Wydatek na start / Inwestycja w salon Okna Debow to 40-60 tys. zł.
Poniedziałek
07.02.2022
Marka Okna Debow buduje sieć salonów sprzedaży. Ile trzeba zainwestować i jak prowadzić biznes, aby przynosił zyski?
 

Okna Debow to firma stolarska z 20-letnim stażem. A od 11 lat specjalizuje się w produkcji okien.

– Początkowo obsługiwaliśmy rynek dilerski i dystrybuowaliśmy nasze produkty w salonach multibrandowych, sprzedających różne marki – mówi Marek Bułka, dyrektor ds. sprzedaży fabryki Okna Debow. – Jednak wyniki sprzedaży nas nie satysfakcjonowały.

Tak narodził się pomysł stworzenia własnej sieci sklepów.

Marsz na stolicę

Obecnie marka Okna Debow ma sześć salonów franczyzowych. Oprócz okien mają w ofercie również pochodzące od innych producentów drzwi, bramy, rolety. Do tej pory firma skupiała się na budowie sieci na Śląsku, Podkarpaciu i w Małopolsce, ale obecnie chce ją też poszerzać, kierując się w stronę Warszawy – m. in. o województwa mazowieckie, dolnośląskie, świętokrzyskie. W grę wchodzą miasta powyżej 20 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca dostaje wyłączność na teren wielkości powiatu. W dużych miastach oczywiście salonów będzie odpowiednio więcej.

Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 70 m2, na parterze, z przeszkloną witryną i dostępem do parkingu. Centrala przygotuje projekt i wizualizację.

–- Zależy nam na tym, aby wnętrza były przytulne, a klient wcale nie czuł się jak podczas wizyty w sklepie – podkreśla Marek Bułka. – W naszych salonach są sofy, fotele, serwujemy kawę z ekspresu. Podczas rozmowy z klientem skupiamy się na doradztwie estetycznym i funkcjonalnym. Pierwsze spotkanie często trwa godzinę.

Sprzedaż i montaż

Inwestycja w salon to 40-60 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto i jest przeznaczana na działania promocyjne. Franczyzobiorcy przechodzą szereg szkoleń, m.in. produktowe, technologiczne, sprzedażowe. Powinni też oferować usługę montażu. Mogą zatrudnić własnych fachowców lub korzystać z usług ekip, dostępnych na rynku.

– Ale my jako centrala autoryzujemy i szkolimy wszystkie ekipy – zastrzega Marek Bułka.

Klient składa zamówienie w salonie, a ten przekazuje je do centrali. Skompletowane zamówienie przyjeżdża później do salonu lub od razu do klienta.

Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedawanych produktów.

– Rekomendujemy, aby w pierwszym półroczu działalności wynosiła ona ok. 15 proc, a później ok. 25 proc. Dodatkowy zarobek stanowią dochody z montażu – dodaje Marek Bułka.

 

WIZYTÓWKA MARKI OKNA DEBOW

  • 6 salonów franczyzowych
  • inwestycja 40-60 tys. zł
  • opłata wstępna 15 tys. zł netto

Zakupy w miłej atmosferze / Wnętrza salonów Okna Debow są przytulne, aby klient nie czuł się jak podczas wizyty w sklepie.