Trzy formaty / Cafe Słodziak można otworzyć jako lokal stacjonarny, wyspę handlową lub przyczepę gastronomiczną.
Wtorek
16.05.2023
– Każda z naszych kawiarni od pierwszego miesiąca przynosi zyski – zapewnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
 

Czy opłaca się otworzyć kawiarnię?

Zdecydowanie się opłaca. Każda z naszych kawiarni – a mamy obecnie cztery własne i dwie mobilne franczyzowe – już od pierwszego miesiąca działania przynosi zyski.

W czym więc tkwi wasz sukces? W lokalizacji, ofercie?

Na pewno lokalizacja jest bardzo istotną sprawą. Nasze kawiarnie działają w galeriach handlowych. Galerie to doskonały wybór przede wszystkim dlatego, że tutaj nie trzeba czekać na klientów. Właściwie mamy ich podanych na tacy, z racji na traffic każdej galerii. Najpierw to osoby przypadkowe. Później, gdy goście już poznają kawiarnię, przychodzą celowo, umawiając się np. na spotkanie biznesowe czy towarzyskie. Nie wykluczamy też otwarć w lokalizacjach przyulicznych, ale to w galeriach mamy duże doświadczenie. Także jeśli chodzi o negocjacje warunków najmu powierzchni. Np. teraz rozmawiamy z jedną z galerii handlowych, w której kandydat na naszego franczyzobiorcę chciałby otworzyć kawiarnię. Bierzemy te rozmowy na siebie, bo mamy w nich lepszą pozycję negocjacyjną niż pojedynczy przedsiębiorca. Jesteśmy też zainteresowani lokalizacjami na dworcach. Według mnie takie miejsca mają duży potencjał. Świetnie sprawdzi się w nich punkt wydający kawę, lody czy bubble tea.

Drugą składową sukcesu jest oczywiście oferta. Oferujemy najlepsze marki w jednym miejscu: kawę Costa, bubble tea, lody rzemieślnicze i mrożone ciekłym azotem Mini Melts, do tego słodkości od lokalnych dostawców.

W jakich formatach można otworzyć Cafe Słodziak?

Proponujemy lokale stacjonarne, wyspy handlowe i mobilne przyczepy gastronomiczne. Te ostatnie mogą działać sezonowo, ale też przez cały rok, jeśli znajdzie się dla nich odpowiednią lokalizację – np. w miejscu turystycznym.

Ile trzeba zainwestować w kawiarnię?

Wszystko zależy od wybranego formatu, stanu lokalu. Sam sprzęt to inwestycja rzędu 110 tys. zł. Jednak wydatki po stronie franczyzobiorcy to ok. 50 tys. zł netto. Resztę, czyli ekspres do kawy, młynki, zamrażarka do lodów Mini Melts, szyld bierzemy na siebie jako centrala. Franczyzobiorca musi też oczywiście zainwestować w adaptację lokalu.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK

Franczyzowa sieć kawiarni.

  • 4 punkty własne, 2 franczyzowe
  • 3 formaty sprzedażowe
  • miesięczna opłata franczyzowa 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu

Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak / "Nie wykluczamy otwarć w lokalizacjach przyulicznych, ale to w galeriach handlowych mamy duże doświadczenie".