Przesyłki rosną w niepewnych czasach
Epaka.pl to sieć punktów nadających i odbierających przesyłki kurierskie, oraz platforma wysyłkowa. Anna Kwiecińska punkt pod tym szyldem prowadzi od 2014 r. Wcześniej pracowała w firmie leasingowej.
Niepewna przyszłość
W pewnym momencie stwierdziła jednak, że ma już dosyć pracy na etacie. Chciała prowadzić własny biznes. Razem z mężem zaczęli przeglądać dostępne koncepty. Wybrali Epakę. Początki nie były łatwe, ale spora pomoc ze strony centrali pozwoliła im wystartować z sukcesem.
- Bardzo nam pomogły ogólnopolskie kampanie reklamowe zapewniane przez centralę. Do tej pory wspomagamy się marketingiem z centrali, dostajemy wskazówki, jak się reklamować i gdzie uderzyć, a graficy pomagają nam stworzyć odpowiednią oprawę. Ponadto w razie jakichkolwiek problemów z paczkami pomaga nam biuro obsługi klienta – mówi Anna Kwiecińska.
Dzisiaj prowadzi ona już dwa punkty w Radomiu. Myśli także o otwarciu trzeciego, ale nie w najbliższej przyszłości.
- Stale rozmawiamy z centralą o tym, co można zrobić, żeby jeszcze jeden punkt otworzyć w Radomiu. Czasy jednak nie sprzyjają temu, żeby zainwestować i zaryzykować. Muszę poczekać – mówi Anna Kwiecińska.
Przyznaje ona, że w dzisiejszych realiach prowadzenie biznesu nie jest prostą sprawą.
- Stale musimy myśleć o tym, jak przyciągnąć do nas klientów. Niby sprzedaż internetowa mocno wystrzeliła, ale zyskały na tym szczególnie duże firmy. Ponadto widać, że wszystkich dotyka inflacja. Ludzie liczą każdą złotówkę – mówi Anna Kwiecińska.
Złoty środek
Zdaniem franczyzobiorczyni Epaki, przewagą tej marki jest fakt, że firma do każdego klienta podchodzi indywidualnie i jest w stanie wysłać każdą paczkę.
- Klienci często nam mówią, że czego nie wyślą nigdzie, to na pewno uda się u nas – mówi Anna Kwiecińska.
Jej zdaniem w tym biznesie niezbędne jest samozaparcie, wysoka kultura osobista i umiejętność pracy z ludźmi. To, ile można zarobić, zależy w dużej mierze od właściciela konkretnej placówki.
- Podejścia są różne. Można zejść mocno z marży i mieć dużo klientów. Można zostać przy marży, którą proponuje franczyzodawca, ale wtedy trzeba mocno zabiegać o klientów. Ja wybrałam złoty środek – obniżyliśmy marżę o połowę. Idziemy frontem do klienta i jesteśmy zadowoleni, bo klienci trzy razy zastanowią się, zanim zrezygnują z naszych usług – tłumaczy Anna Kwiecińska.
Cała sieć Epaka.pl ma trzy oddziały własne i prawie 300 franczyzowych. W przypadku standardowej franczyzy wkład własny wynosi 16 tys. zł netto z możliwością negocjacji.
Firma proponuje też model epaka.pl mini dla przedsiębiorców w miejscowościach do 10 tys. mieszkańców. Wówczas wkład własny wynosi 499 zł netto. Firma nawiązuje współpracę z osobami, które prowadzą działalność gospodarczą bądź są gotowe do jej założenia.
WIZYTÓWKA MARKI EPAKA
• 3 placówki własne, 300 franczyzowych
• opłata wstępna 16 tys. zł netto


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
Usługowe sieci franczyzowe wciąż się rozwijają i znajdują franczyzobiorców, chociaż czasy mamy niepewne. Które z firm radzą sobie najlepiej?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...