Duży obrót / Pomimo wielu wyzwań, w ostatnim czasie obroty MBE w Polsce rosną dwucyfrowo.
Piątek
22.09.2023
Sieć oferująca m.in. zarządzanie przesyłkami chce mocniej wejść na rynek małych i średnich firm, a potem także dużych spółek.
 

Mail Boxes Etc.(MBE) dużo się dzieje oprócz zarządzania przesyłkami kurierskimi realizuje również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych.

Plany do korekty

W minionym roku firma podwyższyła kwotę wejścia do sieci z kilku do 40 tys. zł.

– Widzimy, że większa kwota stanowi nieco większą barierę wejścia, ale słabsze zainteresowanie franczyzą wynika przede wszystkim z tego, że sytuacja gospodarcza jest niepewna i ludzie mniej chętnie inwestują we własny biznes – mówi Emil Mikina, country manager w MBE.

Ponadto firma w ostatnim czasie przeszła sporą reorganizację kadrową, więc plany odnośnie otwierania nowych punktów nieco się przesunęły w czasie.

– Mamy niskie bezrobocie i znalezienie kompetentnych osób do pracy jest wyzwaniem. Sam jestem w firmie od kilku miesięcy i wciąż się uczę – mówi Emil Mikina.

Planowo w tym roku miało się otworzyć dziesięć nowych punktów. Plany trzeba jednak będzie skorygować.

– Powinno nam się udać otworzyć siedem punktów – mówi Emil Mikina.

Zapewnia, że lada chwila firma rusza z kampanią, która ma zachęcić nowych partnerów do współpracy. Przy tym spółka rozwija swoje usługi, jeszcze mocniej niż dotychczas kierując je w stronę sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

– Ten rynek najbardziej nas interesuje i chcielibyśmy mocniej w nim partycypować. W dalszej kolejności będziemy się otwierać także na duże firmy – mówi Emil Mikina.

W realizacji tych założeń pomoże firmie niedawna fuzja z platformą internetową PrestaShop. Dzięki temu firma otwiera się też na fullfilment.

Odporny biznes

 Pomimo wielu wyzwań, w ostatnim czasie obroty MBE w Polsce rosną dwucyfrowo.

– Od kwietnia minionego roku było to w sumie 16,5 proc. Widzimy, że z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej ludzie ograniczają wydatki, ale my działamy w niszach i bronimy się jakością – tłumaczy Emil Mikina.

Dodaje, że biznes MBE opiera się na trzech elementach – usługi kurierski i transport, pakowanie, poligrafia i marketing. Do tego dochodzi fullfilment, który jest mocno połączony z e-commerce.

– Staramy się utrzymywać dwucyfrowe tempo wzrostu, ale  to jest ciągła praca – mówi Emil Mikina.

 Firma ma ambicje, żeby stać się wiodącą platformą, która oferuje rozwiązania w obszarze handlu elektronicznego, wysyłek, fulfillment’u oraz rozwiązań marketingowych dla MSP i klientów indywidualnych.

Ani inflacja, ani sytuacja gospodarcza nie dotyka także biznesu Roberta Kotkowskiego, który prowadzi Centrum MBE we Wrocławiu.

– Te aspekty w ogóle nas nie dotyczą. To dzięki temu, że opieramy się nie na jednej, a kilku nogach biznesowych. MBE jest biznesem odpornym na zawirowania gospodarcze – uważa Robert Kotkowski.

Jego zdaniem MBE nie ma też dużej konkurencji w Polsce.

– Zwykłe punkty nadań i odbioru przesyłek nie są dla nas konkurencją, ponieważ mają one bardzo wąski zakres usług. U nas wszystkie usługi są w jednym miejscu – mówi Robert Kotkowski.

Zanim otworzył punkt MBE przez ponad 20 lat pracował w firmach kurierskich. Z MBE współpracuje już dziesięć lat. Podoba mu się to, że firma oferuje szeroką gamę usług.

– Mamy nie tylko usługi kurierskie, ale także spedycję, magazynowanie i mikrologistykę. Przy tym każdy może znaleźć coś dla siebie, bo firma nie narzuca obowiązku korzystania ze wszystkich możliwości. Przedsiębiorcy sami decydują o sobie, wybierają usługi, z których będą korzystać i mają dowolność określenia marży na usługach oraz produktach. To nie jest tak, jak w korporacji, gdzie człowiek ma związane ręce. Mam dużą swobodę działania– podkreśla Robert Kotkowski.

Prowadzi on jeden punkt MBE i nie chce więcej.

– W młodych latach dużo pracowałem, a teraz wolę mieć więcej czasu dla siebie – mówi Robert Kotkowski.

WIZYTÓWKA MAIL BOXES Etc.

Sieć biur świadczących usługi w zakresie poligrafii i logistyki.

  • Liczba placówek w Polsce: 37
  • Opłata wstępna: 40 tys.

Emil Mikina, country manager w MBE. / W tym roku powinnam nam się udać otworzyć około siedmiu punktów.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020