Gruzińskie smaki w nowych miejscach

Kuchnia gruzińska / Restauracje Chinkalnia serwują przysmaki kuchni gruzińskiej.
Czwartek
07.04.2022
W Chinkalni sporo się dzieje. Marka wkrótce otwiera kolejną franczyzową restaurację. W następnych planach są dwa lokale własne.
 

Wywodząca się z Ukrainy marka Chinkalnia serwuje gościom kuchnię gruzińską. Na chinkali czy chaczapuri zaprasza już do 15 restauracji w Polsce (a generalnie ma ich ponad 70). Wkrótce do tej listy dołączy 16. lokal – przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi.

– Otwiera go nasz franczyzobiorca, który już prowadzi restaurację Chinkalnia w Poznaniu – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju sieci Chinkalnia. – Spodziewamy się, że lokal zacznie przyjmować gości po świętach wielkanocnych.

Kolejne kroki

Łódzka restauracja to nie jedyne plany otwarciowe marki. Obecnie koncept przygotowuje się do uruchomienia dwóch własnych lokali, w Warszawie. Będą to pierwsze własne restauracje marki w Polsce – wszystkie pozostałe działają we franczyzie.

– Generalnie spośród wszystkich ponad 70 lokali, jakie działają w kilku krajach, tylko dwa pierwsze, otwarte we Lwowie, to restauracje własne. Wszystkie pozostałe są franczyzowe – dodaje Piotr Greczanowski. – Posiadanie lokali własnych ma dla nas też prestiżowe znaczenie. Wprawdzie w Warszawie jest sporo restauracji z kuchnią gruzińską, ale mamy już wieloletnie doświadczenie i na pewno poradzimy sobie na stołecznym rynku.

Menedżer zdradza też bardziej dalekosiężne plany konceptu.

– Chcemy pojawić się w kolejnych krajach Europy Zachodniej, gdzie będziemy szukać franczyzobiorców – zapowiada Piotr Greczanowski.

Jeśli chodzi o Polskę, franczyzodawca liczy na to, że oprócz restauracji w Łodzi i lokali własnych w stolicy uda się otworzyć jeszcze 3-4 placówki franczyzowe.

Otwarcie ze wsparciem

Według szacunków franczyzodawcy, kwota inwestycji w restaurację zaczyna się od 300 tys. zł – choć trzeba zaznaczyć, że przy zmieniających się dynamicznie cenach ona także może ulec zmianie. Składa się na nią remont i adaptacja lokalu, wyposażenie, meble, sprzęt, pierwsze zatowarowanie i opłata wstępna. Optymalna powierzchnia lokalu to 120-200 m2, z możliwością urządzenia ogródka letniego.

– W ramach pakietu franczyzowego pomagamy przy wyborze lokalu, przekazujemy standardy technologiczne, podręcznik operacyjny, zapewniamy wsparcie marketingowe, rekomendujemy sprawdzonych dostawców, dzielimy się recepturami, opracowujemy model inwestycyjny, zapewniamy osobistego menedżera, który przeprowadza biorce przez wszystkie etapy otwarcia lokalu, wspólnie otwieramy restaurację oraz zapewniamy wsparcie w bieżących działaniach, szkolimy pracowników i menedżera lokalu – wylicza Piotr Greczanowski.

Franczyzodawca zapewnia, że po okresie pandemii i lockdownów restauracje przeżywają renesans.

– Muszę podkreślić, że ostatnie miesiące to jeden z najlepszych okresów jeśli chodzi o liczbę gości i sprzedaż – mówi Piotr Greczanowski

 

WIZYTÓWKA CHINKALNI

Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.

  • 15 lokali w Polsce, ponad 70 na świecie
  • kwota inwestycji od 300 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa 2 proc. od obrotu

Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju sieci Chinkalnia: / "Ostatnie miesiące to dla naszych restauracji jeden z najlepszych okresów jeśli chodzi o liczbę gości i sprzedaż".