Salony masażu wciąż popularne
W tej chwili marki Orient Massage i Thai Organic mają w sumie 29 punktów. Niedługo rusza 30. placówka, natomiast do końca tego roku w planie jest jeszcze 20 salonów. Piotr Buchalski, założyciel i właściciel obu marek przyznaje, że czasy są trudne i dynamiczne. W swoich założeniach ma określone cele, ale zdaje sobie sprawę, że rynek i bieżące wydarzenia mogą różnie poprowadzić ich realizacje.
– Są wyzwania i nie jest łatwo. Borykamy się szczególnie z naborem pracowników z zagranicy. Zatrudniamy terapeutki i masażystki z Bali, a w związku z pandemią Azja wciąż nakłada restrykcje ograniczające przepływ ludzi. To bardzo utrudnia kompletowanie zespołów poszczególnych salonów, przeciągają się formalności związane z pozwoleniami na pracę itd. Drugi element to wysoki kurs dolara, w którym wypłacamy pensje naszym zagranicznym pracownikom. To nie jest jednak problem franczyzobiorców, ponieważ wszystkie koszty związane z zatrudnieniem personelu z Azji ponosi centrala. Franczyzobiorców w ogóle nie dotyka ten element biznesu – podkreśla Piotr Buchalski.
Przedsiębiorca wskazuje też na niepewną sytuację gospodarczą i polityczną na świecie i w kraju, wojnę w Ukrainie, która wpływa na tutejszy rynek i obniża nastroje, co powstrzymuje ludzi przed ważnymi decyzjami, jak np. inwestycje.
– To wszystko na pewno wpływa na nasz biznes, ale też podsuwa pomysły na pewne rozwiązania, które utrzymują tempo rozwoju. W tym roku wdrażamy nowe koncepty, które są uzupełnieniem salonów Orient Massage i Thai Organic, mamy nowe kierunki rozwoju i wciąż otwieramy nowe placówki – wylicza Piotr Buchalski.
Biznes dla dużych i mniejszych miast
Model biznesowy Orient Massage i Thai Organic sprawdza się w miejscowościach już od 30 tys. mieszkańców. W większych miastach może funkcjonować kilka salonów, które w żaden sposób nie stanowią dla siebie konkurencji. W Warszawie działają obecnie cztery salony, w Łodzi powstaje właśnie trzeci, a właściciel sieci uważa, że jest miejsce w tym mieście dla kolejnych 4-6 placówek. Sieć obecnie szuka partnerów w Bydgoszczy, Toruniu, Opolu, w Białymstoku, Lublinie, Olsztynie i Gliwicach.
Pomysł na Orient Massage, a później Thai Organic zrodził się na Bali.
– Rozwijamy sieć pierwszych w Polsce salonów masażu oraz holistycznych spa, czerpiących z mądrości setek lat medycyny i terapii Wschodu. Nasze masaże pobudzają siły witalne umysłu, wpływając uzdrawiająco na ciało – przyznaje Piotr Buchalski. Techniki masażu i rytuału Orient Massage oraz Thai Organic zostały opracowane przez balijskiego mistrza masażu, a wykonują je certyfikowane terapeutki z wyselekcjonowanych szkół masażu na wyspie Bali i w Tajlandii.
Pomysły na nowe biznesy
Piotr Buchalski jest typem poszukiwacza, który stara się urozmaicać ofertę salonów i uatrakcyjniać pobyt w nich. W tym roku na polskim rynku pojawi się kolejny nowy koncept przedsiębiorcy – Palarnie Kawy Africa Organic. Będzie funkcjonował jako część salonów masażu Orient Massage i Thai Organic oraz niezależnie.
– Nawiązaliśmy współpracę z wiodącymi plantatorami kawy w Afryce. Kawę będziemy sprowadzali bezpośrednio od tamtejszych producentów i rzemieślniczo wypalali na miejscu w Polsce. Postanowiliśmy rozwijać koncept zgodnie z zasadą Fair Profit for Africa, zostawiając znaczną część zysków w Afryce. Uważam, że należy wspierać tamtejszą społeczność i środowisko naturalne, z którego czerpiemy korzyści finansowe – mówi Piotr Buchalski. Przedsiębiorca wybrał kawę afrykańską, ponieważ jego zdaniem to najwyższej jakości kawa z najbardziej wyrazistymi nutami owocowymi. To także kawy najzdrowsze, ponieważ pochodzą z naturalnych plantacji, które nie używają pestycydów, w odróżnieniu np. od popularnych kaw brazylijskich.
Kolejną nowością Piotra Buchalskiego jest Himalaya Salt Room – pokoje do medytacji z solą himalajską, które będą otwierane w salonach Orient Massage. Himalaya Salt Room to rodzaj tężni solankowej, w której sól będzie spływała po ścianach, a mistyczny klimat będą podkręcały wiszące gongi i misy tybetańskie, na których będzie można grać, wprowadzając się w stan transu i relaksu.
– Będziemy również organizować koncerty i wspólne medytacje z mistrzami medytacji. Zależy mi, by nasze salony miały jak najbogatszą ofertę, która obejmuje większość elementów nawiązujących do tajskiej i tybetańskiej oraz ogólnie mówiąc dalekowschodniej kultury spa i masażu. Polacy dojrzeli do tego typu zabiegów i bardzo je polubili. Cenią sobie relaks ciała i spokój umysłu – mówi Piotr Buchalski.
Piotr Buchalski wyszedł także z propozycją współpracy franczyzowej do właścicieli hoteli. Koncept biznesowy dedykowany dla hoteli działa pod marką Organic Spa. Model działa tak samo, jak w przypadku salonów Orient Massage i Thai Organic. Franczyzodawca organizuje personel oraz zapewnia wyposażenie pomieszczeń. Koszty inwestycji również są podobne. Oferta dotyczy wszystkich hoteli, niezależnie od wielkości oraz pensjonatów. W tej chwili Organic Spa funkcjonuje w Lądku Zdrój w Zamku na Skale i w hotelu Gwarna w Legnicy.
Uruchomienie salonu Orient Massage czyThai Organic trwa mniej więcej trzy miesiące. Najważniejszy jest remont i dopasowanie wnętrza punktów do standardów salonów spa. Bardziej zaawansowanym inwestycyjnie modelem biznesowym jest Orient Massage z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Salony Orient Massage dedykowane są do bardziej zaawansowanych masaży i rytuałów, które trwają dłużej i łączą się z innymi elementami wpływającymi na odprężenie ciała i umysłu. To właśnie tam będą powstawać pokoje do medytacji Himalaya Salt Room. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany.
– Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz z Tajlandii. Nadano im nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresy i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów, takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury – podkreśla Piotr Buchalski.
Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji to 250 tys. zł. Cena zależy od powierzchni lokali. Podobne koszty obejmują inwestycję w Organic Spa.
Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. Do franczyzobiorców przyjeżdżają masażystki przeszkolone, z certyfikatem wiedzy z zakresu masażu oraz znające język angielski.
WIZYTÓWKA ORRIENT MASSAGE I THAI ORGANIC
Sieć salonów masażu
- inwestycja w Orient Massage: 60 – 300 tys. zł.
- Inwestycja w Thai Organic: do 250 tys. zł.
- liczba placówek: 29

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Wśród franczyzowych konceptów urodowych znajdziemy m.in. salony depilacji, masażu oraz oferujące różnego rodzaju usługi pielęgnacyjne, kosmetyczne i SPA. Ile trzeba zainwestować?
Mateusz Jaworski niedawno otworzył trzeci salon masażu z Orient Massage & Thai Organic, choć minęły dopiero dwa lata od uruchomienia pierwszego.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
Freedom Nieruchomości i Investor Nieruchomości połączyły siły. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady