Perfumeria we franczyzie
Jako matka trójki dzieci, Marzena Burciu szukała pomysłu na biznes, który pozwoli jej połączyć obowiązki rodzinne i domowe z pracą.
– I jednocześnie takiego, który będzie po prostu atrakcyjne dla kobiety – dodaje Marzena Burciu.
Przejrzala oferty konceptów franczyzowych na portalu franchising.pl i wytypowała kilka, które ją zainteresowały. Akurat odbywały się w Warszawie Targi Franczyza, więc umówiła się tam na spotkania. Jedną z firm była Sorvella.
Zapach, który pozostał
Sorvella Perfume to producent i dystrybutor perfum Sorvella. Od 2016 roku marka tworzy sieć perfumerii – ma je nie tylko w Polsce, ale też w Austrii, Niemczech, Gruzji, Kirgistanie, Litwie.
– Był rok 2018, kiedy na Targach Franczyza spotkałam się z przedstawicielami firmy – opowiada Marzena Burciu. – Wzięłam próbki perfum, które po tygodniu nadal pachniały. Nie lubię tandety, najważniejsza jest dla mnie jakość. A doświadczenie nauczyło mnie, że wysoka jakość nie zawsze idzie w parze z wysoką ceną czy znanym brandem. Tutaj znalazłam bardzo dobry produkt, w bardzo rozsądnej cenie.
W maju 2019 roku Marzena Burciu otworzyła w Trójmieście pierwszą wyspę handlową z perfumami Sorvella, a już w listopadzie tego samego roku kolejną. Kilka miesięcy później pandemia i lockdown zamknęły galerie handlowe.
– A nawet kiedy już odblokowano handel, ludzie nadal byli nieufni, nie chcieli brać testerów, zbliżać się do sprzedawców – wspomina franczyzobiorczyni. – Ale przetrwaliśmy ten trudny okres i sprzedaż znów zaczęła rosnąć.
Klucz do sukcesu
Dziś Marzena Burciu jest właścicielką trzech wysp handlowych z perfumami, w największych galeriach handlowych Gdańska i Gdyni. Zarządza biznesem, ale nadal zajmuje się też osobiście sprzedażą.
– Po pierwsze, to minimalizuje koszty działalności. Po drugie, pilnuję osobiście biznesu i pokazuje moim pracownicom, jak można i trzeba pracować – podkreśla franczyzobiorczyni.
Sorvella nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w branży perfumeryjnej czy w sprzedaży. Trzeba natomiast mieć kapitał na wyspę handlową lub niewielki lokal stacjonarny oraz jego zatowarowanie. Minimalna kwota, potrzebna na pierwsze zatowarowanie to 10-15 tys. euro. Sam koszt zakupu stoiska franczyzodawca szacuje na 5,5-6,5 tys. euro, a adaptacji niewielkiego sklepu (do 10 m2) na ok. 10 tys. euro.
Nie ma opłat licencyjnych. Franczyzobiorca zarabia na marży od sprzedaży. Franczyzodawca oczywiście zapewnia cały asortyment perfum, szkolenia produktowo-sprzedażowe, akcje promocyjne i marketingowe.
– Kluczem do sukcesu, jest znajomość produktu, który oferuje się klientom – uważa Marzena Burciu. – Sprzedawca musi też wierzyć w to, co sprzedaje. A nasze produkty to wysoka półka. Część jest nawet lepsza od oryginałów, którymi się inspirujemy.
WIZYTÓWKA MARKI SORVELLA
Sieć perfumerii.
- 21 punktów własnych, 13 franczyzowych
- min. kwota pierwszego zatowarowania 10 tys. euro
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...