Zmiana pokoleniowa
Sieć marketów spożywczych Intermarché w pierwszym półroczu tego roku odnotowała sprzedaż wyższą o 16 proc.
– To się udało w trudnym otoczeniu makroekonomicznym – zauważa Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Intermarché i Bricomarché.
Dobry rok
Dobre wyniki to zasługa m.in. sporych zmian w strategii asortymentowej. W ostatnim czasie spółka wprowadziła do oferty parasolową markę własną O la la!. Obroty rosły także dzięki wdrożeniu akcji handlowej „Oszczędzaj cały dzień z Intermarché" oraz uruchomieniu pierwszego programu lojalnościowego pod nazwą „Interkasa".
– Program premiuje zakupy w postaci e-bonów o wartości uzależnionej od łącznej kwoty koszyka. Przełożyło się to na zwiększenie transakcji dokonywanych z wykorzystaniem aplikacji mobilnej – mówi Bartłomiej Tarłowski.
Ponadto połowa przedsiębiorców Intermarché zdecydowała się wprowadzić kasy samoobsługowe. Funkcjonują one już w 24 sklepach. Natomiast trzy kolejne placówki wprowadziły koncept Power, a w dwóch nowych miejscowościach można realizować zakupy online dzięki opcji Drive Intermarché.
Jednak w Intermarché rosną nie tylko obroty. Przybywa też chętnych do otwierania marketów pod szyldem tej marki.
– Jest to widoczne szczególnie od momentu, w którym uruchomiliśmy kampanię „Odmień swoje życie". Efektem naszych działań jest kończąca się właśnie sesja szkoleniowa dla przyszłych właścicieli sklepów. Udział bierze w niej dziewięciu przyszłych przedsiębiorców. Wkrótce obejmą swoje punkty sprzedaży – funkcjonujące już albo nowe. Dawno nie mieliśmy tak dużej grupy przechodzącej onboarding – zauważa Bartłomiej Tarłowski.
Dodaje, że proces rekrutacji przeszło w ostatnim czasie trzech kandydatów, którzy szkolenie rozpoczną jesienią.
– Do tego prowadzimy rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi – zapewnia Bartłomiej Tarłowski.
W tym roku Intermarché planuje pozyskać co najmniej ośmiu nowych franczyzobiorców. Firma szuka partnerów całym kraju. Ma jednak kilka lokalizacji, w których w krótkim czasie może uruchomić sklepy. Znajdują się one m.in. na terenie województw: lubuskiego, dolnośląskiego i śląskiego.
Trzy scenariusze
Obecnie sieć Intermarché liczy niespełna 200 punków sprzedaży prowadzonych przez 224 przedsiębiorców, z czego 104 to kobiety. W 80 proc. przypadków to biznes rodzinny, prowadzony przez małżeństwa czy też związki partnerskie.
– Ale jesteśmy otwarci na singli oraz kandydatów solo, gdzie jeden z małżonków przystępuje do naszej sieci, a drugi może kontynuować swoją dotychczasową aktywność zawodową – zapewnia Bartłomiej Tarłowski.
Zapewnia, że model biznesowy Intermarché jest wyjątkowo stabilny, ponieważ średni czas obecności partnerów w sieci wynosi aż 17 lat. Z drugiej strony firma weszła w fazę sukcesji.
– Wśród kilkuset franczyzobiorców grupy mamy już osoby, którym kończą się umowy i które myślą o przejściu na emeryturę. W ostatnich miesiącach mieliśmy kilka takich przypadków, ale w kolejnych latach ta tendencja będzie się zwiększać. Jest to naturalny proces wynikający z upływu czasu – zapewnia Bartłomiej Tarłowski.
W takiej sytuacji centrala nie przejmuje sklepów pod zarządzanie własne, tylko dąży do tego, żeby sklep był prowadzony dalej przez nowego franczyzobiorcę.
– Do takiej zmiany przygotowujemy się z odpowiednim wyprzedzeniem. Cały czas monitorujemy statusy umów oraz weryfikujemy plany naszych przedsiębiorców. Odpowiedzi na te dwie kluczowe kwestie pozwalają nam określić koncepcję sukcesji uwzględniającą aspekt ludzki i biznesowy – mówi Bartłomiej Tarłowski.
Są trzy możliwe scenariusze. Najczęściej właściciel przekazuje biznes swoim dzieciom. Zdarza się też, że sklep przejmuje inny franczyzobiorca Grupy Muszkieterów. Wówczas, w drodze transakcji z dotychczasowym właścicielem, kupuje on udziały albo przejmuje zorganizowaną część przedsiębiorstwa.
– Ostatnia możliwość to przejęcie placówki przez zupełnie nowych franczyzobiorców, których pozyskujemy w drodze procesu rekrutacji. Wówczas taka osoba przejmuje firmę, która ma swoją historię, miejsce na rynku i konkretne wyniki, do których przed zawiązaniem umowy, przekazujemy dostęp – mówi Bartłomiej Tarłowski.
WIZYTÓWKA INTERMARCHE
Sieć marketów spożywczych
- Około 200 sklepów
- Inwestycja – min. 400 tys. zł wkładu własnego
Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Intermarché i Bricomarché / "Wśród kilkuset franczyzobiorców grupy mamy już osoby, którym kończą się umowy i które myślą o przejściu na emeryturę".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów