskonalaniu procesów logistycznych – dodaje.
Wojciech Szadziul prowadzi placówkę franczyzową Mail Boxes Etc. w Koszalinie. Jak sam informuje, jego punkt osiąga 80-85 proc. przychodów dzięki przesyłkom kurierskim, za pozostałe 15-20 proc. odpowiadają usługi poligraficzne – głównie projektowanie i wykonanie wizytówek, pieczątek – oraz wynajem skrytek adresowych. – Ta usługa cieszy się popularnością szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy nie chcą zarejestrować swojej firmy pod adresem domowym. Skrytki chętnie wynajmują też osoby mieszkające na co dzień za granicą. Proszą, aby zbierać im korespondencję i przekierowywać na ich rzeczywisty adres zamieszkania – mówi Wojciech Szadziul.
Mail Boxes Etc. wdraża w swoich placówkach coraz więcej rozwiązań informatycznych mających na celu jak najlepsze wykorzystanie nadchodzących wzrostów w branży kurierskiej, jak na przykład wtyczka dla sklepów internetowych, platforma do zdalnego nadawania przesyłek kurierskich, a w najbliższym czasie również aplikacja służąca obsłudze magazynu i procesów logistycznych.
Pieniądze na biznes
Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą MBE powinna dysponować 20-35 tys. zł na inwestycję. Opłata licencyjna wynosi 5,9 tys. zł, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł. Obie płatne są jednorazowo. Umowa franczyzy jest podpisywana na siedem lat. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany uiszczać co miesiąc opłatę franczyzową w wysokości 8 proc. od przychodu placówki oraz opłatę na fundusz marketingowy – 2 proc. od przychodu. Franczyzodawca informuje, że nowa placówka zazwyczaj zaczyna być rentowna po 6-7 miesiącach od otwarcia.
A jakie wymagania ma wobec franczyzobiorców?
– Najważniejsze, żeby przyszły partner chciał osobiście zaangażować się w prowadzenie swojego biznesu pod szyldem Mail Boxes Etc. oraz miał nastawienie sprzedażowe. Jesteśmy w stanie niemal każdą osobą nauczyć podstaw branży kurierskiej i poligraficznej podczas organizowanych przez nasz szkoleń. Ciężko jednak zmienić czyjeś nastawienie i przekonać, że biznes ten to godziny spędzone na rozmowach z potencjalnymi klientami. Dlatego zrozumienie potrzeby wytrwałego prowadzenia aktywnych działań handlowych jest zdecydowanie na szczycie listy wymagań wobec kandydatów na franczyzobiorców MBE – mówi Iwona Naculak.
Lokal na biuro
Placówki MBE mieszczą się najczęściej w lokalach o powierzchni 50-70 m2, znajdują się na parterze, posiadają witrynę i miejsca parkingowe w pobliżu. – Pomagamy franczyzobiorcy w wyborze optymalnej lokalizacji, oceniamy jej potencjał zarówno pod kątem dostępności klienta biznesowego i indywidualnego oraz rozwoju biznesu. Nowym franczyzobiorcom sugerujemy otwarcie placówki MBE w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. mieszkańców, w większych miastach jest po prostu więcej potencjalnych klientów i szybciej można osiągnąć satysfakcjonujące dochody – mówi Iwona Naculak.
Sieć Mail Boxes Etc. liczy 35 placówek franczyzowych w Polsce, wkrótce zostaną otwarte kolejne trzy, m.in. w Sokołowie Podlaskim i Białej Podlaskiej. Na świecie działa już ponad 2,9 tys. punktów MBE w 55 krajach.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.
- liczba placówek franczyzowych w Polsce: 35
- liczba placówek na świecie: ponad 2,9 tys.
- kwota inwestycji na start: minimum 20 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...