Jak zarobić na bąbelkach
Bubble tea rozgościła się na polskim rynku. Multi Ice Group, franczyzodawca takich marek jak Lody Bonano czy u Lodziarzy postanowił wykorzystać ten trend i wprowadza na rynek koncept z bubble tea w roli głównej.
– Bubble tea to niezwykle modny, pożądany produkt – uzasadnia Sylwia Ramotowska, opiekun marki BuBu Bubble Tea. – Trend związany z napojami zawierającymi w sobie kuleczki tapioki przyszedł do nas z Tajwanu i szybko zyskał popularność na Zachodzie. W Polsce zaczął wchodzić do menu lokali gastronomicznych, ale my postanowiliśmy uczynić z niego podstawę samodzielnego biznesu, ponieważ widzimy tu ogromny potencjał. Bąbelkowe herbaty są oryginalne i ciekawe, a w sezonie wakacyjnym stanowią alternatywę dla lodów. Dodatkowo BubBu Bubble Tea to koncept wysokomarżowy i niewymagający od franczyzobiorcy dużych nakładów pracy.
Różne formaty i lokalizacje
Oferta punktów BuBu Bubble Tea obejmuje bąbelkowe herbaty z dodatkiem tapioki, czyli tzw. molekularnego kawioru czy inaczej poppingów – delikatnych kuleczek, które pękają w ustach uwalniając smak. Bubble tea podawana jest w wysokich kubeczkach z szeroką słomką. Napój dostępny jest w różnych wariantach: owocowym, mlecznym, w wersji premium (taro i macha) oraz kawowej. W menu punktów są też kawy z ekspresu.
– Nasi klienci docelowi to osoby w każdym wieku – od dzieci, przez młodzież, po dorosłych. Ale w głównej mierze skupiamy się na młodszych gościach, którym picie bąbelkowych herbat przynosi mnóstwo frajdy – wyjaśnia Sylwia Ramotowska.
Franczyza BuBu Bubble Tea proponuje trzy formaty współpracy: lokal stacjonarny, wyspa w galerii handlowej oraz mobilna przyczepa. Minimalny wkład własny potrzebny do realizacji inwestycji to według szacunków franczyzodawcy 25 tys. zł. Przy czym Multi Ice Group oferuje wsparcie w pozyskaniu finansowania w postaci dotacji czy leasingów.
– Współpracujemy w tym zakresie z ekspertami, którzy przeprowadzają franczyzobiorców przez wszystkie formalności – dodaje Sylwia Ramotowska.
Franczyzodawca zapewnia, że BuBu Bubble Tea dobrze sprawdza się w różnej wielkości miastach. Preferowane lokalizacje to: centra, parki i pasaże handlowe, parki rekreacyjne, okolice atrakcji turystycznych, deptaki, plaże i inne tego typu miejsca, zapewniające stały przepływ ludzi.
– Co ważne, posiadamy bazę blisko 300 lokalizacji w całej Polsce, dlatego jeśli franczyzobiorca nie zgłosi się z własną propozycją, może skorzystać z naszych sugestii – podkreśla Sylwia Ramotowska.
Nie ma opłaty za dołączenie do sieci, zaś opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto miesięcznie.
Na sezon lub cały rok
Według franczyzodawcy BuBu Bubble Tea można ten biznes potraktować jako całoroczny lub sezonowy – w zależności od decyzji właściciela oraz potencjału danej lokalizacji. Np. wyspa handlowa może przynosić dochody przez cały rok.
– Zyski z każdego punktu szacujemy na ok. 14 tys. zł miesięcznie. Dlatego franczyzobiorcy z powodzeniem mogą traktować swój lokal jako podstawowe źródło dochodu – informuje Sylwia Ramotowska. – Ale równie dobrze może to być biznes dodatkowy, z uwagi na łatwość jego prowadzenia. Nasi partnerzy otrzymują bowiem gotowe menu, dostęp do bazy zaopatrzeniowej i pakiet szkoleń, a także wsparcie dedykowanego opiekuna. Franczyzobiorcy BuBu Bubble Tea są objęci kompleksową opieką od momentu zawarcia umowy przez cały okres współpracy. Mogą liczyć na projekt lokalu, pomoc w adaptacji, zakupie najlepszych, rekomendowanych przez nas urządzeń oraz zatowarowaniu. Dodatkowo przechodzą kompleksowe szkolenie, po którym są w 100 proc. gotowi do prowadzenia działalności. Działamy na wypracowanych standardach współpracy, dzięki czemu proponujemy wyłącznie sprawdzone rozwiązania. Posiadamy ponadto własny dział promocji w mediach społecznościowych, który pomaga franczyzobiorcom dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów.
Obecnie działa 1 punkt własny marki oraz 3 franczyzowe.
– BuBu Bubble Tea wystartowało w maju tego roku, ale warto zaznaczyć, że stoi za nami ponad 18-letnie doświadczenie w prowadzeniu marek franczyzowych. Jako Multi Ice Group możemy się pochwalić ponad 300 lokalami, które działają pod różnymi szyldami naszych sieci – dodaje Sylwia Ramotowska.
WIZYTÓWKA BUBU BUBBLE TEA
Sieć punktów z bubble tea.
- 1 punkt własny, 3 franczyzowe
- min. inwestycja 25 tys. zł
- opłata miesięczna 1 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Multi Ice Group we wszystkich swoich konceptach ma łącznie 400 placówek gastronomicznych. Do końca roku ta liczba może jeszcze wzrosnąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...