Z biura podróży do nieruchomości

Duża sieć / Obecnie w sieci Metrohouse działa 109 placówek . Pracuje w nich 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass.
Czwartek
23.05.2024
Kiedy w czasie pandemii biuro Travelplanet zbankrutowało, Beata Hudziak-Wiśniewska otworzyła placówkę Metrohouse. Czy to był dobra decyzja?
 

Beata Hudziak-Wiśniewska prowadziła biuro Travelplanet. Zbankrutowało jednak w czasie pandemii COVID-19.

– Utrzymywaliśmy się praktycznie z oszczędności i tarczy antycovidowej, w związku z tym zaczęłam szukać innych pomysłów na życie – opowiada Beata Hudziak-Wiśniewska.

Walizka wiedzy

 Zwróciłam uwagę na nieruchomości, ale czuła, że potrzebuję wsparcia na start. Nie miała odpowiedniej wiedzy. Zaczęła więc odwiedzać firmy oferujące franczyzę.

– Najbardziej przekonało mnie do siebie Metrohouse. Dostałam tam bardzo szczegółowe informacje odnośnie współpracy – opowiada Beata Hudziak-Wiśniewska.

Jej biuro działa w Grodzisku Mazowieckim. Zawsze może liczyć na pomoc franczyzodawcy, a wstępne szkolenia dobrze przygotowały ją do pracy.

– Miałam szkolenie z wiedzy na temat pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, obsługi klienta od strony prawnej oraz całej dokumentacji, która jest potrzebna. Dostałam całą walizkę wiedzy, w dodatku w Metrohouse pracują bardzo dobrzy szkoleniowcy – mówi Beata Hudziak-Wiśniewska.

Dzisiaj jest przekonana, że postawienie na biuro nieruchomości to była dla niej bardzo dobra życiowa decyzja.

– Jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni na lokalnym rynku i wierzę, że biznes będzie się rozwijał – mówi franczyzobiorczyni Metrohouse.

Przewaga sieci

Franczyzobiorczyni Metrohouse nie poddaje się jednak i ma wielkie plany rozwoju.

– W pierwszej kolejności chcę powiększyć skład personalny. Liczę szczególnie na osoby młode, z entuzjazmem i dobrym kontaktem z ludźmi. Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to jest praca z ludźmi. Codziennie mamy kontakt z drugim człowiekiem i nie wyobrażam sobie, żeby odnalazł się w tym zawodzie ktoś, kto nie lubi ludzi – mówi Beata Hudziak-Wiśniewska.

Dodaje, że konkurencja na rynku biur nieruchomości jest duża. O pracowników też nie jest łatwo. Ale Metrohouse ma tę przewagę, że to duża sieć z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki temu agenci mają większe możliwości marketingowe i dostęp do wielu narzędzi.

Obecnie w sieci Metrohouse działa 109 placówek. Pracuje w nich 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass. Kapitał inwestycyjny potrzebny do uruchomienia biura Metrohouse zależy m.in. od wielkości miasta, w którym partner będzie działał. Przystąpienie do sieci wiąże się z jednorazową opłatą wynoszącą 15 tys. zł. W tej cenie partner dostaje szkolenia oraz wdrożenie dla siebie i wszystkich zatrudnianych agentów. Ma również dostęp do całej bazy ofert Metrohouse na terenie kraju, narzędzia IT (strona WWW, program CRM, social media), marketing brandu i ofert, wsparcie szkoleniowców i opiekuna franczyzy oraz pakiet startowy z materiałami marketingowymi. Całościowy koszt inwestycji oscyluje w okolicy 50 tys. zł, razem z kosztem przygotowania biura oraz poduszką finansową na pierwsze miesiące startu biznesu. Przeciętne przychody biura współpracującego z zespołem ośmiu agentów po 12 miesiącach wynoszą ok. 100 tys. zł.

WIZYTÓWKA METROHOUSE

Sieć biur nieruchomości.

  • Liczba biur: 109
  • Kwota inwestycji: 50 tys. zł

Beata Hudziak-Wiśniewska, franczyzobiorczyni Metrohouse / "Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to jest praca z ludźmi. Codziennie mamy kontakt z drugim człowiekiem i nie wyobrażam sobie, żeby odnalazł się w tym zawodzie ktoś, kto nie lubi ludzi".
Dominika Pronarska
dziennikarz