Muszkieterowie atakują
Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce zapowiada, że aktywność w poszukiwaniu nowych franczyzobiorców Intermarché i Bricomarché zdecydowanie wzrośnie.
– Do tej pory franczyzobiorcami zostawali zwykle ludzie blisko związani z Grupą, np. nasi dostawcy, przyjaciele czy członkowie rodzin naszych partnerów – nie ukrywa Marc Dherment. – Wpadliśmy trochę w pułapkę komfortu. Tymczasem zaczyna nas już dotykać np. problem sukcesji sklepów franczyzowych. Pierwsi franczyzobiorcy chcieliby przejść na zasłużoną emeryturę, a nie zawsze ich dzieci chcą przejąć biznes. M.in. z tego względu potrzebujemy nowych partnerów, co zmusza nas do aktywnego działania. Oczywiście myślimy też o nowych otwarciach.
Digitalizacja w rekrutacji
Za tydzień rusza nowa platforma komunikacyjna Grupy Muszkieterów, skierowana do kandydatów na franczyzobiorców. Zainteresowani będą mieli do dyspozycji dwie strony internetowe: jedną dla modelu Intermarché i drugą, dedykowaną marce Bricomarché. Na każdej znajdą informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa. Będzie także rubryka wiedzy o franczyzie. Dostępna będzie również lista sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci.
– Platforma komunikacji naszych systemów franczyzowych to nie jest tylko działanie w sferze marketingu. To przede wszystkim zintegrowana koncepcja, która ma odsłonić wszystkie aspekty prowadzenia biznesu w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, a także usprawnić, dzięki digitalizacji, cały proces rekrutacji. Pokażemy kandydatom pełen obraz korzyści, ale też i obowiązków oraz umożliwimy im weryfikację nabywanej wiedzy z wieloma przedsiębiorcami Grupy Muszkieterów. To właśnie licencjobiorcy wcielą się w rolę ambasadorów naszej franczyzy. Dzięki nowej platformie kandydaci chcący otworzyć sklep Intermarché i Bricomarché będą mogli w przystępny sposób dowiedzieć się, jak to zrobić i z czym wiąże się prowadzenie działalności handlowej w Grupie Muszkieterów – informuje Bartłomiej Tarłowski, kierownik działu rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Wraz z nową platformą komunikacji Grupa Muszkieterów dokonuje digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadza portal kandydata. To narzędzie, które ma umożliwić przyszłym franczyzobiorcom łatwe przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z działem rekrutacji.
Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli list intencyjny. Zastąpił on dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.
Nowy format i apetyt na więcej
Obok pozyskiwania nowych franczyzobiorców dla już działających sklepów oraz ekspansji organicznej przez budowę nowych placówek Grupa chce też przyjmować pod swoje skrzydła właścicieli już działajacych placówek handlowych – niezrzeszonych lub funkcjonujących w ramach innych sieci.
– Nasze atuty to siła dużej organizacji, obejmująca m.in. logistykę dostaw, konkurencyjne ceny, silną strukturę terenową wylicza – Marc Dherment.
Dyrektor Grupy Muszkieterów na Polskę zapowiada jednocześnie, że oba szyldy chciałyby zająć strategiczne pozycje na naszym rynku. Docelowo Intermarché chce osiągnąć piąte miejsce na liście największych sieci FMCG w Polsce i zwiekszyć swój obrót do 10 mld zł (obecnie to 4,5 mld zł ze sprzedaży w sklepach i 1 mld zł ze stacji paliw). Z kolei Bricomarché ma apetyt na trzecią pozycję wśród sklepów DIY.
– W tej chwili 95 proc. sklepów działających w Grupie jest rentownych. I dotyczy to obu marek – podkreśla Marc Dherment.
Jeśli chodzi o szyld Intermarché Muszkieterowie zapowiadają też wprowadzenie nowego formatu sklepów – proximity. Ma on pomóc w szybszej ekspansji sieci, m.in. dzięki niższej kwocie inwestycji, jaka będzie wymagana przy tym modelu (standardowo minimalna inwestycja w każdy z szyldów marki to 400 tys. zł). Format przeznaczony jest dla lokalizacji miejskich i podmiejskich, miejscowości satelickich wokół aglomeracji oraz mniejszych miast, w których nie sprawdzi się formula supermarketu.
– Oczekiwania klientów zmieniły się. Wystarczy spojrzeć na dynamiczny rozwój dyskontów – ocenia Marc Dherment. – My w tej chwil jesteśmy zbyt daleko od klientów, także w sensie dosłownym. We Francji każdy ma swoje Intermarché w zasięgu 17 km. W Polsce te wskaźniki są o wiele gorsze.
Testy nowego formatu mają ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.
WIZYTWKA INTERMARCHE I BRICOMARCHE
Sieci sklepów spożywczych oraz z branży dom i ogród.
- ok. 500 przedsiębiorców zarządzających sklepami
- 372 sklepy obu marek
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów