Biznes, który kusi
Pierwsze podejście do własnego biznesu Adrian Ćwik zrobił wraz ze swoim tatą ok. 10 lat temu. Panowie otworzyli małą restaurację, którą niestety po niedługim czasie zamknęli. Biznes nie przyniósł oczekiwanych rezultatów, ale to nie zniechęciło przedsiębiorców do własnej działalności. Kwestią było tylko znalezienie bardziej stabilnego źródła dochodu, a to dawała franczyza. Adrian Ćwik po przeanalizowaniu różnych ofert franczyzowych wybrał koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło firmy Sweet Gallery, w której pracował jego wujek. W ten sposób przedsiębiorcy otrzymali informacje o modelu franczyzowym z pierwszej ręki.
– Franczyza daje możliwość poprowadzenia własnego biznesu bez doświadczenia. Sweet Gallery zapewnia pełny pakiet szkoleniowy przed uruchomieniem punktu, który składa się z teorii i szkolenia praktycznego w realnie działającym punkcie. Wiedza dotyczy zarządzania punktem z kompleksowym zakresem czynności związanych z prowadzeniem własnej firmy – m.in. zatrudnieniem pracowników, księgowością, obsługą klienta, produkcją kołaczy, lodów, deserów i wielu innych elementów. Ponadto wiedza przekazywana jest na platformie szkoleniowej udostępnianej każdemu pracownikowi. Innym udogodnieniem działalności pod marką Lodolandia & Kołacz na Okrągło jest możliwość relokacji punktu w przypadku ewentualnego spadku potencjału dochodowego danej lokalizacji. Nie dotyczy to jednak punktu Adriana Ćwika, który już czwarty sezon stoi przy rzeszowskiej galerii.
Adrian Ćwik dołączył do sieci w 2019 roku. Jak wspomina, początki były bardzo pracowite i dynamiczne. Biznes i praca na etacie stały się wówczas priorytetami, a dom tylko miejscem noclegowym. – Dzisiaj biznes jest poukładany, dzięki czemu jest też łatwiej pogodzić życie zawodowe, biznesowe i prywatne, aczkolwiek ciągle trzeba być uważnym i zaangażowanym w pracę punktu – przyznaje Adrian Ćwik. Z tego też powodu docenia możliwość zdalnego zarządzania biznesem, co daje system monitoringu i system kontrolowania kasy, który informuje o aktualnej liczbie i wartości transakcji w danej godzinie czy dniu. Przestrzega jednak, że to nie wystarczy, by dostatecznie dobrze dopilnować biznesu. – Zaangażowanie w działalność jest bezwzględnie konieczne. Bez tego należy o niej zapomnieć. Franczyza owszem zwiększa bezpieczeństwo, daje wskazówki, jak zarządzać biznesem, szkoli i gwarantuje lokalizację, ale to wszystko to tylko połowa całego przedsięwzięcia. Trzeba pracować, bo bez pracy dosłownie nie ma „kołaczy”. Na szczęście mam za sobą Sweet Gallery oraz pomoc żony i taty. Bez nich byłoby mi o wiele trudniej – mówi Adrian Ćwik.
Różnorodna oferta
Koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło w sezonie wiosenno-letnim oferuje lody, gofry, granitę, bubble tea, zimne desery i napoje, a jesienią i zimą kołacze, churrosy, pączki i ciepłe napoje. Rebranding punktu jest bardzo szybki i trwa mniej więcej trzy godziny. Wówczas urządzenie do wypieku kołaczy wymieniane jest na maszynę do produkcji lodów świderków oraz zmianie ulega zewnętrzna elewacja punktu. Adrian Ćwik, przyznaje, że jednak hitem jest Kołacz na Okrągło, dzięki czemu przedłużył tegoroczny sezon o jeden miesiąc, a w przyszłości planuje otworzyć punkt Kołacz na Okrągło, który będzie działać przez 12 miesięcy.
– Na pewno jest to zasługa wysokiej jakości produktu, pięknego zapachu wypieków, który kusi klientów, oraz oczywiście ich smak. Najpopularniejsze kołacze to waniliowe i cynamonowe, natomiast dzieciaki wybierają te najbardziej kolorowe. Za każdym razem urozmaicamy ofertę i w tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy do sprzedaży kołacz ze śliwką – absolutny hit i kołacz z piernikiem – zachwala Adrian Ćwik.
Oprócz marketingowego wsparcia centrali, franczyzobiorca również z własnej inicjatywy organizuje działania marketingowe, które wspierają sprzedaż. Są to przede wszystkim reklamy i posty w mediach społecznościowych. Oferuje także promocje, np. od poniedziałku do piątku do godziny 13.00 drugiego kołacza sprzedaje za pół ceny. Jest w stałym kontakcie z personelem, monitoruje poziom sprzedaży i gdy wieczorem, przed zamknięciem punktu zostaje kilka kołaczy, wówczas sprzedaje dwie sztuki w cenie jednej.
– Klienci bardzo chętnie korzystają z tych opcji, a my dzięki temu sprzedajemy towar i generujemy zyski. Trafiliśmy w gusta miejscowych klientów. Od tego roku zaczęliśmy współpracę z Glovo, wprowadzając sprzedaż na wynos, co z pewnością jeszcze bardziej przełoży się na roczny wynik sprzedaży – mówi Adrian Ćwik.
Wygodny system
Dużym ułatwieniem we współpracy franczyzowej jest także zatowarowanie, które odbywa się online poprzez specjalny system zakupowy. Daje to możliwość nabywania wszystkich produktów w jednym miejscu za pośrednictwem jednego narzędzia. Jedynie olej, mąkę i drożdże, czyli produkty, które schodzą najszybciej, przedsiębiorca kupuje na miejscu w Rzeszowie. – Z biznesu można wycisnąć niemal wszystkie soki pod warunkiem odpowiedniego zaangażowania. Wtedy taki punkt może być nie tylko dodatkowym, a głównym źródłem dochodów. Sweet Gallery zapewnia solidne zaplecze wspierające w biznesie i opiekuna do pomocy, który natychmiast reaguje na wszystkie moje prośby i zapytania. Polecam biznes tym, którzy rozważają własną działalność. Model Lodolandia & Kołacz na Okrągło zapewnia stabilizację finansową – mówi Adrian Ćwik.
WIZYTÓWKA LODOLANDIA & KOŁACZ NA OKRĄGŁO
Sieć punktów gastronomicznych oferujących m.in. lody i kołacze.
- Kwota inwestycji: 35 tys. zł środków własnych
- Prognozowany zysk miesięczny: 15 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami – na te pytania odpowiedź znajdziesz w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....