Strategia rozwoju / Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach.
Środa
23.08.2023
4F otwiera sklepy mono- i multibrandowe. Od czego zależy wybór formatu i ile trzeba mieć na inwestycję?
 

4F wywalczyło sobie silną pozycję na polskim rynku odzieży sportowej. Sieć sklepów liczy obecnie 250 placówek własnych oraz 90 franczyzowych.

– Na rodzimym rynku koncentrujemy się zarówno na powiększaniu sieci o miasta, w których handel skonsolidował się w retail parkach, jak i optymalizacji istniejących lokalizacji, przez dostosowanie metrażu i konceptu sklepu do potencjału handlowego – informuje Bartosz Kuciak, dyrektor sprzedaży w spółce OTCF, która jest właścicielem marki 4F.

Koncept ma też sklepy za granicą, w sumie prawie 50. Blisko połowa z nich działa w Rumunii, a pozostałe na Słowacji, Litwie i Łotwie.

– W najbliższych latach zwiększymy nasze zaangażowanie w rozwój sprzedaży zagranicznej na Bałkanach, z równoległym poszerzaniem sieci franczyzowej, zarówno w konceptach mono-, jak i multibrandowych – zapowiada Bartosz Kuciak.

Sklep na miarę

Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach, w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Dla mniejszych miejscowości przeznaczony jest format multibrandowych stoisk depozytowych, z ofertą nie tylko 4F, ale także marek Outhorn oraz Under Armour.

– Przed podjęciem decyzji, jaki format sklepu otworzymy, analizujemy dokładnie rynek. Należy podkreślić, że najlepsze lokalizacje to takie, które stale angażują klientów budując lojalność i odpowiadając na potrzeby klientów – zaznacza Bartosz Kuciak. – Dlatego monitorujemy rynki, aby zapewnić dostępność sklepów wszędzie tam, gdzie aktywny konsument potrzebuje naszych produktów. Każde miasto ma swoją specyfikę. Aktualnie w Polsce jest duży popyt na parki handlowe, ale w dużych miastach prym nadal wiodą galerie. Natomiast da się zauważyć, że im bliżej południa Europy, tym bardziej galerie ustępują miejsca handlowi ulicznemu.

Na monobrandowy sklep 4F potrzebny jest lokal o powierzchni powyżej 220 m2. Natomiast na sklep multibrandowy (wyłącznie z markami OTCF) wystarczy już od 100 m2.

– Wartość zaangażowania finansowego zależy od formatu współpracy. W bieżącym roku realizowaliśmy projekty od 1,3 tys. zł do 3,5 tys. zł za 1 m2. Szyjemy sklep na miarę, bazując na estymacji przychodu dla każdej lokalizacji indywidualnie – podkreśla Bartosz Kuciak.

Trend na sport

Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt, zabezpieczony wekslem. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca ponosi miesięczne opłaty za usługi IT, muzykę sieciową czy badanie jakości obsługi.

– Już na etapie inwestycyjnym partnerzy otrzymują pełen know how techniczny, pozwalający koordynować proces budowy i adaptacji sklepu. Równolegle zapewniamy support związany z przygotowanie sklepu do otwarcia. Przeprowadzamy szkolenia z zakresu: obsługi systemu sprzedażowego, obsługi klienta i ekspozycji towaru. Przez cały czas trwania współpracy zapewniamy wsparcie i nadzór kierownika regionalnego – wylicza Bartosz Kuciak.

Koncept otwiera też sklepy sezonowe. W tym roku działało ich ponad 100.

– Sport był i zawsze będzie segmentem popularnym, bo aktywność fizyczna to zdrowie. Zwłaszcza w czasach kryzysowych sport jest remedium, bo ludzie szukają odskoczni i sposobu na poprawę swojego zdrowia. Segment odzieży sportowej zyskuje więc po pierwsze na wzroście aktywności społeczeństwa, a także na trendzie łączenia elementów sportowych z codziennymi stylizacjami – komentuje Bartosz Kuciak.

 

WIZYTÓWKA 4F

Sieć sklepów z odzieżą sportową.

  • 250 sklepów własnych
  • 90 sklepów franczyzowych
  • inwestycja 1,3-3,5 tys. zł za 1 m2

W depozycie / Sklepy franczyzowe otrzymują towar w depozyt.

POPULARNE NA FORUM

Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Niesamowicie ważną sprawą kwestią w dzisiejszych czasach w rozwoju własnej firmy, zwłaszcza jeśli jest to sklep internetowy, jest prowadzenie mediów...

5 wypowiedzi
ostatnia 08.07.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

5 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022