Marka bije rekordy
W minionym roku średnie obroty salonów DepilConcept w Polsce były na poziomie 60 tys. zł, w tym skoczyły do 94 tys. zł
Kryzys na Ukrainie i wysoka inflacja nie zniechęciły klientek sieci DepilConcept do korzystania z usług trwałej depilacji.
- Wręcz przeciwnie, nasze salony w ostatnim czasie notują rekordowe wyniki. W tym roku odnotowaliśmy najwyższą sprzedaż w całym dziesięcioleciu istnienia naszej marki – mówi Kamil Miciałkiewicz, menedżer do spraw rozwoju sieci DepilConcept Polska.
Reklama to podstawa
W ubiegłym roku średnia sprzedaż w gabinetach franczyzowych zwiększyła się o 56 proc. w stosunku do roku 2020 r.
- Tak dobre wyniki udało się wypracować między innymi dlatego, że nawet w czasie pandemii nie rezygnowaliśmy z kampanii reklamowych. Mniejsze gabinety, działające w pojedynkę, w takich momentach myślą o tym, żeby zaoszczędzić i okroić swoje działania w tym zakresie. My realizujemy działania reklamowe nawet w czasach, kiedy inni ograniczają budżety. Cały czas staramy się docierać do naszych klientów. Dzięki kampaniom w sieci aż 60 proc. nowych klientów pochodziło z internetu – mówi Kamil Miciałkiewicz.
Dodaje, że firma cały czas realizowała też akcje specjalne, zachęcające do otwierania nowych salonów. - Ponadto dajemy duże wsparcie naszym salonom. Co miesiąc analizujemy biznesy franczyzobiorców w sieci i doradzamy jak skutecznie realizować nasze sprawdzone know-how. Jeśli pojawia się problem z wykonaniem wyznaczonego planu miesięcznego, dajemy rekomendacje do osiągnięcia danego celu, które przynoszą szybkie efekty. Poza tym nasze menedżerki regularnie wymieniają się doświadczeniami podczas spotkań online, które odbywają się raz na dwa tygodnie. Jesteśmy w stałym kontakcie z właścicielami, managerami oraz pracownikami przez cały okres współpracy franczyzowej – mówi Kamil Miciałkiewicz.
Bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej niż poprzedni. W kwietniu padł nowy rekord sprzedaży w jednym z salonów. Wypracował on aż 234 tys. zł. Aż 23 salony zakończyły miesiąc z wynikiem powyżej 100 tys. zł. Natomiast średnia sprzedaż w całej sieci wyniosła 94 tys. zł i jest najlepsza od początku działania DepilConcept w Polsce. W poprzednim roku średnie obroty salonów DepilConcpet były na poziomie 60 tys. zł. Bardzo dobry wynik osiągnął też jeden nowo otwarty salon. Już w drugim pełnym miesiącu funkcjonowania wypracował on obroty na poziomie powyżej 80 tys. zł.
- To najlepsze potwierdzenie tego, że ten biznes jest rentowny już od pierwszego miesiąca – mówi Kamil Miciałkiewicz. Kolejny salon, działający niecały rok, jedenasty miesiąc z rzędy notuje obroty powyżej 100 tys. zł.
Dobry czas na biznes
Zdaniem menedżera DepilConcept, nie ma dobrego i złego czasu na otwierania biznesu. Pomimo, że dzisiaj warunki gospodarcze wydają się trudniejsze, to salony DepilConcept bardzo dobrze sobie radzą.
- Najważniejsze jest to, żeby nie wstrzymywać się z decyzją, ponieważ samo otwarcie gabinetu trwa kilka miesięcy. Trzeba znaleźć lokalizację, wyremontować salon, a także zatrudnić i przeszkolić pracowników. Mając wsparcie franczyzodawcy jest to zdecydowanie łatwiejsze i bezpieczniejsze. – mówi Kamil Miciałkiewicz.
W sieci DepilConcept działa już 59 salonów, a kolejne dołączą lada chwila. Do końca roku firma chce ich mieć w sumie 70. Aby nawiązać współpracę z siecią, potrzebny jest wkład własny rzędu ok. 150 tys. zł. Mieści się tutaj opłata licencyjna oraz remont i wyposażenie lokalu. Standardowe opłaty miesięczne to 1500 zł opłaty marketingowej, 1500 zł franczyzowej oraz 500 zł za drugie urządzenie w salonie. Obecnie sieć ma ofertę specjalną dla nowych salonów, która potrwa co najmniej do końca
wakacji. W jej ramach w pierwszym roku działalności nowy salon obowiązuje 1 tys. zł opłaty marketingowej i 1 tys. zł opłaty franczyzowej.
DepilConcept szuka partnerów w miejscowościach powyżej 40 tys. mieszkańców i tam, gdzie nie ma jeszcze salonów tej sieci. Zostało jeszcze także kilka miejsce w większych miastach.
WIZYTÓWKA DEPILCONCEPT
- Kwota inwestycji: 150 tys. zł
- liczba gabinetów franczyzowych: 59
- lokalizacja: głównie miasta powyżej 40 tys. mieszkańców
- optymalna wielkość lokalu: 60-70 m2


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Co robi matka, która po urlopie wychowawczym nie chce wracać na etat w szkole? Zakłada biznes.
W co zainwestować, aby mieć szansę na dobre zyski? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w najnowszym wydaniu "Własny Biznes FRANCHISING" oraz na Targach Franczyza, które odbędą się 20-22 października w PKiN w Warszawie.
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pizzeria La Patata otworzyła niedawno kolejny lokal w Warszawie. Oferuje pizzę na bazie sprowadzanych z Włoch produktów i chętnie podzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady