Talent do handlu
Małgorzata Buszek mówi o sobie, że jest urodzonym handlowcem.
– Od dzieciństwa chciałam sprzedawać – wspomina ze śmiechem. – Mój wujek prowadził sklep wielobranżowy, w którym często przepadałam po szkole. To było dla mnie magiczne miejsce.
Skończyła liceum handlowe i studia z zarządzania firmą i ekonomii menedżerskiej. W 1995 roku założyła własną firmę i otworzyła w Chojnicach perfumerię.
– Sprowadzaliśmy z Niemiec perfumy i kosmetyki znanych światowych marek, które do tej pory Polki widziały tylko w Pewexie czy Baltonie – opowiada Małgorzata Buszek.
Niestety, trzy lata później perfumeria została wypchnięta z rynku przez sieci drogerii, które pojawiły się w Polsce.
– Nie mogłam z nimi konkurować cenowo – nie ukrywa Małgorzata Buszek.
Zmiana branży
Akurat w tym samym czasie Małgorzata Buszek poznała przyszłych właścicieli Moodo, którzy już wówczas działali w branży odzieżowej.
– Zdecydowałam się otworzyć sklep odzieżowy przy chojnickim rynku. Zaopatrywałam się u nich w towar – opowiada Małgorzata Buszek. – Marka Moodo jeszcze wtedy nie istniała, ale mogę powiedzieć, że rodziła się na moich oczach.
Jednak kiedy powstało Moodo, nie od razu zdecydowała się na franczyzę.
– I później tego żałowałam – przyznaje. – Jako niezależny sklep wszystko kupowałam za gotówkę, sama dobierałam towar ryzykując, że wybiorę źle. A dzięki franczyzie po pierwsze mam pełną ofertę, dostarczaną pod drzwi sklepu, a po drugie towar otrzymuję w depozyt, bez konieczności angażowania gotówki, aż do momentu jego sprzedaży.
Ostatecznie szyld Moodo zawiesiła nad wejściem w 2010 roku. Sklep działa do dziś, a właśnie teraz franczyzobiorczyni otwiera kolejny, tym razem w chojnickiej galerii handlowej.
Miara sukcesu
Małgorzata Buszek uważa, że lata 90. były dla biznesu o wiele bardziej przyjazne niż obecne czasy.
– Wszystko się wtedy sprzedawało, bo klientki były spragnione atrakcyjnych produktów – wspomina. – Było więcej kupujących, niż towaru. Z biegiem czasu oczywiście rosła konkurencja, ale ona też jest potrzebna, przyciąga klientów. A dziś mogę powiedzieć, że chciałabym mieć konkurencję. Wiele sklepów niestety się zamknęło.
Przez tyle lat Małgorzata Buszek zbudowała grupę stałych, wiernych klientek. Franczyzobiorczyni podkreśla, że właściwa obsługa to najlepsza droga do sukcesu.
– Dla mnie sukcesem nie jest wystawienie wysokiego paragonu, tylko powrót klientki kolejny raz na zakupy – mówi franczyzobiorczyni Moodo. – Nasze klientki czują się zaopiekowane, mogą liczyć na fachową radę i miłą obsługę, często wychodzą ze sklepu ubrane od stóp do głów.
Małgorzata Buszek przez cały czas aktywnie uczestniczy w działalności sklepu – bywa w nim na bieżąco, czasem wpisuje się w grafik pracowniczy, zastępuje sprzedawczynie w razie urlopów czy chorób.
– Franczyza Moodo daje mi poczucie bezpieczeństwa i gotowy koncept biznesowy, fachowe szkolenia i pomoc w każdym zakresie – podkreśla. – Jeżeli ktoś jednak sądzi, że zakup licencji wystarczy do osiągnięcia sukcesu, to jest w błędzie. Niezbędne jest zaangażowanie i ciężka praca. Rozpoznawalna marka nie zwalnia z odpowiedzialności za własny biznes.
Franczyza z Moodo
Sieć Moodo liczy ponad 160 sklepów. Centrala pomaga w wyborze właściwej lokalizacji i negocjacjach czynszu najmu. Koszt wyposażenia sklepu to 800 zł-1 tys. zł za 1 m2 (można jednak czasem kupić tańsze meble). Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Dodatkowym kosztem jest kaucja, w wysokości 15 tys. zł. Ale obecnie franczyzobiorcy są z niej zwolnieni, w ramach promocji dla nowych placówek. Zabezpieczeniem umowy jest weksel in blanco.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Jak podaje franczyzodawca, średnia wartość sprzedaży w sklepach zawiera się w przedziale 600 zł-1 tys. zł na 1 m2.
WIZYTÓWKA MOODO
Sieć sklepów z odzieżą damską.
- ponad 160 sklepów
- koszt wyposażenia sklepu 800-1 tys. zł za 1 m2
- opłata licencyjna 1,2 tys. zł rocznie

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Moodo ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Mogą zaoszczędzić już na starcie inwestycji.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Potrzeba co najmniej 50 tys. zł, aby otworzyć placówkę partnerską pod marką PKO Bank Polski. A ile można zarobić?
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
POPULARNE NA FORUM
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że otworzenie sklepu odzieżowego jest dobrym pomysłem. Musisz mieć jednak swoją niszę o dobrą strategię marketingową. Jeśli jednak nie masz jej, sprawdź,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.