Otwieramy sklep z branży dom i ogród
Właścicielem marki Mrówka jest Grupa PSB Handel S.A., działająca na rynku od 24 lat. Grupa zrzesza obecnie 410 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 291 składach budowlanych, w 343 marketach PSB Mrówka oraz w 72 placówkach handlowych PSB Profi.
PSB Mrówka to sklepy samoobsługowe sektora dom i ogród. Obecnie działa ich 343, z czego tylko trzy są prowadzone przez centralę.
– W ubiegłym roku otworzyliśmy 32 markety. Plan na 2022 rok to otwarcie 25 nowych placówek – zapowiada Iwona Sternak, koordynator ds. otwarć Grupy PSB Handel S.A.
Sklep w mieście powiatowym
Sieć sklepów Mrówka działa głównie w miastach powiatowych i tam też szuka nowych franczyzobiorców. Obecnie część powstających sklepów wybiera lokalizację w parkach handlowych, najczęściej w sąsiedztwie marketów spożywczych.
– Partner z którym nawiązujemy współpracę musi wykupić podstawowy pakiet akcji o wartości 30 tys. zł – wyjaśnia Iwona Sternak. – Natomiast całkowita kwota inwestycji jest uzależniona od wielkości marketu i jest liczona indywidualnie.
Optymalna powierzchnia marketu to od 1,3 tys. do 2 tys. m2. Funkcjonują też mniejsze sklepy-Mini-Mrówki, których wielkość waha się od 400 do 800 m2. Wszystkie wytyczne dotyczące wyposażenia partnerzy otrzymują od centrali.
– Nowi franczyzobiorcy otrzymują od nas wsparcie w postaci szkoleń operacyjnych, szkoleń z oprogramowania, opiekę podczas otwarcia, księgę operacyjną sklepu. Layout placówki przygotowany jest przez doświadczonych merchansidserów. Po otwarciu przeprowadzany jest audyt, który ma na celu ewentualne korekty wytyczonych planów – wylicza Iwona Sternak. – Ponadto partner może odbyć bezpłatny staż w jednej z naszych placówek własnych.
Gotowi na sezon
Oprócz sprzedaży detalicznej część placówek prowadzi również dodatkowe usługi, takie jak montaż drzwi, paneli oraz wypożyczalnie profesjonalnych narzędzi. Według zapewnień franczyzodawcy, sklepy osiągają rentowność w drugim roku od otwarcia, natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa do 10 lat. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300-400 zł.
Udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57 proc. Polaków, a sieci sklepów PSB Mrówka 72 proc.
Teraz sieć przygotowuje się do nadchodzącego sezonu wiosenno-letniego.
– W tej chwili nasze markety stawiają na towary sezonowe. Posiadamy wiele artykułów do ogrodu, od podstawowych narzędzi po rośliny i meble wypoczynkowe. Sam udział w sprzedaży, kategorii ogrodowej, osiąga nawet 40 proc. w ścisłym sezonie – dodaje Iwona Sternak.
WIZYTÓWKA MARKI MRÓWKA
Sieć marketów z branży dom i ogród.
- 343 markety
- pow. 1,3-2 tys. m2
- miesięczna opłata franczyzowa 300-400 zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.