Różny format sklepów / W sieci Stokrotka funkcjonują markety o powierzchni od 200 do 400 m² i supermarkety powyżej 400 m². Firma otwiera placówki zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.
Sobota
30.09.2023
Wrażliwość na potrzeby rynku to umiejętność niezbędna w biznesie. Obserwacja zachowania klientów i elastyczne podejście do zmian powinno stanowić kluczowy element polityki rozwoju firmy.
 

– Do takich firm należy Stokrotka. Rozumiemy potrzeby przedsiębiorców, ich obawy, ale też chęci zaistnienia na rynku i uruchomienia własnej działalności. Dlatego wspieramy finansowo nowych franczyzobiorców, ułatwiając im debiut w biznesie. Mamy ponad 900 sklepów, w dużej mierze własnych, ale kładziemy duży nacisk także na współpracę z franczyzobiorcami. W tej chwili pod marką Stokrotka działają 83 sklepy franczyzowe. Jako firma oferujemy różne warianty wsparcia finansowego, by ułatwić przedsiębiorcom inwestycję i dołączenie do naszej sieci – dodaje Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.

Jak zapewnia franczyzodawca, każda planowana placówka poddawana jest szczegółowej analizie. Sieć weryfikuje jakość lokalizacji, liczbę potencjalnych klientów i w oparciu o zebrane dane możliwości rozwoju sklepu w danym miejscu. Lokalizacja to oczko w głowie Stokrotki. Firma samodzielnie szuka gruntu pod sklep lub korzysta z propozycji franczyzobiorców, które również podlegają ocenie. Na podstawie analiz podejmowana jest decyzja o wysokości wsparcia finansowego, które jest standardowym elementem pomocy dla każdego nowego partnera i może stanowić nawet 95 proc. inwestycji franczyzowej.

– Rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami mają dla nas tak samo kluczowe znaczenie, jak właściwa lokalizacja. Współpracujemy z przedsiębiorcami zaangażowanymi i nastawionymi na wspólną pracę – przyznaje Katarzyna Stadler.

Sprawdzony partner

Przykładem takiego partnera jest Grupa EKO-Karpaty z Krosna, która istnieje na rynku od 2004 roku i specjalizuje się w wyjazdach integracyjnych, szkolnych oraz indywidualnych organizowanych w Polsce, Słowacji, na Węgrzech i przed 2022 rokiem w Ukrainie.

– Pandemia, a później wojna w Ukrainie zmusiły nas do poszukiwania dodatkowego źródła dochodu, które przyniesie stabilność, a jednocześnie pchnie firmę do przodu. Umowa ze Stokrotką pozwoliła nam otworzyć supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów finansowych – przyznaje Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty.

Sklep powstał zupełnie od zera w nowo postawionym budynku. Umowa franczyzowa z siecią Stokrotka podpisywana jest na sześć lat i może zostać przedłużona. W takim przypadku Stokrotka ponownie oferuje wsparcie finansowe na remont sklepu.

W sieci Stokrotka funkcjonują markety o powierzchni od 200 do 400 m² i supermarkety powyżej 400 m². Firma otwiera placówki zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Wielu debiutujących franczyzobiorców już po roku otworzyło swój drugi sklep. Aby zostać franczyzobiorcą Stokrotki nie trzeba mieć doświadczenia w branży spożywczej.

– Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem, że chce poprowadzić sklep spożywczy i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler.

Sieć organizuje szkolenia wstępne także dla pracowników sklepów, które skoncentrowane są na praktycznych aspektach prowadzenia placówki oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach. Firma pomaga również partnerom w rekrutacji i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką, począwszy od momentu podpisania umowy franczyzowej.

– Szczególnie podczas uruchamiania pierwszego sklepu bezcenne było wsparcie sieci i jej pracowników, zaczynając od dyrektorów operacyjnych, informatyków, po doradców klientów i wielu innych przedstawicieli odpowiedzialnych za poszczególne obszary funkcjonowania sklepów – wspomina Kamil Smętek, franczyzobiorca i właściciel trzech marketów Stokrotka.

Potrzebny czas

Tempo przygotowania placówki do otwarcia zależy od lokalizacji. W istniejących budynkach wynosi około trzech miesięcy. Rekord to osiem tygodni. Firma dba o asortyment sklepów i konkurencyjność cen. Franczyzobiorcy mają swobodę w nawiązywaniu współpracy z dostawcami produktów regionalnych oraz świeżych, jak pieczywo, mięso, wędliny, owoce i warzywa. Kamil Smętek docenia możliwość swobodnego działania w obszarze zatowarowania i poszerzania oferty sklepu. Sieć zaakceptowała jego pomysł sprzedaży produktów non-food związanych z branżą spożywczą, takich jak garnki czy sztućce. Przedsiębiorca rozszerza też ofertę o tzw. małą gastronomię, czyli sprzedaż hot dogów oraz innych ciepłych i szybkich dań. Wstawia także ekspresy do kawy czy uruchamia kasy samoobsługowe. Ponadto, jako że jest też właścicielem piekarni, zaopatruje wszystkie swoje sklepy w pieczywo własnej produkcji.

Stokrotka organizuje dostawy do wszystkich swoich sklepów sześć razy w tygodniu. Placówki są wyposażone w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty. Niedługo firma uruchomi w Rzeszowie nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni ponad 26 tys. m².

 

WIZYTÓWKA STOKROTKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba sklepów własnych: 817
  • Liczba sklepów franczyzowych: 83
  • Umowa franczyzowa podpisywana na 6 lat

Zanim przyjdą klienci / Tempo przygotowania placówki do otwarcia zależy od lokalizacji. W istniejących budynkach wynosi około trzech miesięcy. Rekord to osiem tygodni.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022