Biznes, któremu nie brakuje klientów
Apetyt Polaków na używki nie słabnie. Dlatego sklepy z alkoholem dobrze sobie radzą. Jednak i w tej branży wiele placówek się zamyka.
– Małe sklepy, które nie oferują pełnego asortymentu w danej kategorii i nie mają odpowiedniego zaplecza promocyjno-marketingowego, likwidują się – ocenia Radosław Skwarczyński, członek zarządu Cortez Polska.
Miejsce dla specjalistów
Jego zdaniem dzięki temu pojawia się przestrzeń do rozwoju dla marki Cortez.
– Kluczem do sukcesu w dzisiejszych czasach jest specjalizacja. Kryzys gospodarczy oraz silny wzrost inflacji pozwala rozwijać się tylko najsilniejszym. Wiele małych biznesów, które nie są ukierunkowane na specjalizację w danej branży, nie będzie w stanie przetrwać – mówi Radosław Skwarczyński.
Natomiast Cortez dobrze sobie radzi. Firmie pomaga dobry marketing. Prowadzi ona działania marketingowe zarówno w sieci poprzez Facebooka, Instagram, jak i na tradycyjnych nośnikach.
– W grudniu uruchomiliśmy kampanie billboardową na terenie Bydgoszczy i okolic, co przyniosło bardzo wyraźny wzrost liczby klientów oraz zwiększyło rozpoznawalność marki. Taka akcja potrwa najbliższe dwa lata – wyjaśnia Radosław Skwarczyński.
Ponadto Cortez cały czas poszerza ofertę i wprowadza nowe produkty.
– Dzięki temu sprzedaż rośnie. Mamy alkohole z ponad 70 krajów. Produkty możemy importować również pod specjalne zamówienia klientów – dodaje Radosław Skwarczyński.
Cortez skupia się na alkoholu oraz wyrobach tytoniowych i dodatkach niezbędnych do tych produktów. W minionym roku uruchomiła w Bydgoszczy shoowroom o powierzchni blisko 200 m2, oferujący szeroki wybór alkoholi premium oraz wysokiej klasy wyrobów tytoniowych.
– Już widzimy, że trafiliśmy do kolejnej grupy docelowej poszukującej takich produktów. Pamiętajmy, że obecny kryzys nie dotyka wszystkich i wielu konsumentów nadal sięga po produkty z wyższej półki – mówi Radosław Skwarczyński.
Ambitne plany
Obecnie cała grupa Cortez zrzesza ponad 100 sklepów. Do końca lutego otworzyło się dwanaście nowych punktów, zarówno własnych jak i franczyzowych. Natomiast plan na ten rok to minimum 40 nowych placówek Cortez Alkohole oraz rozwój grupy zakupowej zrzeszającej istniejące na rynku sklepy.
– Stawiamy sobie wysokie cele i to pozwala nam się dynamicznie rozwijać. Będziemy wdrażać wiele akcji marketingowych i promocyjnych, aby podnosić świadomość i rozpoznawalność marki u konsumentów. Mamy również kilka innowacyjnych projektów, których szczegółów nie chciałbym zdradzać na tym etapie – mówi Radosław Skwarczyński.
Budżet potrzebny na otwarcie placówki Cortez uzależniony jest od stanu lokalu, jak również jego wielkości i lokalizacji. W niektórych miejscach Cortez skupia się na ekonomicznych produktach a w innych lokalizacjach otwiera placówki premium. Minimalna kwota wejścia to ok. 200 tys. zł.
– W naszym systemie franczyzobiorca nie jest jednak ajentem, tylko właścicielem swojego sklepu, który działa pod naszą marką – podkreśla Radosław Skwarczyński.
Miesięczne opłaty franczyzowe są zależne od generowanych obrotów. Franczyzobiorca również otrzymuje wynagrodzenie za utrzymanie odpowiednich standardów. Miesięczne dochody partnerów często wynoszą nawet 30 tys. zł po odliczeniu wszystkich kosztów. Franczyzobiorcy coraz częściej decydują się na otwieranie kolejnych placówek.
– To dowód na ich rentowność i stosunkowo szybki zwrot inwestycji, jak również zadowolenie ze współpracy. Chcemy współpracować z ludźmi gotowymi na wyzwania i nastawionymi na stały rozwój i innowację a takie rozwiązania zapewniamy na bieżąco. Mamy też bardzo korzystne warunki handlowe – zapewnia Radosław Skwarczyński.
WIZYTÓWKA MARKI CORTEZ
Sieć sklepów z alkoholem i wyrobami tytoniowymi
- Liczba sklepów – ponad 100
- Kwota inwestycji – ok. 200 tys. zł
- Miesięczne opłaty – zależne od obrotów


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów