Własny salon optyczny
Izabela Wobszal nigdy nie bała się pracy. Był czas, że szukała jej za granicą, była tłumaczem, pracowała też w salonie, a nawet w centrali VisionOptyk.
– Kiedy byłam w ciąży mąż zaczął mnie namawiać, abym otworzyła własny salon optyczny – opowiada Izabela Wobszal. – Znałam tę pracę, lubiłam ją.
I dała się namówić. W 2019 roku otworzyła salon VisionOptyk w Zbąszyniu, a dwa lata później drugi, w Głogowie.
– Jednak Głogów był dla nas za daleko i ostatecznie zmieniliśmy lokalizację na Kargową – dodaje Izabela Wobszal.
Siła marki
Franczyzobiorczyni VisionOptyk podkreśla, że znana marka pomogła jej w starcie biznesu. Klienci znali brand, więc od razu pojawili się w salonie. Zadziałała też poczta pantoflowa, która na każdym rynku jest nieoceniona. Jak mówi nasza rozmówczyni, obecność w dużej sieci zapewnia też konkurencyjne ceny produktów.
– A trzeba mieć w ofercie duży wybór oprawek, klienci to lubią – dodaje Izabela Wobszal. – Nam centrala zapewnia dostęp do oferty wielu producentów, po konkurencyjnych cenach.
Franczyzobiorczyni zatrudnia dwóch pracowników i optometrystę, ale sama też pracuje przy obsłudze klientów. I kształci się w branży – została technikiem optykiem.
– Chcę mieć własną szlifiernię szkieł, ale na razie to plany na przyszłość – mówi.
VisionOptyk ma obecnie 90 salonów. Marce szczególnie zależy obecnie na rozbudowie sieci na wschodzie kraju. Franczyzodawca szacuje wejście w ten biznes na kwotę 100-130 tys. zł. Tyle trzeba zainwestować w przygotowanie salonu i jego zatowarowanie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł netto, a miesięczna franczyzowa 1 tys. zł netto.
– Rentowność w tej branży pojawia się od razu – zapewnia Lidia Żarnowska-Prętka z VisionOptyk. – A zwrot z inwestycji następuje zwykle po 7-9 miesiącach.
Izabela Wobszal podkreśla, że dla powodzenia tego biznesu ważna jest umiejętność pracy z klientem.
– Zwłaszcza na małych rynkach ten kontakt jest dość bliski. Ludzie znają się tu nawzajem, przywiązują do osoby, do miejsca – mówi franczyzobiorczyni. – Trzeba umieć ich wysłuchać, poświęcić im czas. To procentuje.
WIZYTÓWKA VISION OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 90 salonów
- kwota inwestycji 100-130 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
Okulary w sieci / VisionOptyk ma obecnie 90 salonów. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Salon optyczny we franczyzie
/18.04.2025
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Vision Optyk chce w tym roku osiągnąć liczbę 100 salonów. Jak daleko ma do celu?
Coraz więcej osób nosi okulary, bo w dobie komputerów i smartfonów wzrok jest nadwyrężony. Dlatego też przybywa salonów optycznych, a skoro popyt nakręca sprzedaż, chętnych do wejścia w ten biznes nie brakuje.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza na żywo z Pałacu Kultury i Nauki – sprawdzone pomysły na biznes
/23.10.2025
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...