Własny biznes w nowym kraju
Konstantin Zakrevski przyjechał do Polski pod koniec 2018 roku. Wkrótce później dojechała do niego żona z małym synkiem. Chcieli związać swoje życie z Polską na długo, potrzebowali więc pracy.
– Ja z wykształcenia jestem prawnikiem, mąż był wojskowym – opowiada Lidia Zakrevska. – Aby uzyskać kartę pobytu w Polsce potrzebowaliśmy pracy. Nie chcieliśmy jednak zależeć od pracodawców. Nigdy nie wiadomo, czy w danej pracy warunki będą nam odpowiadać. A w naszym przypadku szukanie nowej wiąże się z załatwianiem od nowa formalności związanych z legalizacją pobytu. Dlatego pomyśleliśmy o otwarciu własnego biznesu.
Biznes w polskich realiach
Koncept Fit Cake spodobał im się ze względu na swoje prozdrowotne nastawienie.
– Lubimy robi coś, co przynosi korzyść ludziom – mówi Konstantin Zakrevski. – A słodycze bez cukru spodobały się nam także ze względu na nasze dziecko, które też chcemy karmić zdrowo. Nasz synek bardzo lubi słodycze z Fit Cake.
W marcu 2020 roku odkupili od poprzedniego franczyzobiorcy lokal Fit Cake na warszawskim Ursynowie. Moment nie okazał się niestety zbyt szczęśliwy, bo wkrótce zaczął się lockdown, spowodowany pandemią.
– Ale cieszyliśmy się, że mamy coś swojego. Chcieliśmy rozwijać biznes i widzieć rezultaty swojej pracy – podkreśla Lidia Zakrevska.
Czy założenie firmy w Polsce było dla nich trudne?
– Samo otwarcie firmy nie jest skomplikowane – zapewnia franczyzobiorczyni Fit Cake. – Natomiast później, kiedy trzeba wnikać we wszystkie przepisy związane z prowadzeniem biznesu, robi się trudniej. Np. księgowość. Oczywiście mamy zewnętrzną księgową do obsługi firmy, ale sami też musimy się orientować w przepisach, aby mieć pewność, że wszystko jest prowadzone, jak trzeba.
Na początku trudności powodowała też sama nieznajomość języka.
– Dostaliśmy od franczyzodawcy przepisy na wszystkie słodycze, ale nie znałam wszystkich słów i nie wszystko po prostu rozumiałam – uśmiecha się Lidia Zakrevska. – Ale franczyzodawca nam pomógł, nauczył nas receptur, ja też poznawałam słownictwo. Nauka była tak skuteczna, że na początku, i później w trakcie kolejnego lockdownu, sama pracowałam przy produkcji.
Zdrowe słodycze
Fit Cake to koncept oparty na produkcji i sprzedaży słodyczy bez cukru, glutenu, laktozy i tzw. złych kalorii. Klienci jego lokali to z jednej strony osoby z nietolerancjami pokarmowymi, a z drugiej ci, którzy chcą zdrowo się odżywiać. Dzięki tzw. modułom biznesowym progi wejścia w ten biznes są bardzo zróżnicowane, a franczyzobiorca może dobrać model najlepiej pasujący do swoich aktualnych możliwości. Najtańszy jest wariant mini, bez sali konsumpcyjnej, który kosztuje 19 tys. zł, plus wydatki na remont. W tym przypadku nie potrzeba dużego lokalu, wystarczy już 26 m2. Sprzedaż prowadzona jest wyłącznie na dowóz i z odbiorem własnym. Kolejne warianty – Standard i Premium – to już klasyczne kawiarnie z salą konsumpcyjną, w związku z czym koszty inwestycji są odpowiednio wyższe. W każdym z modeli produkcja odbywa się na miejscu. Standardową ofertę kawiarni można poszerzyć o markę Keto Cake, czyli produkty oparte na modnej ostatnio diecie wysokotłuszczowej.
Franczyzobiorcy z warszawskiego Ursynowa podkreślają, że klientów im nie brakuje.
– Duża część to stali klienci, którzy robi u nas zakupy regularnie – mówi Lidia Zakrevska. – Cały czas przychodzą też nowe osoby, m.in. dzięki naszej aktywności w mediach społecznościowych.
Franczyzodawca pomoże
Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake zapewnia, że franczyzobiorcy, niezależnie od kraju, z którego pochodzą zawsze mogą liczyć na wsparcie centrali. – Zarówno w kwestii dostosowania biznesu do obowiązujących w naszym kraju przepisów np. Sanepidu, jak również wymagań techniczno – prawnych, związanych z umową najmu lokalu i czy prowadzeniem kawiarni – wyjaśnia franczyzodawca. – Pomagamy w wyborze najlepszej formy działalności, dajemy mocne zaplecze wiedzy biznesowej, wyposażamy w receptury. Posiadamy autorskie podręczniki szkoleniowe, z których mogą korzystać franczyzobiorcy i osoby pracujące na produkcji, sprzedaży czy obsłudze. Jeśli współpraca dobrze się układa, z czasem przekazujemy także wypracowane lokalnie kontakty biznesowe oraz zaczynamy wspólnie budować struktury B2B. Dużym atutem Fit Cake, co często podkreślają zagraniczni franczyzobiorcy, jest to, że można na nas liczyć 24 h na dobę. Skróciliśmy do minimum ciąg komunikacyjny w naszym biznesie. Przedsiębiorca potrzebujący wsparcia czy wyjaśnień nie odbija się od sekretarek i kierowników. Partner zawsze wie do kogo się zgłosić i ma natychmiast odpowiedź.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć lokali ze zdrowymi słodyczami.
- min. kwota inwestycji 19 tys. zł
- miasta powyżej 20 tys. mieszkańców

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali