Zyski z telewizji
- To typowa współpraca agencyjna. Rozliczamy się z partnerami za pomocą prowizji. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie - mówi Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży Canal+.
Sprzedaż prowizyjna
Canal+ to platforma płatnej telewizji premium. Można z niej korzystać przez internet za pośrednictwem aplikacji Canal+ na telefony, tablety, telewizory Android TV czy Apple TV oraz nowoczesne dekodery w ramach oferty satelitarnej. Oferuje ona oglądanie wydarzeń sportowych, hitów filmowych, seriali oraz autorskich serii dokumentalnych.
Współpraca z platformą polega na sprzedaży produktów Canal+ w ofercie abonamentowej albo prepaid. Za sprzedaż oferty abonamentowej partnerowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne oraz bonusy związane z realizacją planów sprzedażowych. Z kolei za sprzedaż produktów prepaid partner jest wynagradzany z tytułu różnicy pomiędzy ceną ich sprzedaży a zakupu. Można też liczyć na premię za działania marketingowe związane z produktem prepaid.
- Prowizja zależy od tego, co się sprzedaje, ale średnio za sprzedaną nową umowę telewizyjną wynosi ona 200-250 zł netto. Dzisiaj uzyskanie takiej marży z jednego produktu to rzadkość - mówi Marcin Sobczak.
Jakiś czas temu firma zajęła się też sprzedażą fotowoltaiki. Na tym też mogą zarabiać partnerzy.
- Jeżeli nasz partner poleci fotowoltaikę i cała instalacja dojdzie do skutku, to będzie miał z tego prowizję - mówi Marcin Sobczak.
Przede wszystkim jednak Canal+ skupia się na produktach i usługach, które są blisko telewizji, internetu i telefonu.
- Nie mamy w planach sprzedawania na przykład AGD, co testowała już nasza konkurencja. Nasze produkty muszą być silnie skorelowane z core biznesem, czyli sprzedażą telewizji w wersji satelitarnej albo przez internet - mówi Marcin Sobczak.
Salony niekoniecznie w galerii
Przy tym partnerzy, którzy zdecydują się na współpracę, oprócz telewizora muszą też dysponować lokalem - własnym albo wynajętym. Do tej pory firma szczególnie preferowała lokale w galeriach handlowych, gdzie są one najdroższe. Dla partnerów ulgą był jednak program dofinansowania do czynszu w galerii, który funkcjonuje do dzisiaj.
Jednak pandemia zmieniła preferencje Canal+ odnośnie lokalizacji punktów oraz ich rodzaju. Obecnie firma stawia na placówki multibrandowe.
- Po tym, jak nas zweryfikował rynek galerii handlowych, zdecydowanie bliżej nam do punktów multibrandowych, w których nasze usługi są jednym z towarów. Zwykle są to sklepy przy ulicach a nie w galeriach handlowych. Główny powód to zdecydowanie niższe koszty, poza tym w efekcie pandemii ruch się przeniósł z galerii handlowych na ulicę i prędko do galerii handlowych nie wróci - mówi Marcin Sobczak.
Takie punkty to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają np. sklep z akcesoriami do telefonów i chcą dorobić oferując także produkty Canal+.
- Wystarczy wygospodarować dla nas 4 mkw., żeby wstawić swój telewizor i można działać - mówi Marcin Sobczak.
Przy tym takie punkty mogą być otwierane nawet w małych miasteczkach do 10 tys. mieszkańców.
Teraz wszystkich działających placówek sprzedaży Canal+ ma ok. 500.
- Trudno powiedzieć do jakiej skali chcemy dojść. Patrzymy na to przez pryzmat białych plam na mapie, czyli miejsc w których nas nie ma, albo które jeszcze mają potencjał - mówi Marcin Sobczak.
Plany sprzedażowe
Umowy partnerskie z Canal+ są zawierane na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia przez każdą ze stron.
- Jeśli ktoś nie jest zadowolony ze współpracy, to w każdej chwili, bez podania przyczyny, można ją zakończyć. Tych trzech miesięcy wypowiedzenia potrzebujemy na rozliczenie się - mówi Marcin Sobczak.
Dodaje, że Canal+ może wypowiedzieć partnerowi umowę, jeżeli ten nie wypełnia założonych planów sprzedażowych.
- Działamy na planach sprzedaży i każdy punkt ma określone miesięcznie cele w tym zakresie. Przez pryzmat ich realizacji patrzymy na potencjalną opłacalność współpracy z partnerem z naszej strony. Jeśli cele sprzedażowe nie są realizowane, możemy wypowiedzieć umowę. Oczywiście na początku dajemy trochę czasu, żeby mógł się rozkręcić. Zazwyczaj trwa to rok - mówi Marcin Sobczak.
WIZYTÓWKA MARKI CANAL+
Platforma oferująca usługi płatnej telewizji premium.
- miesięczna opłata franczyzowa: 0 zł netto,
- nie ma opłaty licencyjnej,
- partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedanych usług - średnio 200-250 zł za nową umowę telewizyjną.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma CANAL+ to nowoczesna i najbogatsza pod względem oferty programowej platforma płatnej telewizji premium w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji