Zarobki ze sprzedaży telewizji satelitarnej
Firma Global Neovision otwiera salony sprzedaży satelitarnej platformy cyfrowej i telewizji internetowej Canal +, własne, ale przede wszystkim franczyzowe. Kto może zostać franczyzobiorcą konceptu?
– Nie wymagamy doświadczenia w branży ani w prowadzeniu działalności gospodarczej czy sprzedażowej – zaznacza Paweł Pęczek, prezes Global Neovision. – Firma Canal+ oferuje stałe wsparcie i pakiet szkoleń na każdym etapie współpracy, zarówno przed podpisaniem umowy, jak i po otwarciu lokalu. Istnieje możliwość skorzystania z wiedzy teoretycznej oraz praktycznych szkoleń z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i zarządzania biznesem.
Wygoda dla klientów
Głównym zadaniem franczyzobiorców jest sprzedaż usług telewizyjnych i multimedialnych oferowanych przez Canal+. Powinni aktywnie promować ofertę, przyciągać klientów i finalizować transakcje.
– Są też odpowiedzialni za codzienne zarządzanie swoim punktem sprzedaży – dodaje Paweł Pęczek. – Chodzi o monitorowanie stanu zapasów, utrzymanie atrakcyjnej prezentacji towarów, zarządzanie personelem, dbanie o czystość i porządek w sklepie oraz kontrolowanie finansów. Mogą także, co rekomendujemy i wspieramy, być odpowiedzialni za lokalne kampanie reklamowe, udział w targach i wydarzeniach, organizację promocji sprzedażowych itp.
Franczyzodawca skupia się na rozbudowie sieci sprzedaży w miejscowościach od 10 do 20 tys. mieszkańców (choć ma punkty także w dużych miastach).
– Klienci z mniejszych miasteczek często preferują skorzystanie z usług dostępnych w ich najbliższym otoczeniu i nie chcą podróżować daleko, aby załatwić swoje sprawy – wyjaśnia Paweł Pęczek. – Dlatego nasza sieć jest rozmieszczana w sposób zapewniający bliskość punktów obsługi, aby klienci mieli wygodną możliwość załatwienia swoich spraw.
Na otwarcie salonu potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 20 m2. Centrala pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, często też ma gotowe propozycje lokalowe.
– Dostarczamy gotowe projekty i wytyczne dotyczące aranżacji wnętrza, wyposażenia, brandingu i wystroju salonu. Możemy także zalecić określone standardy dotyczące wyglądu salonu, aby zapewnić spójność marki w multibrandach – dodaje Paweł Pęczek.
Franczyzę Canal + można bowiem łączyć z innymi, np. i4Mobile, która też jest w pakiecie ofert franczyzowych Global Neovision.
Można wygrać ze streamingiem
Taki właśnie multibrandowy salon prowadzi w Mońkach Bartosz Wierzbicki. W ofercie ma także akcesoria telefoniczne.
– Zainwestowałem na starcie 5 tys. zł. Lokal wystarczyło pomalować, co zrobiłem sam w jeden dzień. Kolejnego dnia mogłem już otwierać biznes – opowiada Bartosz Wierzbicki.
Jak zapewnia franczyzodawca, inwestycja w salon wyłącznie z ofert Canal + może się zamknąć już w kwocie 2-3 tys. zł.
Centrala dostarcza franczyzobiorcom bazę leadów i klientów, na której mogą pracować. Baza jest stale aktualizowana.
– Jednocześnie zachęcamy franczyzobiorców do samodzielnego angażowania się w zdobywanie klientów i budowania własnych relacji biznesowych – podkreśla Paweł Pęczek.
Franczyzobiorcy zarabiają głównie na prowizji od zawartych umów. Bartosz Wierzbicki, który swój punkt prowadzi od roku mówi, że sprzedając ofertę samego Canal+ można liczyć na miesięczne przychody rzędu 10-20 tys. zł.
– Do tego dochodzą dofinansowania do biznesu za realizację celów sprzedażowych czy program „Sprzedawaj-zarabiaj” dla konsultantów, nagradzający za osiągane wyniki – dodaje franczyzobiorca.
Czy jednak łatwo wybić się z ofertą w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych, coraz popularniejszych wśród Polaków?
– Nie wszędzie jest dobry dostęp do internetu – zauważa Paweł Bartek Wierzbicki. – Wtedy platforma satelitarna jest wybawieniem. Także starsi klienci nie odnajdują się w streamingu.
Centrala marki stawia przy tym mocno na marketing produktu, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
– Oferujemy nasze wsparcie i doradztwo w zakresie marketingu oraz strategii sprzedażowych, które pozwolą franczyzobiorcom przyciągnąć i utrzymać klientów, a także dysponujemy wspólnym budżetem na działalność marketingową – zapewnia Paweł Pęczek. – Jesteśmy świadomi, że rynek streamingowy jest dynamiczny i konkurencyjny, dlatego stale monitorujemy trendy i dostosowujemy się do zmieniających się potrzeb klientów.
WIZYTÓWKA CANAL +
Sieć punktów sprzedających telewizję satelitarną.
- ponad 30 punktów
- kwota inwestycji 2-3 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
Platforma CANAL+ to nowoczesna i najbogatsza pod względem oferty programowej platforma płatnej telewizji premium w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Grupa kapitałowa Depilacja.pl proponuje franczyzę dwóch znanych marek z branży beauty. Każda działa w innym segmencie tego rynku.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji