Biznes, któremu nie brakuje klientów
Apetyt Polaków na używki nie słabnie. Dlatego sklepy z alkoholem dobrze sobie radzą. Jednak i w tej branży wiele placówek się zamyka.
– Małe sklepy, które nie oferują pełnego asortymentu w danej kategorii i nie mają odpowiedniego zaplecza promocyjno-marketingowego, likwidują się – ocenia Radosław Skwarczyński, członek zarządu Cortez Polska.
Miejsce dla specjalistów
Jego zdaniem dzięki temu pojawia się przestrzeń do rozwoju dla marki Cortez.
– Kluczem do sukcesu w dzisiejszych czasach jest specjalizacja. Kryzys gospodarczy oraz silny wzrost inflacji pozwala rozwijać się tylko najsilniejszym. Wiele małych biznesów, które nie są ukierunkowane na specjalizację w danej branży, nie będzie w stanie przetrwać – mówi Radosław Skwarczyński.
Natomiast Cortez dobrze sobie radzi. Firmie pomaga dobry marketing. Prowadzi ona działania marketingowe zarówno w sieci poprzez Facebooka, Instagram, jak i na tradycyjnych nośnikach.
– W grudniu uruchomiliśmy kampanie billboardową na terenie Bydgoszczy i okolic, co przyniosło bardzo wyraźny wzrost liczby klientów oraz zwiększyło rozpoznawalność marki. Taka akcja potrwa najbliższe dwa lata – wyjaśnia Radosław Skwarczyński.
Ponadto Cortez cały czas poszerza ofertę i wprowadza nowe produkty.
– Dzięki temu sprzedaż rośnie. Mamy alkohole z ponad 70 krajów. Produkty możemy importować również pod specjalne zamówienia klientów – dodaje Radosław Skwarczyński.
Cortez skupia się na alkoholu oraz wyrobach tytoniowych i dodatkach niezbędnych do tych produktów. W minionym roku uruchomiła w Bydgoszczy shoowroom o powierzchni blisko 200 m2, oferujący szeroki wybór alkoholi premium oraz wysokiej klasy wyrobów tytoniowych.
– Już widzimy, że trafiliśmy do kolejnej grupy docelowej poszukującej takich produktów. Pamiętajmy, że obecny kryzys nie dotyka wszystkich i wielu konsumentów nadal sięga po produkty z wyższej półki – mówi Radosław Skwarczyński.
Ambitne plany
Obecnie cała grupa Cortez zrzesza ponad 100 sklepów. Do końca lutego otworzyło się dwanaście nowych punktów, zarówno własnych jak i franczyzowych. Natomiast plan na ten rok to minimum 40 nowych placówek Cortez Alkohole oraz rozwój grupy zakupowej zrzeszającej istniejące na rynku sklepy.
– Stawiamy sobie wysokie cele i to pozwala nam się dynamicznie rozwijać. Będziemy wdrażać wiele akcji marketingowych i promocyjnych, aby podnosić świadomość i rozpoznawalność marki u konsumentów. Mamy również kilka innowacyjnych projektów, których szczegółów nie chciałbym zdradzać na tym etapie – mówi Radosław Skwarczyński.
Budżet potrzebny na otwarcie placówki Cortez uzależniony jest od stanu lokalu, jak również jego wielkości i lokalizacji. W niektórych miejscach Cortez skupia się na ekonomicznych produktach a w innych lokalizacjach otwiera placówki premium. Minimalna kwota wejścia to ok. 200 tys. zł.
– W naszym systemie franczyzobiorca nie jest jednak ajentem, tylko właścicielem swojego sklepu, który działa pod naszą marką – podkreśla Radosław Skwarczyński.
Miesięczne opłaty franczyzowe są zależne od generowanych obrotów. Franczyzobiorca również otrzymuje wynagrodzenie za utrzymanie odpowiednich standardów. Miesięczne dochody partnerów często wynoszą nawet 30 tys. zł po odliczeniu wszystkich kosztów. Franczyzobiorcy coraz częściej decydują się na otwieranie kolejnych placówek.
– To dowód na ich rentowność i stosunkowo szybki zwrot inwestycji, jak również zadowolenie ze współpracy. Chcemy współpracować z ludźmi gotowymi na wyzwania i nastawionymi na stały rozwój i innowację a takie rozwiązania zapewniamy na bieżąco. Mamy też bardzo korzystne warunki handlowe – zapewnia Radosław Skwarczyński.
WIZYTÓWKA MARKI CORTEZ
Sieć sklepów z alkoholem i wyrobami tytoniowymi
- Liczba sklepów – ponad 100
- Kwota inwestycji – ok. 200 tys. zł
- Miesięczne opłaty – zależne od obrotów


ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Bezpieczna i rentowna współpraca - franczyza z Carrefour
Bricomarché i Intermarché to znane na międzynarodowych rynkach szyldy, należące do grupy Muszkieterów. O warunkach wejścia w ten biznes będzie można porozmawiać 13 i 14 marca na Targach Franczyza.
Żabka zakończyła 2024 rok otwarciem 11000. sklepu. W tym roku sieć zamierza uruchomić kolejnych tysiąc placówek.
Candy Pop, sklepy ze słodyczami z różnych zakątków świata, ruszają na podbój polskiego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów