Moodo kusi franczyzobiorców

Ubiegłoroczne otwarcia / W 2022 roku Moodo otworzyło 15 nowych sklepów.
Piątek
13.01.2023
Moodo ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Mogą zaoszczędzić już na starcie inwestycji.
 

Rok 2022 był dla branży odzieżowej niełatwy.

– Od kłopotów związanych z lockdownami covidowymi przeszliśmy do kłopotów związanych z wojną w Ukrainie i wzrastającymi kosztami – mówi Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo. – Jeżeli chodzi o osiągnięte wyniki, to jesteśmy zadowoleni, bo założenia obrotów i marż zostały zrealizowane. Niestety przez większość roku 2022 odczuwaliśmy kłopoty naszych franczyzobiorców, związane z wyższymi kosztami czynszów, prądu i ogrzewania. Było to na tyle poważne, że nie zrealizowaliśmy planowanej ilości nowych otwarć, a kilka lokali zostało zamkniętych. Musieliśmy nadrabiać te braki bardziej dopasowaną polityka cenową i promocyjną. Kolejny raz okazało się, że udaje nam się być odpornym na kryzysy zewnętrzne.

Pomimo przeciwności w 2022 roku Moodo otworzyło 15 nowych sklepów. Obecnie cała sieć liczy ich ponad 160, wszystkie są franczyzowe. Ich oferta to dzież damska.

Nowi mają taniej

Moodo otwiera sklepy w miastach o różnej wielkości, jednak głównie koncentruje się na tych małych i średnich, w przedziale 20-100 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni 70-80 m2. Koszty inwestycji mogą się różnić, w zależności od lokalizacji, stanu lokalu. Przed rozpoczęciem współpracy centrala przygotowuje kosztorys. Generalnie wydatki mogą wahać się od 50 do 110 tys. zł. Zatowarowanie sklepu jest po stronie centrali.

– Nasz model działania, jak pokazują wyniki ostatnich lat, sprawdza się. Dlatego nie planujemy radykalnych zmian ani w kolekcji, ani w sposobie prowadzenia biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta. – Oferta franczyzowa pozostanie taka sama, jednak będziemy zastanawiali się nad przedłużeniem promocji dla nowo otwieranych sklepów. Są to propozycje zwiększające okresowo prowizję, likwidujące kosztowne zabezpieczenia. Kierujemy się tutaj oczekiwaniami nowych franczyzobiorców, dla których koszty są bardzo istotnym wyznacznikiem decyzji inwestycyjnych.

Dzięki tejże promocji przez pierwsze 3 miesiące prowizja franczyzobiorcy jest wyższa o 5 punktów procentowych od bazowej. Nie trzeba też płacić kaucji , co na starcie biznesu daje oszczędność 15 tys. zł. Ponadto franczyzodawca pozawalamy elastycznie zaadaptować już istniejące wyposażenie sklepu, co obniża wydatki.

Wsparcie we franczyzie

Franczyzobiorcy Moodo płacą rocznie 1,2 tys. zł opłaty licencyjnej. Nie ma opłat franczyzowych ani maW ramach pakietu franczyzowego otrzymują m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty visual merchandisingu. Centrala gwarantuje szkolenie sprzedażowe, VM oraz z obsługi systemu komputerowego. Każdy sklep Moodo otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, zasad VM, obiegu dokumentów itp. Koszt materiałów reklamowych jest po stronie Moodo, podobnie jak transport towaru. Centrala przygotowuje projekt lokalu, ale jest on dodatkowo płatny.

Według szacunków franczyzodawcy, zwrot kosztów inwestycji powinien nastąpić w czasie od 12 do 24 miesięcy.

Na ten rok Moodo planuje dalsza rozbudowę sieci, choć podchodzi do tych planów z ostrożnym optymizmem. 

– Pozyskanie podobnej liczby lokalizacji, co w latach przed ostatnimi kryzysami, uznamy za sukces. Najwięcej sklepów otwieramy z naszymi obecnymi franczyzobiorcami, którzy chcą się rozwijać. Dlatego bardzo ważne jest dla nas zadowolenie obecnych partnerów z wyników i współpracy – przyznaje Wojciech Kalejta. – Natomiast nowych franczyzobiorców poszukujemy wieloma sposobami. W październiku uczestniczyliśmy w targach franczyzowych w Warszawie i kontakty pozyskane podczas rozmów na pewno zaowocują nowymi sklepami. Organizujemy też po raz kolejny Dni Otwarte dla nowych franczyzobiorców Moodo.

 

WIZYTÓWKA MOODO

Sieć sklepów odzieżowych.

  • ponad 160 sklepów
  • inwestycja 50-110 tys.
  • roczna opłata licencyjna 1,2 tys.

Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo: / "Nasz model działania, jak pokazują wyniki ostatnich lat, sprawdza się."

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021